Cor Verus Korståg (Diablo 2)

Permalänk
Medlem

kikade lite i förväg på din baneman, Bonden

Gloam 5-21 / 18-47 / 40-104 40% chance of:
1-8 / 41-82 / 182-273 197 / 1188 / 3861 1-8 / 41-82 / 182-273
Burning Soul 6-26 / 21-54 / 42-108 80% chance of:
2-11 / 47-94 / 188-282 246 / 1317 / 3998 2-11 / 47-94 / 188-282
Guest Monsters (Act Five, NM/Hell only)
Gloam -- / 22-58 / 42-108 90% chance of:
-- / 51-102 / 188-282
-- / 1425 / 3998 -- / 51-102 / 188-282
Burning Soul -- / 24-63 / 43-110 90% chance of:
-- / 55-110 / 192-288 -- / 1533 / 4089 -- / 55-110 / 192-288
Black Soul -- / 23-60 / 43-110 90% chance of:
-- / 53-106 / 192-288 -- / 1512 / 4089 -- / 53-106 / 192-288

----------------------

inte konstigt att de fick dig. shit DÄR måste man nästan ha minst 90% light resist och det tänker jag ha : ) så det får bli 20 poäng i resist lightning då

för övrigt har jag reserchat det där med lightning bolts som skjuts ut och det var som jag misstänkte att all skade-bonus det monstret har, reser igenom den bolten : )

"Creatures which either are lightning enchanted or naturally emits sparks when hit (various scarabs) add all other forms of damage they have to the bolts. "

aouch!

Permalänk
Medlem

shit man.. pit level 2 var ingen plats man kände sig välkommen på. där rök nästan hela juvve stashen. helt crazy. kom rusandes ett rogue med boss pack. holy lightning aura bland annat och devilkin också. shit vad det gick snabbt med skadan. fick geara om helt och bara stand my ground

vågade inte ens swappa för amp damage pga rödslan för elemental damage

Permalänk
Medlem

så var ett tag sen jag uppdaterade. det beror på att det inte funnits tid att spela på sistone. jag är i spelet precis kommen till outer cloister. jag rensade pit level 2 också men det var galet svårt. efter mötet på bilden ovan så kom ytterligare en rogue leader, denna med fanaticism bland annat och en stor armé. jag var nära att dö men framförallt nära att låta xpn och items vara. till slut valde jag att köra på och ställde mig precis nedanför trappan eftersom de jagat ut mig och väntade runt trappnedgången. väl där så slösade jag upp mina sista juvve potions och kastade ut attract för guld och ära. mercen tog de värsta smällarna och efter ett par ner och uppflykter via trappan så stod vi som segrare

vi överlevde ytterligare ett svårt kapitel och begav oss sedan vidare

en tråkig sak som hände var att en reset slösades bort. jag hade råkat klicka på restet istället för trade och i min iver att spela när tiden var knapp/trötthet så klickade jag ok. så jag har bara en kvar nu och det står mellan att använda den innan diablo och innan alla seals eller att fortsätta som nu och ta den först inför mötet med the ancients

Permalänk
Medlem

en god nyhet i allt detta är att jag filat lite på en alternativ build som jag tänker implementera i en annan paladin om nu mot all jävla förmodan denna gubben dör : )

hade varit gött med en för-gubbe som man testar lite allt möjligt med. det hade tagit galet med tid dock. men en softcore gubbe som man rekar med lite

det hade varit weak att göra det i praktiken och inte alls hard core men non the less så tänker jag på det ibland för det är så många smågrejer man vill testa liksom. men kanske inte med livet som insats : )

Permalänk
Medlem

sådär då börjar jag närma mig slutet av act 1

det är mycket växlande mellan gear för att möta alla legioner av ondingar som bröderna bus skickar för att stoppa oss. smeden fick mercen ta hand om mest. jag var mest arbetsledare där. han droppade en unik och mf-ökningen såg ut att börja löna sig men den var inte direkt nåt som jag kunde använda. nova visade sig vara värdelöst

