Arma 2: Complete Collection - Steam version

Permalänk
Medlem

Arma 2: Complete Collection - Steam version

Tja! jag köpte arma 2 CC för att kunna spela dayZ modet har dayZ standalone men ville testa "orginalet" köpte hela skiten till steam men jag får det inte att funka!?
blir helt knäpp kommer massor av olika errors varje gång jag startar det men oftast är det "Bad Version" testade om installera det via steam och nu har jag tankat 180 gig av ett spel som står är 7.2 gig...
länk här hur det ser ut http://imgur.com/RRuyn7M
är det nån som har en ide om vad som är fel? eller vad jag gör fel?

Permalänk
Medlem

Har du installerat Operation Arrowhead?

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk

Du behöver bara ha Arma 2 och arma 2 Operation arrowhead. sen tankar du ner Dayz commander. och med den kan du installera updateringarna till Arma 2 och dayz som behövs . Testa det så ska du se att det fungerar ( du kan ha alla spel installerade, man får tydligen bättre grafik och så vidare men inget som behövs )

Permalänk
Medlem

Jag hade gjort det i början men jag testade installera om allt så jag har inte installerat arrowhead än.

Permalänk

japp, följ han ovanför (joakim)

här är dayz commander http://www.dayzcommander.com (scrolla ner till en tab som heter Install dayz commander på vänster sida)
Dayz commander gör att du kan installera dayz mod samt moddar till dayz modden (se epoch, origons osv)

Visa signatur

Hej...

Permalänk
Medlem

Men funkar det via steam då?

Permalänk
Skrivet av 940820:

Men funkar det via steam då?

När du trycker på en server i dayz commander startar det utan steam (du måste starta och stänga arma 2 och arrowhead en gång innan du startar commandern (för att se så du har spelen)

Tutorial : https://www.youtube.com/watch?v=kmoEVPy04RU

Visa signatur

Hej...

Permalänk
Medlem

Tackar! men nu när jag startar arrowhead så står det att jag måste skriva in min cdkey när spelet frågar men det frågar ju aldrig....

Permalänk
Skrivet av 940820:

Tackar! men nu när jag startar arrowhead så står det att jag måste skriva in min cdkey när spelet frågar men det frågar ju aldrig....

Strunta i de då om du kom in på en server spelar de ju ingen roll (de är värt att testa dayz epoch, då kan man bygga baser och sånt. Där och också lite mer friendly än vanliga modden)

Visa signatur

Hej...

Permalänk

Mina top dayz mods för mig är Origins och Epoch Då det finns ett mål i spelet

och epoch utspelar sig 15 år efter allt gått under typ. och det när folket börjar bygga upp allt igen ( så det finns crafingsystem så du kan bygga väggar/golv och så vidare ) och handla och sälja saker hos traders. med guild/silver/coppar riktigt roligt

Origins är jag osäker på men det är gasnka roligt och man kan bygga hus där med , För varje level man går upp i hero/bandit kan du bygga olika hus och garage och du kan bygga en ''borg'' med dina vänner tar förjävligt med tid men det går och så finns det massor av AI på en ö utan för som heter Sector B men det är på Taviana kartan

Hoppas du får det att fungera!

Permalänk
Medlem

Fick det att funka med DayZ commander :)! Stort tack för all hjälp!