Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skärmen flimmrar vid Youtube kollande

Permalänk
Medlem

Skärmen flimmrar vid Youtube kollande

Hej

Bytte till ett Radeon 7950 för ett par veckor sen.. Har fungerat felfritt tills för ett par dagar sen.

När jag kollar på Youtube så börjar ena skärmen flimmra (Se bifogad bild) medans andra skärmen fungerar som det ska.

Förövrigt fungerar allt utan problem.. Spel m.m men inte youtube

Nån som har några tips?

Kan även tillägga att alla drivrutiner är uppdaterade till senaste versionerna

/Copa

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

haft detta problem med youtube eller mer tror jag det är "flash" sedan ja köpte mitt 7970 för ett par år sedan... nu har jag ett 290x och är lika ostabilt än.. twich.tv , youtube osv buggar ur dagligen... fick exakt samma mönster som du vid youtubetittande

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Okej.. Hoppas det kommer nån lösning på det snart.. smått irriterande att behöva starta om datorn flera gånger om dagen för att man vill se Youtube klipp

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Har du testat att ändra till HTML5 spelaren på Youtube? https://www.youtube.com/html5

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

jag får samma problem ibland också :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Har du testat att ändra till HTML5 spelaren på Youtube? https://www.youtube.com/html5

Tack för tipset.. Ska pröva så får vi se om det hjälper

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Nu har det fungerat bra ett tag men nu har problemet dykt upp igen, dock inte lika ofta

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Om du inte har gjort det redan, prova stänga av hårdvaruaccelerering i Flash.
Högerklicka i ett flashfönster, inställningar, bocka ur etc