är i jail level 2 och håller just på att strida mot den här busen. en tuff demon och giftig rackare i både namn och karaktär

Permalänk
Medlem

nån som vet om man kan få decrepify charge på en wand? verkar var olika uppfattning om huruvida det faktiskt går eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

nån som vet om man kan få decrepify charge på en wand? verkar var olika uppfattning om huruvida det faktiskt går eller inte

gött att du köttar på, act2 ser inte ut att vara så långt borta längre

Citat:

Neither Amplify Damage nor Decrepify (the necromancer physical resistance negating curses) can spawn as a charged suffix. Continue dreaming about those wands with AD or Dec charges.
The only items having AD or Decrepify charges are The Gavel of Pain (unique Martel de Fer) and Spellsteel (unique Bearded Axe), both listed in [3].

[3]Spellsteel (Bearded Axe), Level 12 Firestorm (60 Charges), Level 10 Holy Bolt (100 Charges), Level 3 Decrepify (30 Charges), Level 1 Teleport (20 Charges)

Så tyvärr ser det kört ut med att hitta dessa på en wand.

Permalänk
Medlem

nån måste ju stoppa ondskan i cyber space. annars kommer den sprida sig till vår värld.. : )

ser fram emot när du får mer tid över sen/suget tillbaka efter lite d3

tack för infon! misstänkte nästan det och tycker med handen på hjärtat att det är bra att det är så. vore lite för bra annars

Permalänk
Medlem

well well well : )

den som sår och lever farligt får skörda fina saker : )

Permalänk
Medlem

shit! auran han har är conviction. över 200 000 har jag spenderat på att liva upp mercen. detta är en sinnessjuk motståndare

efter en kvart har jag lyckats döda hans minions åtminstone. kom igen nu! sen är det dags för queen of stink att bita i kallt stål!

Permalänk
Medlem

ding dong the witch is dead

inget jag kan använda men så hade jag ca 60 mf. det är inte super men..jag lver

detta var den galnaste boss-strid jag kan minnas. hon var som på steroider! dödade mercen om och om igen och slog som hennes sista stund hade kommit..vilket den gjorde sen-bam!

anyways. jag lver som sagt och ska bara fixa med stashen om vilket att behålla. fick sälja massor pga plats men även för att reparera budgeten som jag redan hade återhämtat så fint efter en grymt dyr sista 2 åttondelarna. det hade vatt extremt mkt resurrect på mercen och budgetetn tog emot. men jag hade fixat den så nu kommer andariel och den bossen ovan..shit vad dyrt

så fått sälja massor för space men för budget

off till act 2 imorrn

Permalänk
Medlem

Bra jobbat guffa
Kul att fortsätta läsa med bilderna och allt. Vad var det för "Curiass" som droppade?
Vad gör du för dmg nu?

Fattar inte att du klarade alla jobbiga caves på akt 1, Det visar att du teoretiskt bör klara av allt eftersom en cave där ligger på 85, och jag tror inte något i akt 2-4 hade nått sånt lvl tak.

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexis:

Bra jobbat guffa
Kul att fortsätta läsa med bilderna och allt. Vad var det för "Curiass" som droppade?
Vad gör du för dmg nu?

Fattar inte att du klarade alla jobbiga caves på akt 1, Det visar att du teoretiskt bör klara av allt eftersom en cave där ligger på 85, och jag tror inte något i akt 2-4 hade nått sånt lvl tak.

Kan svara åt guffa, det är detta chestet som droppat (4e gången jag sett det i tråden tror jag?)

Sen stämmer det att tex the pit är level 85 precis som de högsta ställena i act4 och 5 (plus ett par små hål i act2 och 3!) men av egen erfarenhet så är grottorna i act1 ändå verkligen inte jämförbara med de senare acterna trots att motståndarna är samma level.

