Permalänk
Medlem

Bästa ljudet

Inte säker på vart jag ska ställa den här frågan så jag gör en ny tråd.

Håller på att sätt ihop en "high-end" musikstation hemma och jag undrade vad jag ska köra för att får bästa ljudet.
Det jag syftar på är inte hårdvaran utan själva musiken.
Om det finns kommer jag försöka köpa vinylskivor men det är inte alltid det finns så är det att ladda ner FLAC eller köpa CD skivor som gäller?

Halp and pls respond

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz | GPU Gigabyte geforce gtx 970 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | MOBO: ASUS H170M-PLUS | SSD: Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB + WD Blue 500GB | HDD: WD Blue 3TB + Seagate 3TB

Phone: Samsung Galaxy S9

Permalänk
Medlem

Jadu, du kan ju rippa FLAC från CD-skivor så där ska det inte vara särskilt stor skillnad. Jag själv kör Vinyl + spotify + FLAC från bandcamp för all min musik. Det enda alternativet till spotify är Wimp Hifi men tyvärr är deras utbud under all kritik.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Jadu, du kan ju rippa FLAC från CD-skivor så där ska det inte vara särskilt stor skillnad. Jag själv kör Vinyl + spotify + FLAC från bandcamp för all min musik. Det enda alternativet till spotify är Wimp Hifi men tyvärr är deras utbud under all kritik.

Tack för svaret!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz | GPU Gigabyte geforce gtx 970 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | MOBO: ASUS H170M-PLUS | SSD: Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB + WD Blue 500GB | HDD: WD Blue 3TB + Seagate 3TB

Permalänk
Medlem

Hittade en lista åt dig, kanske finns lite göttigt ljud här:
http://www.audiostream.com/content/hd-music-download-sites

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Hittade en lista åt dig, kanske finns lite göttigt ljud här:
http://www.audiostream.com/content/hd-music-download-sites

Tack!

Visa signatur