Hur ofta stöter du på fuskare?

Permalänk

Hur ofta stöter du på fuskare?

Hur ofta känner du att du stöter på fuskare när du kör matchmaking på CS:GO?
Jag tycker det är ganska sällan för att vara helt ärlig, kanske var femte match som högst om det är otur.

På helgerna är det så klart oftare, men i regel så är det mycket sällan jag stöter på regelrätta ragehackers, dock när man kollar på Overwatch så är det nästan endast fusk-cases jag får.. Ganska tydliga wall hackers och annat. Däremot när jag spelar.. Damn vad mycket fusk anklagelser man kan få ibland slängde åt sitt håll! (inte riktad mot just mig men mot mitt lag..) Är det alltid så att folk på direkten säger att fienden fuskar när motståndaren är en bra spelare?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Fusk kan vara typ skill, tur och ljud i cs:go. Sitter själv med ett bra headsett och hör precis vart dem är så när jag vänder mig om och tar hs, då börjar dem skrika wallhack etc ibland, sedan när man haxxar lite på vanliga campingställen så kan dem skrika också, sedan har man ju en väldig tur ibland också och lyckas ta en exempelvis 3hs i rad.

Tycker det har lugnat ner sig väldigt mycket nu i MM men när steam körde cs:go rean för lite sedan då kryllade det av fuskare överallt och fick två stycken VAC bannade på samma dag då jag anmälde dem och sa åt alla andra att följa personen och se själva (va inte MM utan vanligt spel bra då man kan följa alla personer). Runt 22-04 va de fuskare inne, innan 22 va det lungt.

När jag kollar Overwatch så är det bara ibland jag ser riktiga fuskare, ser rätt lätt om ngn använder autoaim eller wallhack etc.

Innan jag reportar ngn "skumm" så tar jag hänsyn till om jag själv tycker jag är bra på banan samt hur länge han spelat och vilken rank/skins han har samt namnet, om det innehåller massa krusiduller. Ligger själv mellan dubbel ak och sheriff (250matcher vunna, 1000h speltid, vapen för 1800:- ). Om har ligger på 50h och inte har några skins eller andra spel och har fått in hs genom vägg etc och vetat vart man va trots smyg och gömt sig så reportar jag.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Sällan jag mött uppenbara fuskare (guardian-master guardian), men det som stör mig är att folk med vacbans från andra spel kan spela MM i GO....

Permalänk
Medlem

sällan det är uppenbara fuskare nuförtiden tycker jag. dock kan man ibland se personer som döljer sitt fuskande bra. det är relativt sällan dock.

känns som att det där går i vågor. efter de större reorna är det oftast mera nya konton som folk fuskar på.

jag är pendlar mellan örn rank och den nedanför

Permalänk
Medlem

550h i cs go och har stött på 2 hackare. (225 vinster i mm)

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Oj allt för ofta skulle jag vilja säga, nästan en gång per kväll när vi spelar match så kommer det alltid någon som fuskar. Och även ibland när jag tittar på några matcher så kan man se uppenbara fuskare.

Tyvärr så gör det mitt cs-go spelande än mindre, men återkommer alltid för det är som sagt (Censurord) otroligt roligt att skjuta hs

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Fusk kan vara typ skill, tur och ljud i cs:go. Sitter själv med ett bra headsett och hör precis vart dem är så när jag vänder mig om och tar hs, då börjar dem skrika wallhack etc ibland, sedan när man haxxar lite på vanliga campingställen så kan dem skrika också, sedan har man ju en väldig tur ibland också och lyckas ta en exempelvis 3hs i rad.

Tycker det har lugnat ner sig väldigt mycket nu i MM men när steam körde cs:go rean för lite sedan då kryllade det av fuskare överallt och fick två stycken VAC bannade på samma dag då jag anmälde dem och sa åt alla andra att följa personen och se själva (va inte MM utan vanligt spel bra då man kan följa alla personer). Runt 22-04 va de fuskare inne, innan 22 va det lungt.

När jag kollar Overwatch så är det bara ibland jag ser riktiga fuskare, ser rätt lätt om ngn använder autoaim eller wallhack etc.

Innan jag reportar ngn "skumm" så tar jag hänsyn till om jag själv tycker jag är bra på banan samt hur länge han spelat och vilken rank/skins han har samt namnet, om det innehåller massa krusiduller. Ligger själv mellan dubbel ak och sheriff (250matcher vunna, 1000h speltid, vapen för 1800:- ). Om har ligger på 50h och inte har några skins eller andra spel och har fått in hs genom vägg etc och vetat vart man va trots smyg och gömt sig så reportar jag.