Jag tycker det känns som bra möjligheter för ett nytt melee rekord från guffa denna rundan. Inte långt kvar för att slå försöket som kom till andra? området i act2 nu.

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

dödade grevinnan men kistan öppnades inte. den stod och pumpade ut rök men förblev stängd. fick en amn och en tal och en säljbar rustning som tröst
: (

nåja spilled milk!

jag får um sen. men checka detta..usch alltså

kom ner i the pit och efter att blivit cursad på avstånd och stormad av skelett, small demons och rogue archer ldaren på avstånd så var jag nära att ge upp. hon hade flera andra otäcka mods och mercen kostade mig ca 40000 fyra fem gånger

läskig plats att bli stormad på på detta sätt..

http://imgur.com/SQxtjdT.jpg

jag gav inte upp och dödade alla tills lut men vad hittar jag? vad får man för slitet!?

haha pinsamt!

http://imgur.com/ea4ANrg.jpg

Troligtvis är anledningen att inget droppar att du använder cold aura.
När man dödar frusna mobs så "splattar" de och blir endast is och droppar inget.
Det är inte alltid denna animeringen händer, men det händer rätt ofta.

Skrivet av Guffa_Harley:

inte konstigt att de fick dig. shit DÄR måste man nästan ha minst 90% light resist och det tänker jag ha : ) så det får bli 20 poäng i resist lightning då

för övrigt har jag reserchat det där med lightning bolts som skjuts ut och det var som jag misstänkte att all skade-bonus det monstret har, reser igenom den bolten : )

"Creatures which either are lightning enchanted or naturally emits sparks when hit (various scarabs) add all other forms of damage they have to the bolts. "

aouch!

Tror inte resist lightning kan ge mer än 85 i resist (eller om det är 80 TOM).
Inte passivt iallafall.
För att nå 90 behöver du absorb också!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Tack! det är otroligt svårt just nu men det är också roligare än nånsin. vartenda litet moment känns avgörande

cavesen var extrema-inget snack om saken. de höga levlarna, tuffa bossarna och det oerhört begränsade utrymmet är en dödlig kombination. jag har verkligen fått vrida och ha mig med vapen och gear bte till höger och vänster. off hand wand byte från life tap och sen aplify damage macen och sen tillbaka och sen holy shield(har ju ett poäng i den) och sen komemr de odöda..upp och hämta staven och holy bolta dem

det är väldigt kul men jag dansar nära döden väldigt ofta. den sista bossen där inna andariel hade mig nästan. andariel själv fick mig också nästan. men! NÄSTAN är inte bra nog! jag klarade det och det känns fantastiskt!

mycket riktigt var det denna rustningen. det är den enda set cuirass så vitt jag vet

min skada varierar mycket. normalt sett är det ju med mercens might som gäller, med max vengeance och max holy freeze-då är det ca 1000 skada give or take några hundra plus och nån hundra minus på minimum. holy bolt drar 1568-1760 så den gör jobbet med odödingarna

dessa situationer är kluriga dock för han blockar som tidigare nämnt de odöda så jag måste hela tiden hålla koll på honom och min egen position. de där odöda slår så förbannat hårt också. mycket pengar har gått åt. jag fruktar att jag kommer behöva ta tombsen rätt mycket på egen hand just mycket av den orsaken. han kommer nämligen dö ofta där av unholy bolts och skeletten så om jag inte spelar mina kort rätt där så kommer budgeten spricka. lite farligare bitvis men så har receptet varit hela tiden. jag ska se till att hålla honom vid liv så länge jag kan dock och det görs med life tap och potions samt att ge honom rätt förutsättningar. han är snart uppe på max resist. han har hjälp av den unika rustningen jag bar inan bytet. den ger plus i två resistances, extra liv och mer damage. den saknar några hundra på den gröna cuirassen men är bättre på det hela taget så jag sålde cuirassen. har en mf plan på gång för mercen som han ska få när 4 dusk shrouden är klar. har en flawless i den och när den är på 4 ska han få den och som hjälm ska han få resist i 3 områden. just nu har han resit blandat med flawless topaz i 3 hjälm

