Bra och pålitligt nätagg för under 1000:-

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Dvs, Corsairs har också det. Skulle du rekommendera Corsairs TX650 V2?

Vad jag vet så finns det olika versioner av TX650 där vissa är byggda av Seasonic, Om det är ett Seasonic agg så är det med största sannolikhet ett bra nätagg

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Titane:

Corsair TX/RM så kickar fläkten tyst in vid ungefär 35-40% last.
Bra nätaggregat, i dessa serier så är det mesta japanska kondensatorer, man får gå upp i serierna HX/AX/AXi om man endast villa ha japanska kondensatorer. Kan rekommendera TX/RM. Be Quiet! L8/L9 serie är också trevliga.

Dock har RM fått varierande resultat av recensenter och testare, och vidare jag kommer ihåg var det ganska varierat inom vad de använde för kondensatorer.

Tycker nätaggregatet lacrits nämnde är väldigt prisvärt just nu, grymt bra nätaggregat för pengarna med bara japanska kondensatorer. Verkar också vara semi-passiv samt fullt modulärt. Trevligt att en ordentlig återförsäljare har börjat ta in EVGA's nätaggregat. Dock i toppen av TS budget.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2551603

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

EVGA SuperNova G2 750.. Inget snack just nu med tanke på priset! Klår CM V700 i pris/prestanda. För 1000:-... Köp innan det går upp!

Eftersom det är du som rekommenderar antar jag att de är ungefär likvärdiga, men hur står sig Super Flower Leadex mot Seasonic KM3?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jo, jag har läst det. Låter konstig inuti agget. Det jag har haft: CM G650M

Lustigt, jag har modellen under (G550M) och är mycket nöjd (Både tyst och fungerar precis som förväntat )

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Lustigt, jag har modellen under (G550M) och är mycket nöjd (Både tyst och fungerar precis som förväntat )

Konstig, jag har ett konstig ljud ifrån mina 2

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har själv ett XFX 750 watts agg, som jag tycker är väldigt tyst och bra. Rekommenderas!

Visa signatur

Speldator:Asus P8P67-M B3, Intel core i5 2500k (Arctic Cooling Freezer 13Pro), Asus Radeon HD 6870 Directcu,
Crosair Vengeance 8gb, XFX 750W Pro, Cooler Master Storm Trooper.
Andra dator:MSI-MS 7276, Intel core 2 quad q6600, Nvida geforce 8600 GS, FSP 460W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Titane:

Corsair TX/RM så kickar fläkten tyst in vid ungefär 35-40% last.
Bra nätaggregat, i dessa serier så är det mesta japanska kondensatorer, man får gå upp i serierna HX/AX/AXi om man endast villa ha japanska kondensatorer. Kan rekommendera TX/RM. Be Quiet! L8/L9 serie är också trevliga.

Be Quiet är inte bra från E9 och uppåt.

Skrivet av H4nsson:

Som jag nämnde tidigare så är XFX Pro verkligen inte tysta nätagg och Cooler Master V700 är över hans budget:

Jag har i alla fall hört ett och jag tyckte den inte lät högt. Men vist om resten av datorn är knäpptyst, så skulle jag tagit annat agg.

Skrivet av jnsson:

Är det Seasonic byggt är det bra agg annars något Super Flower agg, dom är inte dåliga häller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

One word: XFX. Fantastiska aggregat sett till kvalitet vs. pris, det rör sig om minimalistiskt designade agg där krutet istället lagts på innanmätet (Seasonickomponenter). Vet inte om de erbjuder modulära agg nuförtiden, var ett tag sen jag använde mitt, men jag kan helt klart rekommendera dem!

Visa signatur

66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

One word: XFX. Fantastiska aggregat sett till kvalitet vs. pris, det rör sig om minimalistiskt designade agg där krutet istället lagts på innanmätet (Seasonickomponenter). Vet inte om de erbjuder modulära agg nuförtiden, var ett tag sen jag använde mitt, men jag kan helt klart rekommendera dem!