Mycket bra inlägg. Jag blir själv ofta anklagad för fusk precis som du av de saker som du nämner.

Man ser ofta ganska lätt om någon fuskar om man har lirat länge. De som är riktigt bra på att dölja sitt fusk är mycket svårare att se, de lirar bara med wallhack och låter sig själva dö då och då för att skapa "förtroende" etc. Men om man speccar dem noga så kan man ofta se om de fuskar baserat på att de sällan blir överaskade även om reflexerna etc ser normala ut.

Skulle dock säga att fuskare inte är väldigt vanliga av det jag har sett. Många som blir anklagade för fusk är ofta skillade och de flesta andra fuskare är lätta att hitta och banna. De som är bra på att fuska är ofta själva bra spelare, typexempel Delpan på 1.6, och sådana kan man oftast bara avmaskera på LAN etc.

Permalänk
Medlem

Aldrig.

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

Aldrig uppenbart fusk, men stötte på ett par spelare tidigare som visste lite väl mycket om vart man va, men inget övermänskligt, de kanske bara hade tur. Vi smällde dom ändå

Blir mer fuskanklagad med polarna än vad vi stöter på sånna som vi tror fuskar.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytbehandlad:

Jag tycker det är ganska sällan för att vara helt ärlig, kanske var femte match som högst om det är otur.

var femte match är väll ganska mycket mer än sällan..

Hursom så har jag mött 2st 100% uppenbara hackers, har 6 timmar spelade
Var en som wallhackade så då drog en annan på aimbot ._.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Så fort det är rea på GO vilket är väldigt ofta, så är det helt hopplöst att spela ranked i ett par månader framöver innan VAC vågorna sköljer ut.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

1 en av 5 matcher och mer på helgerna och du tycker att "det inte är så ofta"? Det är ju ganska mycket om du frågar mig, personligen hade jag nog slutat spela om det var så illa. Är en femtedel av spelarna 14-åringar från Ryssland i CS:GO?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Stötte på en fuskare i fredags, han blev VAC-bannad under matchen. Haha
Spelar på DMG+

Tror det var betydligt vanligare i 1.6.

Jag tycker dock att Steam ska ta bort "private profile", fullständigt idiotiskt.

Permalänk
Medlem

Beror ju på vilket spel. Är det utanför allt som har med VAC att göra tror jag det är vanligare då
andra kanske inte har lika hårt straff eller som en del spel, att det är dedikerade servrar och att man blir
bannad från en server inte mer, då kan man bara byta. Det är ju mer fuskare i spel där du kommer undan
lindritt och att det är enkelt att få tag på fusk. Sedan som sagts tidigare så döljer en del att dom fuskar riktigt bra.
hade en server i ett gammalt spel en gång, där man kunde göra ett kommando som admin och få ett screenshot
av vilken spelare man ville, alltså såg man exakt det den spelaren såg och på det sättet fångade jag
många fuskare och bannade dessa. Dock var det spelet både enklare att fuska i och det var dedikerade servrar,
och det kryllade av fuskare, bokstavligen minst 1 fuskare varannan match

Permalänk
Medlem

Satte mig igår kväll med några vänner vars rank är Supreme och Global Elite, 3/3 matcher var en fuskare, resten noobs (dvs boost). Synd!

Permalänk
Medlem

Väldigt sällan faktist. (Smfc) 1av 20 matcher kanske? Har dock polare som är riktiga konspirationsteoretiker och tror att i princip alla fuskar haha.

Visa signatur
Permalänk

beror helt på vilken rank du befinner dig på

Permalänk
Medlem

sällan tror jag, dock hade vi en vi mötte som var väldigt dodgy.. vi slog dem dock.. visade sig sen att en la upp ett klipp på honom på facebook där han WH'ade allan..

han blev dock bannad efter en vecka, detta var en snubbe som ahde 5 års spelande av cs på sitt account. coinet man kan visa ingame...justice

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |

Permalänk
Medlem

På DMG och uppåt är det tyvärr vanligare vad det borde vara. Mött / hamnat med folk som är löjligt uppenbara.

Permalänk

På de tre högsta rankerna så mötte jag fuskare ganska ofta, ibland flera matcher i rad. Men efter att ha varit upptagen med Diablo 3 ett tag nu så har jag börjat med cs igen och det känns faktiskt som att fuskarna har minskat kraftig, vilket är bra

Edit: Hade nog fel, på fem matcher igår så möter vi 2 med aimbot...

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990