jag har några planer på att byta auror men det är så delikat. jag känner mig pressad av den slösade reseten och tänker att jag måste ta mig till diablo först och först därefter göra bytet för utan holy bolt kommer de odöda bli för svåra. så act 2 måste klaras med gällande skills. det är bara ett par problem. cold auran är inte till nån nytta mot vissa kommande fiender. flera småbossar med cold immunes(icke odöda), flera immuna mot freeze effekten, exempelvis duriel, mephisto, extra fast monsters som är för snabba även med holy freeze

så jag tänker väldigt mycket och försöker föreställa mig scenarion och optimala lösningar

dock kommer de flesta vägar tillbaka till att jag kommer fortsätta att behöva mina poäng i holy bolt OCH i holy freeze så ett byte känns inte aktuellt. jag måste istället fortsätta att lösa det som jag gjort hittils. strategiska positioner, off hand byte, gearbyte och försiktig rekning där jag tar rätt hall och rum först så jag ser till att ha långa flyktvägar. kommer det ett extra fast med fanatiscism exempelvis så måste jag ha flera ställen att ta striden på och falla tillbaka till ytterligare ett ställe.

angående cave och senare levlar så tror jag act 2 och 3 är lättare än exempelvis caves level 2 just eftersom utrymmena spelar så stor roll. templen i kurast kommer kunna tävla där förvisso men jag skulle våga påstå att act 2 inte har nåt ställe som kommer vara lika svårt som caves level 2

jag måste var väldigt försiktig dock. tror act 2 kommer kräva att jag släpper mf amuletten och tar + på min damage och 18 resist all. det kommer svida men döda tempelriddare hittar inga skatter

så. ikväll är det dags att välja de sista föremålen-vilka stannar och vilka ska säljas. det är sigons boots och gloves contra mf gloves och boots med lite resist och mf+ lite annat

det är wand och ancients pledge contra unika staven för holy bolt purposes

sen är det lite runval och smått och gott. jag kommer ju dumpa tomesen för att ge space såklart. en sak jag funderat lite på är FRC. jag har nu sålt 3 large charms som kunde gett 24% faster tillsammans men ser helt enkelt inte att de skulle vara bättre än resitances, + life, poison damage(för att stoppe regeneration) etc

ska fixas ikväll

efter holy bolt fyllts så kan det bli aktuellt med conviction aura fast..hmm jag har ju lower resist i en wand. mest troligen blir det fanaticism jag väljer att köra på. det eööer holy shield

saken är att flera av monstren kräver en del träffar från oss båda medans andra går ner snabbt. alla på hell har ju 50% physical resistance. det är därför viktigt att behålla min dödshammare. man hade ju kunat resonera att med den så behöver jag inte holy bolt men faktum är att de odoöda ranged attackers förblir tuffa ofta även med amplify damage då de många gånger är på tryggt avstånd och backade av melee monsters så kommer jag behålla holy bolt. däremot överväger jag att låta kommande skill points hamna i fanaticism istället för mer i holy bolts

Permalänk
Medlem

angående ice kill -hon droppade ju saker. det vara bara att det inte var den runa jag hade hoppats på : )

det vore störigt att missa föremål pga att de sprängs men å andra sidan kan de inte väckas upp då heller. men menar du att spelet kan räkna deras död som en splittrad död= ingen loot, även om de inte får animationen av en splittrad död??? det vore hemskt i så fall

absorb och resist är ju olika saker. hur menar du med att nå 90 behöver man absorb?