Jag ser att du har ett Corsair TX850M. Är du nöjd med det?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jnsson Visa inlägg

Är det Seasonic byggt är det bra agg annars något Super Flower agg, dom är inte dåliga häller.

Det är ett Seasonic

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Hej! Jag skulle behöva ett nytt nätagg till min dator i signaturen. Nätagget ska vara minst semi-modulärt och helst runt 700 men kan sträcka mig till max 1000. Jag vill helst också att sata kablar och molex kablar inte är på samma kabel. Tyst rekommenderas. Ej Cooler Master PSU då jag har ett nu som kommer lämnas tillbaka pga låter konstig ifrån PSUn och det är andra psu som låter.

Jag kan rekommendera XFX ProSeries XXX Edition, har ett 850W själv som fungerar utmärkt änsålänge.
Komplett har 750W för 925.- om det är intressant. Mitt 850W nätagg har 2st (8 + 6+2) pci, så en kabel räcker till 2st 8pin pci. Sata o molex är på olika oxå.
Vet inte om det är någon skillnad på 750w agget men det borde en snabb googling lösa

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Eftersom det är du som rekommenderar antar jag att de är ungefär likvärdiga, men hur står sig Super Flower Leadex mot Seasonic KM3?

CM V700, XFX BE (guld/platinum), AX-serien är just KM3 från Seasonic.. Som sagt, likvärdig prestanda och kvalitet.. Superflower Leadex är en väldigt bra platform, precis som KM3.

Här recension på ett Leadex: http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

"Super Flower is just so dangerous to the competition right now with this platform it's almost scary. Here we have a unit that performs like the best I have ever seen at a price point very few competitors can match. Right now, should any company in the North American market really throw their weight behind this platform (I'm looking at you, EVGA) and go Leadex across the board, well, they'd be on the fast track to market domination. When you only have the likes of Seasonic to really compete with for performance, and yet can beat all their prices, you've got it made, bub. "

EVGA har t.o.m. toppat SuperFlower själva genom att ha japanska kondingar överallt, även polymererna! Och 10 års garanti..! (Notera, detta gäller endast Supernova G2, inte vanliga Supernova som är ett FSP Aurum-bygge).

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

CM V700, XFX BE (guld/platinum), AX-serien är just KM3 från Seasonic.. Som sagt, likvärdig prestanda och kvalitet.. Superflower Leadex är en väldigt bra platform, precis som KM3.

Håller helt med, har suttit och kollat omkring och är definitivt jämförbart med KM3. Har också 10 år garanti av EVGA, vilket enligt mig har en riktigt bra garanti generellt sett, så kan nog inte bli mycket bättre för under 1000-lappen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag kan rekommendera XFX ProSeries XXX Edition, har ett 850W själv som fungerar utmärkt änsålänge.
Komplett har 750W för 925.- om det är intressant. Mitt 850W nätagg har 2st (8 + 6+2) pci, så en kabel räcker till 2st 8pin pci. Sata o molex är på olika oxå.
Vet inte om det är någon skillnad på 750w agget men det borde en snabb googling lösa

Är ditt tyst? För jag har läst mycket om att XFX nätagg inte är tysta utan låter rätt mycket

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Är ditt tyst? För jag har läst mycket om att XFX nätagg inte är tysta utan låter rätt mycket

Just nu är min dator rätt dammig, så den hörs lite när jag belastar datorn. Kör jag GPU krävande spel så hörs grafikkortet mer.
När datorn är rensad från damm (spec inne i nätagget då) så hörs det inget alls.
+har ett extra 7970 inne för test nu, som verkar vara defekt på ngt sätt som inte används, men antar att det drar lite idle ändå

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Just nu är min dator rätt dammig, så den hörs lite när jag belastar datorn. Kör jag GPU krävande spel så hörs grafikkortet mer.
När datorn är rensad från damm (spec inne i nätagget då) så hörs det inget alls.
+har ett extra 7970 inne för test nu, som verkar vara defekt på ngt sätt som inte används, men antar att det drar lite idle ändå

