CS:GO - Mickljud sänks vid start av spelet

Permalänk

CS:GO - Mickljud sänks vid start av spelet

Hej alla SweClockare!

Detta har blivit ett väldigt jobbigt problem. När jag startar CS:GO så sänks ljudet på mikrofonen från 100% till 35% i Windows. Det innebär att ingen kan höra mig när jag snackar i TS3/Mumble och In-Game. Detta händer endast vid start av CS:GO och inget annat Sourcebaserat spel. Detta kom helt plötsligt och jag är 99.99% säker på att det har med mjukvara att göra. Detta händer med alla mikrofoner, så det spelar ingen roll om jag kör headsetmikrofon eller studiomikrofon. Samma resultat gång på gång. Kör just nu Win 8.1 64-bit om det har någon betydelse

Behövs mer info så är det bara att fråga

Tacksam för svar!

Visa signatur

Dator: I7 37.... Skit i det! den är bäst... för mig

Permalänk
Medlem

mikrofon > avancerat > tillåt program att ta full kontroll över denna enhet

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5800X3D | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Ljudikonen - Inspelningsenheter - Kommunikation - Gör ingenting

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av dulingen:

mikrofon > avancerat > tillåt program att ta full kontroll över denna enhet

Skrivet av Extremaz:

Ljudikonen - Inspelningsenheter - Kommunikation - Gör ingenting

Inget av dessa alternativ fungerar. Samma grej händer :/

Men tack för svaren!

Visa signatur

Permalänk

Hej Hannorden!
Jag hadde samma problem och provade allt möjligt. Till slut så avinstallerade jag ljuddrivisar och tog bort reg poster.
Installerade igen och det funkade fint. Viktigt att ta bort reg posterna. funkade inte med vanlig ominstallation av drivisar.
Har du integrerat ljudkort?

Permalänk
Medlem

Både jag och många andra har haft detta problem, men det är lätt att lösa. Gå till config.cfg filen för csgo.

C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg
Find the config.cfg file.
Scroll down to voice_mixer_volume "1"
Change to percentage according to your liking.
1 = 100%
0 = 0%
0.5 = 50%

Hoppas det hjälpte.

Permalänk
Skrivet av Darthvidur:

Hej Hannorden!
Jag hadde samma problem och provade allt möjligt. Till slut så avinstallerade jag ljuddrivisar och tog bort reg poster.
Installerade igen och det funkade fint. Viktigt att ta bort reg posterna. funkade inte med vanlig ominstallation av drivisar.
Har du integrerat ljudkort?

Jepp, jag kör integrerat ljudkort. Snubben under lyckades nyss fixa detta åt mig, men tack för ditt svar!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lamaan:

Både jag och många andra har haft detta problem, men det är lätt att lösa. Gå till config.cfg filen för csgo.

C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg
Find the config.cfg file.
Scroll down to voice_mixer_volume "1"
Change to percentage according to your liking.
1 = 100%
0 = 0%
0.5 = 50%

Hoppas det hjälpte.

That's it! Det fixade sig direkt:)

Tack för svaret och hoppas att fler kan få hjälp av ditt inlägg!

Visa signatur