jag har nått 90 fire resist med hexfire och dark glow

resisten ensam ska inte göra det. den ska ta mig till 85

sen tar min dark glow de sista poängen. i lightning alltså

hexfire tar mig från 80 till 90

sen dricker man thawing och antidote för cold att landa på 90

guffas recept på en stadig resist : )

Permalänk
Medlem

klarar jag spelet är det fan bud på att tatuera in hexfire på bröstet : )

jag menar..bara känslan! tänk när detta projektet är över! vilken underbar känsla det kommer att vara. solen kommer skina på ett helt annat sätt, regndroppar kommer gå från hagel till milt duggregn, ingen mer isande vind-bara en svalkande bris. allt för att diablo och hans as till bröder för nu och för alltid är besegrade! eller åtminstone tills jag börjar spela diablo 3 : )

Permalänk
Medlem

ser förresten fram emot att stöta på high level items som jag aldrig sett förr : )

hoppas jag kommer över 80 i level denna gången

Permalänk
Medlem

vet att jag inte borde skriva såhär men känner att jag måste. ni som läser frekvent men framför allt ni som skriver;

vart trodde ni min paladin skulle dö/ vart tror ni han kommer dö?

även av vilket monster vore intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

vet att jag inte borde skriva såhär men känner att jag måste. ni som läser frekvent men framför allt ni som skriver;

Jag tror du kommer stryka under i palace lvl 3 där de stora muskelknuttarna kommer och klubbar ner dig. Annars ser jag inte hur dy ska kunna döda Duriel. Vad tänker du för strategi på han?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Claw Viper Temple level 2, den var brutal för min barb.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

i like those odds!

angående duriel..lets just say i found something in the depths of the stony tomb..something thats gonna change my fortune in this war

: )

Permalänk
Medlem

angående fang skin tror jag att jag ska göra så att jag ska gambla en stav med teloeport och ta mig till altaret och nita de odöda därifrån. när de väl är döda ska jag med hjälp av utrymme och taktik komma åt ormarna

vet att jag sett och fått teleport items. måste researcha lite där på vart man kan få dem

fast det är klart..theres no way out of that trap. kan bli farligt. kan vara bättre att ha ryggen mot trappan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

angående fang skin tror jag att jag ska göra så att jag ska gambla en stav med teloeport och ta mig till altaret och nita de odöda därifrån. när de väl är döda ska jag med hjälp av utrymme och taktik komma åt ormarna

vet att jag sett och fått teleport items. måste researcha lite där på vart man kan få dem

Vet att det finns ett runeword som du inte kommer kunna göra plus ett item i Najz settet (tror det är staven) med teleport charges.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Vet att det finns ett runeword som du inte kommer kunna göra plus ett item i Najz settet (tror det är staven) med teleport charges.

Stämmer. Runewordet borde vara Enigma.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

jo jag har läst det också men de är för svåra att få eller rättare sagt på en act att jag skulle få dem käns inte sanolikt. man ska kunna få dem på vanliga store bought stavar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

jo jag har läst det också men de är för svåra att få eller rättare sagt på en act att jag skulle få dem käns inte sanolikt. man ska kunna få dem på vanliga store bought stavar

Efter lite googlande verkar det som att de går att köpa från alla staff vendors efter man blivit level 18. Bäst att leta med är en level 23 karaktär.
Annat tips är att göra en cowlevel portal precis vid vendorn i act1 och sen börja leta. De flesta verkar få tag i en stav inom 2 timmar med försök så inte helt omöjligt om än lite tråkigt.

Have fun

Permalänk
Medlem

aah för att spara tid med fram och tillbaka menar du? haha vilken underbart bekväm idé! bara en lat man är så effektiv! : )

Permalänk
Medlem

Vad hittade du i djupen under steniga templet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

En tyst minut för Frostskarpe

nu är det dags! Dags att visa att jag är bra nog!

För Frostskarpe!

Död åt döingarna!

mindre fokus på mf i halls of the dead. lets go hunt some bone