Avbryta bredbandsabonnemang från comhem pga flytt?

Permalänk

Avbryta bredbandsabonnemang från comhem pga flytt?

Tjenare.

Flyttade in i min nya lägenhet i aug förra året och hade inga planer på att flytta inom en snar framtid. men nu har det blivit lite ändrade förhållande så har hittat en billigare lägenhet, MEN det är inget comhemhus nämligen. men kan man inte avbyrta avtal pga just en sån här grej? tycker ju att det är lite dåligt att dom inte kan lösa en sån sak. vill ju inte behöva betala för nånting dom inte kan leverera eller jag kan nytja.

Permalänk
Medlem

Tror att du kan komma undan det om du kan intyga att du ska flytta och att det inte går att få Comhem dit du ska, men kan ha fel

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Skrivet av matte56:

Tror att du kan komma undan det om du kan intyga att du ska flytta och att det inte går att få Comhem dit du ska, men kan ha fel

okey. för han på comhem sa att det inte går att få comhem dit nämligen. är inte själv så insatt i detta då jag aldrig har behövt avbryta ett avtal innan

Permalänk

Det är lite upp till operatörens goda vilja hur de löser det, avtalsmässigt kan de förmodligen tvinga dig att betala bindningstiden ut då det inte är comhem som tvingar dig att flytta men har hört någonstans att de brukar erbjuda "halva vägen var".
Hos den operatör jag jobbar åt skulle svaret förmodligen bli "vi bryter avtalet om du tecknar ett mobilt bredband med X månaders bindningstid som motprestation", men comhem har väl inte några mobila bredband vad jag vet.

Du får nog bättre svar genom att ringa deras kundservice än du får här.

Permalänk
Skrivet av Djurmamman:

Det är lite upp till operatörens goda vilja hur de löser det, avtalsmässigt kan de förmodligen tvinga dig att betala bindningstiden ut då det inte är comhem som tvingar dig att flytta men har hört någonstans att de brukar erbjuda "halva vägen var".
Hos den operatör jag jobbar åt skulle svaret förmodligen bli "vi bryter avtalet om du tecknar ett mobilt bredband med X månaders bindningstid som motprestation", men comhem har väl inte några mobila bredband vad jag vet.

Du får nog bättre svar genom att ringa deras kundservice än du får här.

jag pratade med comhems kundservice och han sa att dom inte kan avbryta avtalet pga flytt. men funderar på att ringa dit imorn igen och få prata med nån annan.

Permalänk
Medlem

Alltså du kan ju när som helst bryta avtalet, frågan är ju om du blir tvungen att betala avgifterna för bindningstiden ut eller inte, avtalet du godkänt säger garanterat att ComHem har rätten att ta ut hela återstående avgift(er).
Om du är trevlig och frågar snällt så kanske du har lite flyt och får betala halva eller så, men i övrigt så är det återstående bindningstids månadskostnader du får betala, detta är nackdelen med bindningstid.
Och en anledning till att man ska fundera på om det inte är värt att betala fullpris för utrustning och frakt (istället för en krona eller gratis) samt start/inkopplings-avgifter, i sådana fall behöver man bara betala för uppsägningstidens avgift(er).

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Avstängd

Du kan ju alltid överlåta ditt abonnemang