IE11 - Blankt fönster när jag öppnar länkar

Permalänk
Medlem

IE11 - Blankt fönster när jag öppnar länkar

Har fått ett problem med IE11 som inte fanns tidigare. Oftast när jag går in på någon sida och ska vidare på en länk, så högerklickar jag och väljer öppna i ny flik, men då kommer jag inte någonstans utom får bara en tom flik, samma om jag försöker med att öppna i nytt fönster. Men det fungerade bra tidigare. Och funkar bra i firefox. Men använder helst IE11.
Någon som vet hur man kan fixa det?

* Rubrik förtydligad //Mod *

Permalänk
Medlem

Man fixar det med att använda Chrome/Firefox
Men allvarligt, hur kommer det sig att du ska använda IE?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem

Är mest van att göra det. Så vill gärna att det fungerar, även om jag använder lite av firefox, med till viaplay. Men har inte haft det här problemet innan, tror det kom igår.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ingen av alternativen hjälpte. När jag kom till sweclockers sida, så hände inget heller när jag tryckte på knappen för forum, så just nu var jag tvungen att använda firefox.

Permalänk
Medlem

Jag har kört IE mycket och kommer ihåg att jag hade liknade fel ibland. Jag rekommenderar att återställa IE helt och hållet. Jag tror jag fick ordning på det så.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag gjorde återställning, bockade även av det från windows komponenter, och la tillbaks, men har inte blivit bättre. Använder windows 8.1 om det nu har betydelse.

Permalänk
Medlem

Vad har du för antivirusprogram?
En del kan få konstiga inställningar och lägga sig i för mycket och då hindra IE att fungera ordentligt.

Installerade eller avinstallerade du något innan problemet började?
Eller hemska tanke körde ett registerstädningsprogram?

Permalänk
Medlem

Funkar med IE11 för mig har ej haft problem med någon sida
Chrome är nog det sämsta jag använt

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Har fått ett problem med IE11 som inte fanns tidigare. Oftast när jag går in på någon sida och ska vidare på en länk, så högerklickar jag och väljer öppna i ny flik, men då kommer jag inte någonstans utom får bara en tom flik, samma om jag försöker med att öppna i nytt fönster. Men det fungerade bra tidigare. Och funkar bra i firefox. Men använder helst IE11.

Jag har samma problem och för mig löste det med att klicka på skrollhjulet istället.

Visa signatur

Fractal Design Define S, ASUS Z97-A, Intel i7 4790K, Clock 4.6 Ghz 1.24v, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB DDR3 CL10 1600Mhz vengeance, 1xPlextor PX 128M3P, 1xSamsung 850 EVO 500GB, Radeon RX 6900XT, Corsair AX1200, blu-ray Asus SBC-06D2X-U.

Permalänk
Medlem

Det gick ju ut en uppdatering till IE för några dagar sen. Är det efter det som IE har fått problem?

Permalänk
Medlem

Jag märkte problemet nyligen, så jag vet inte, men har nog inte haft problemet mer än ett par dagar. Har version 11.0.9600.17105 uppdateringar 11.0.7 (KB2964358)

Permalänk
Medlem

Ok, nu lyckades jag fixa det. Tydligen var det uppdateringen KB2964358 som jag avinstallerade, och nu funkar det som det ska. Så det är nog en ny uppdatering, tills vidare avmarkerade jag också automatiska uppdateringar.

Tack för hjälpen alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Ok, nu lyckades jag fixa det. Tydligen var det uppdateringen KB2964358 som jag avinstallerade, och nu funkar det som det ska. Så det är nog en ny uppdatering, tills vidare avmarkerade jag också automatiska uppdateringar.

Tack för hjälpen alla.

Observera att KB2964358 är en mycket viktig säkerhetsuppdatering eftersom den täpper till ett hål som i åtminstone två veckor har utnyttjas av kriminella för att få in skadlig kod i datorer. Innan säkerhetsuppdateringen kom var det många säkerhetsforskare och myndigheter som rekommenderade att man inte skulle använda Internet Explorer innan hålet var igentäppt pga risken.

Permalänk
Medlem

Det är i alla fall tydligt att det är den uppdateringen som gör att IE inte funkar. Provade att installera det igen, och då sluta IE att funka riktigt, tog bort det och då funkar det som det ska. Så på så sätt är det effektiv sätt skydda IE, eftersom den slutar att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Det är i alla fall tydligt att det är den uppdateringen som gör att IE inte funkar. Provade att installera det igen, och då sluta IE att funka riktigt, tog bort det och då funkar det som det ska. Så på så sätt är det effektiv sätt skydda IE, eftersom den slutar att fungera.

Kör med IE 11 i Win 8.1 och senaste säkerhetspatchen utan problem. Det lutar åt att du har någon activex plugin som bråkar då patchen är delvis relaterad till just det och brister VML stödet.

Säger som tidigare har påpekat att denna patch skall du inte ignorera och har du avinstallerat den så lär du få den nästa tisdag ändå, då alla patchar kommer via WU och är troligtvis inbakad i en Security update pack för IE.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

* Rubrik förtydligad //Mod *

Prova kompatibilitetsläge.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Just nu har jag den installerad, och använder firefox. Ringde Microsoft, och pratade med support killen i över en timme. Men han hittade inte heller vad det kunde vara, men han skulle forska vidare och återkomma. Testade även med min andra dator som har win 8.1 och IE11 med samma patch och där funkar det. Så nån typ av konflikt måste det vara i den här dator.
Nu vet jag inte hur microsoft debiterar, förhoppningsvis så kostar det inget. Ingen sa nåt om det under samtalet i alla fall. Kom att tänka på det efteråt, att det inte alltid är så billigt med MS.

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med detta att IE 11 blir helt vit ibland. Det går inte ens trycka in en ny adress i fältet för sidan blir fortfarande vit. Man får stänga ner sidan och vänta lite. Väldigt irriterande. Jag skulle kunna köra en annan webläsare, men IE ger mig 1,5-2h bättre prestanda på min surface pro 3. Jag har även testat göra återinställning av IE. Enda tillägget jag använder är ADblocker!

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem

Jag har fått detta problem ganska nyligen, kanske för några månader sedan. Vore konstigt om det var efter uppdateringen ovan eftersom den ligger så långt bak i tiden. Någon med samma problem eller som har hittat en lösning?

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Jag har fått detta problem ganska nyligen, kanske för några månader sedan. Vore konstigt om det var efter uppdateringen ovan eftersom den ligger så långt bak i tiden. Någon med samma problem eller som har hittat en lösning?

Du kan pröva med att återställa inställningarna i Internet Explorer, se http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/reset-ie... och ta bort cookies och tillfälliga internetfiler, se http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/manage-d...

Permalänk
Medlem

Tack, men det var tyvärr inget som löste problemet.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Tack, men det var tyvärr inget som löste problemet.

Du kan ju pröva med att avinstallera juni-uppdateringarna och se om det hjälper. Då har man i alla fall någon ledtråd som kan hjälpa vid en googling efter andra med samma problem, för man bör ju inte ha datorn utan säkerhetsuppdateringar eftersom en del skadliga program sprids genom kända säkerhetshål.