Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

internet problem

vet inte vilket ämne denna frågan tillhörde men iallfall , jag får in 10mb ut och 0.2mb ut på bredbandskollen , farsans dator med trådlöst får 20 ut 15 in , laptop med tråd får 86 in och 20 ut , min stationära går med tråd , nån som vet svaret på vad felet kan vara? testat att starta om routern och det funkade igår men nu blev den såhära igen och just på min dator också vilket gör att jag inte vet vad det kan vara för fel ,

dator spec , cpu i7 4770k , MB: maximus VI hero , Gpu , 280x crossfire , 8gb ram 1333 , och kör på windows 7 ultimate 64 bit

nån som har nått tips?

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Rekordmedlem

Nån dålig driver eller kanske ett säkerhetsprogram som strular?
Du skulle kunna prova vad som händer med en livelinux eftersom du då kan skilja på om det beror på hård eller mjukvara.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Här får tråden förhoppningsvis mer uppmärksamhet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Pappa har lagt QOS, för andra skall få plats på bredbandet?

Permalänk
Medlem

Byt kablage och port med farsans laptop. Får du samma resultat så kanske det är nån inställning på nätverkskortet som knasar med drivisar eller liknande. Någon gång så har även virusskydd med brandväggsfunktion sabbat för mig. Fick då ominstallera virusskyddet åxo.

Permalänk
Medlem

Okey skall testa med ubunto då testat att byta kablar och port med laptop och inget hände . Farsan har inte heller gjort nått speciellt för stoppa mig då han inte visste var problemet var heller . Det var då jag vänder mig till proffsen på sweclockers

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem

Har du packetloss till routern ?

Permalänk
Medlem

Kolla duplex på kortet. Ställ den hårt på 100mbit full duplex om det är det som din router hanterar.

Permalänk
Medlem

Skriver från mobilen så vet inte hur jag citerar flera men iallafall så vad är en packetloss samt hur sätter jag duplex/full duplex på 100mbit?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem

okey tack allihopa för alla förslag jag sökte lite djupare i google och hittade felet , programet rog gamers first II gjorde nånting så allt gick ner i fart av nån anledning

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz