Nån som har viewsonic skärm?

Permalänk
Medlem

Nån som har viewsonic skärm?

Hej. Undrar om nån som har denna skärm, tänkte köpa den..
Har den nackdelar eller? Är ni nöjda?

Viewsonic Monitor, 19" CRT, P90F, PerfectFlat, Silver/Svart

Permalänk
Medlem

The_JJ har en sån tror jag

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

Har en sån, jävligt bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska nog också köpa ett sånt när jag skaffat en ny mus (explorer 3.0) och ett Lian-Li PC61

Permalänk
Medlem

va fan jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa den här viewsonic skärmen eller en Philips 109B40. Nån som har tips?

Permalänk
Medlem

Jag har en ViewSonic P95f på posten som ska hämtas imorrn.
Återkommer med synpunkter.

Visa signatur

Soltek 75drv5, Athlon xp 1700+, Sapphire Radeon 9700@350/640, 256 mb Samsung pc2700, IBM 80 gig 120 gxp, ViewSonic P95f+, ~13000 3D marks 2001, ~5000 3dmarks 2003.

Permalänk

Har en 109P40 den e bra.

Visa signatur

Powered by Debian GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Men jag fråagde efter 109B40. Den som dem testade i MikroDatorn. Har du läst testet. skillnaden är väl att det e skuggmask o p serien är apareture grill. Dem ska spela o plugga lite o pyssla med datan bör väl köpa skuggmask teknik?
www.cerico.com så kan du se både viewsonics o philips skärmar, bra priser också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trinitron
Har en 109P40 den e bra.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har en Viewsonic P90F (hämtade den igår)
Vid första anblicken ser allting bra ut, skärmen är väldigt snygg, ser lite proffsig ut, OSD-menyn är kanon, det går att ställa in det mesta.

När jag först kopplade in den såg allt bra ut, men efter ett litet tag såg jag att en del ställen på skärmen var lite oskarpa och lite mörkare, jag trodde direkt det var fel på skärmen
Men efter lite pillande i menyn så fixade det sig och nu är bilden kanonbra!

Rekommenderas starkt, undrar du nåt mer så är det bara fråga på.

Permalänk
Medlem

Tjena
vad menar du med att skärmen oskarp o mörkare? fixade du det med mjukvara eller med skärmens inställningar? Klarar den höga upplösningar, liksom jag har 9700 readon så jag vill "uttnyttja" mitt grafikkort.
Vilken butik köpte den från? Jag tror att jag ska köpa den skärmen, eftersom många har en viewsonic, vet inte om jag vågar tjacka en philips.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Hej!
Vid första anblicken ser allting bra ut, skärmen är väldigt snygg, ser lite proffsig ut, OSD-menyn är kanon, det går att ställa in det mesta.

När jag först kopplade in den såg allt bra ut, men efter ett litet tag såg jag att en del ställen på skärmen var lite oskarpa och lite mörkare, jag trodde direkt det var fel på skärmen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrhalil
Tjena
vad menar du med att skärmen oskarp o mörkare? fixade du det med mjukvara eller med skärmens inställningar? Klarar den höga upplösningar, liksom jag har 9700 readon så jag vill "uttnyttja" mitt grafikkort.
Vilken butik köpte den från? Jag tror att jag ska köpa den skärmen, eftersom många har en viewsonic, vet inte om jag vågar tjacka en philips.

med skärmens inställningar för det var samma för mig.

den klarar
800x600@160 hz
1024x768@133 hz
1280x1024@100 hz
1600x1200@87 hz

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e2zippo
Hej!

Jag undrar vilka funktioner i menyn du pillade på. Jag har lyckas få in geometriinställningarna bra, men är lite missnöjd med att på dem övre hörnen så är vitt lite mörkare än vitt är på alla ställen.
Blev lite rörigt det där, hoppas du förstår ;).

MVH Alex

Visa signatur

Soltek 75drv5, Athlon xp 1700+, Sapphire Radeon 9700@350/640, 256 mb Samsung pc2700, IBM 80 gig 120 gxp, ViewSonic P95f+, ~13000 3D marks 2001, ~5000 3dmarks 2003.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrhalil
Tjena

Skärmen var lite mörkare på vissa ställen och ljusare på andra, samt lite suddig, jag fixade allting med skärmens egna inställningar, det är bara att pilla lite.
Den klarar höga upplösningar ja, 1600x1200 i 87hz, vilket är väldigt bra enligt mig, funkar kanon med mitt Radeon 9700
Jag köpte den från www.itbolaget.com.

Iofs så läste jag nyss i nyaste mikrodatorn att en Philipskärm fick högsta betyg.

Men jag är väldigt nöjd med min P90F iaf, samt att den är snygg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alex_g_1

Jag undrar vilka funktioner i menyn du pillade på. Jag har lyckas få in geometriinställningarna bra, men är lite missnöjd med att på dem övre hörnen så är vitt lite mörkare än vitt är på alla ställen.
Blev lite rörigt det där, hoppas du förstår ;).

MVH Alex

Jag pillade mest på "Purity" och "Convergence"
Fick hålla på en lite stund men nu tycker jag det är ok!

Permalänk
Medlem

senaste microdatorn har ett skärm test med ca 10 olika 19" skärmar

Permalänk
Medlem

japp och på det testet fick philips skuggmask skärm bästa betyget. funtar på att köpa viewsonic p90f som många här har... då vet man vad man får... ingen som har philips 109b40 ?

Permalänk
Medlem

Ok, jag har en fråga om det testet. Var det ett test mellan olika skuggmaskskärmar eller var det skärmar med tinitron- och liknande teknik med? för visst låter det lite konstigt om PHILIPS 109P40 skulle förlora mot PHILIPS 109G40?

Tacksam för snabba svar (köper skärm nu snart så...)

Permalänk
Medlem

dem har inte ens testat 109p40 så man kan heller inte säga att den har förlorat, det e mikrodatorn som valt att testa vissa skärmar, synd att dem inte testade viewsonic p90f som alla snackar om. vilken skärm ska du köpa?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilken jag ska köpa, det står mellan Philips 109p40 eller Viewsonic p90f just nu. Synd bara att jag inte vet något butik som har dessa så att man kan kolla på dem med egna ögon :/

Permalänk
Medlem

återkom med åsikter om viewsonicskärmen sen är bra sugen på en sån själv......