Well, får väl köra på detta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Här recension på ett Leadex: http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

"Super Flower is just so dangerous to the competition right now with this platform it's almost scary. Here we have a unit that performs like the best I have ever seen at a price point very few competitors can match. Right now, should any company in the North American market really throw their weight behind this platform (I'm looking at you, EVGA) and go Leadex across the board, well, they'd be on the fast track to market domination. When you only have the likes of Seasonic to really compete with for performance, and yet can beat all their prices, you've got it made, bub. "

EVGA har t.o.m. toppat SuperFlower själva genom att ha japanska kondingar överallt, även polymererna! Och 10 års garanti..! (Notera, detta gäller endast Supernova G2, inte vanliga Supernova som är ett FSP Aurum-bygge).

Sanslöst nätagg för det priset då.
Har alla Supernova G2 samma insida eller är det bara några modeller som är Leadex?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sanslöst nätagg för det priset då.
Har alla Supernova G2 samma insida eller är det bara några modeller som är Leadex?

Ja, alla i G2-serien är tillverkade av Super Flower. Är lite mindre modifikationer jämfört med Super Flowers Leadex-serie, dock är de mestadels bra modifikationer som till exempel bara japanska kondensatorer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Ja, alla i G2-serien är tillverkade av Super Flower. Är lite mindre modifikationer jämfört med Super Flowers Leadex-serie, dock är de mestadels bra modifikationer som till exempel bara japanska kondensatorer.

Helt jättegrymt av EVGA. Nu är frågan varför TS funderar på något annat än ett Supernova G2.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt jättegrymt av EVGA. Nu är frågan varför TS funderar på något annat än ett Supernova G2.

Ja, finns väl så många olika förslag i tråden att det blir svårt att välja. Dock så är det ganska tydligt att den är det bästa man kan få för under 1000-lappen efter lite efterforskning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För att EVGA SuperNova G2 750 inte säljs hos webhallen och det är där jag har 679:- tillgodo

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Varför vill du köpa det nätagget? Har erfarenhet av det och det låter helt klart mer än de flesta nätagg jag hört i den klassen. Det är inte speciellt billigt heller, för 100kr mer får du som sagt Seasonic G-650 som är mycket tystare och bättre.

edit. såg att du måste handla från webhallen och att det var en modulär version av tx v2, den har jag tyvärr ingen koll på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Well, får väl köra på detta

Bra grejer. Hoppas att det är lagom tyst också. Återkom gärna med intryck!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Bra grejer. Hoppas att det är lagom tyst också. Återkom gärna med intryck!

Skickades från m.sweclockers.com

Skriver här. Dock så kunde det ta 1 vecka +- någon dag då dem inte hade det inne. Fanns dock hos leverantören

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har Sweclockers recenserat XFX nätagg? För jag kan inte hitta några. Om ja, länka gärna till 2013 versionen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Måste köpas från Webhallen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

XFX 650W Pro Series Semi Modular PSU P1-650X-XXB9 är i grunden ett Seasonic M12II 650W, inte det tystaste nätagget men ljudet den gör bör bli överrumplat av grafikkortet även om det skulle vara relativt tyst.

test från HardOCP
lista på oem samt tester på XFX agg (P1-650X-XXB9 är det som du valde)

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mechersmith:

XFX 650W Pro Series Semi Modular PSU P1-650X-XXB9 är i grunden ett Seasonic M12II 650W, inte det tystaste nätagget men ljudet den gör bör bli överrumplat av grafikkortet även om det skulle vara relativt tyst.

test från HardOCP
lista på oem samt tester på XFX agg (P1-650X-XXB9 är det som du valde)

En undran, kan man byta ut nätaggsfläkten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

En undran, kan man byta ut nätaggsfläkten?

svar ja.

Rekommenderat att göra? Nej.

Varför? för garantin går och du riskerar att få en stöt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar