Blue Yeti - Cs:go problem?

Permalänk
Medlem

Blue Yeti - Cs:go problem?

Hejsan!

Har ett litet problem med min blue yeti?!

I skype låter micken bra och likaså i teamspeak och i cs:go inställningar men direkt när jag spelar o pratar låter det tydligen högt som fan och som en mick från biltema brusar o har sig? Även om jag har gain och inställningarna på lägsta?..

Googlade lite men hittade ingen direkt med liknande fel?

Lika så måste jag ändra inställningar till micken hela tiden i skype, blir inte alls det här klara o fina ljudet som med andra blue yeti's?

Vet inte änns om jag postat rätt men tillhör ju ljud osv..

Mvh Max

Permalänk
Skrivet av StarKzz:

Hejsan!

Har ett litet problem med min blue yeti?!

I skype låter micken bra och likaså i teamspeak och i cs:go inställningar men direkt när jag spelar o pratar låter det tydligen högt som fan och som en mick från biltema brusar o har sig? Även om jag har gain och inställningarna på lägsta?..

Googlade lite men hittade ingen direkt med liknande fel?

Lika så måste jag ändra inställningar till micken hela tiden i skype, blir inte alls det här klara o fina ljudet som med andra blue yeti's?

Vet inte änns om jag postat rätt men tillhör ju ljud osv..

Mvh Max

Har du kollat så du har Yetin som standardmikrofon?

För att kolla:
Gå till startmenyn och sök på "Sound" eller "Ljud", beroende på om du har svenskt/engelskt windows.
Gå till "Inspelning" eller "Recording"
Sök efter din Yeti, är det ett litet grönt "rätt" tecken är den standard, om inte, tryck på Yetin och tryck på "Set Default" knappen.
Efter det starta om steam och cs:go, och testa

Mvh
Mikropizza

Visa signatur

AMD FX-8320 | 32 GB | AMD R9 285 | Asus M5A97 R2.0 | Corsair VS650

Permalänk

Ska tydligen vara det här problemet med alla USB-mikrofoner kombinerat med source-spel, det ända du kan göra är att ändra "voice_mixer_volume" i config filen.

voice_mixer_volume "1.00" = 100% Mic Volym
voice_mixer_volume "0.10" = 10% Mic Volym
voice_mixer_volume "0.30" = 30% Mic Volym
voice_mixer_volume "0.50" = 50% Mic Volym

Leta upp den inställningen i config filen, alternativt lägg till den i din config fil så borde det fungera.

Jag har t.ex satt på 0.75 eftersom det är vad jag kör med i skype annars.