Nya Clevo-modeller ("Schenker") ute nu (genom "MYSN") m. GTX8XXM

Permalänk
Medlem

Någon hört något from webhallen när deras nya kommer ut?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Någon hört något from webhallen när deras nya kommer ut?

Kommer nog denna månaden kanske nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Kommer nog denna månaden kanske nästa.

hoppas de ,ligger och vajar mellan en sån eller y50p ips skärm är ett måste

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Är väldigt inne på en p304 verkar vara sjukt mycket dator för pengarna.
Någon som vet hur det ligger till med leveranstider från mysn?

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Är väldigt inne på en p304 verkar vara sjukt mycket dator för pengarna.
Någon som vet hur det ligger till med leveranstider från mysn?

De sa till mig att bygg och leveranstid ligger på ca. 1.5v men det varierar beroende på konfiguration.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

ok. Beställning lagd på en p304

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

ok. Beställning lagd på en p304

Inväntar lön och ska beställa efter det.

Hur konfigurerade du den?
Tänkte i7 4700MQ, 8GB (2x4GB) 1600MHz RAM och inget WLAN som med frakt blir 9 411kr.
Sedan kör jag en Samsung EVO 250GB mSATA SSD för 1 391kr från Dustin Home och har ett Intel 7260 AC (802.11ac + Bluetooth 4.0) mPCIE-kort sedan tidigare (0kr) och OS blir Win 8.1 x64 från "Dreamspark" som då är gratis för mig.
Totalt 10 802kr inkl. frakt.

Skrivet av nakednakedguy:

GTX 860M tillverkas både med maxwell och kepler GPU, vilken av dem man får med vilka modeller är oklart.

"Alla 860M är Maxwell förutom W503 och W703 som är Kepler."

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Inväntar lön och ska beställa efter det.

Hur konfigurerade du den?
Tänkte i7 4700MQ, 8GB (2x4GB) 1600MHz RAM och inget WLAN som med frakt blir 9 411kr.
Sedan kör jag en Samsung EVO 250GB mSATA SSD för 1 391kr från Dustin Home och har ett Intel 7260 AC (802.11ac + Bluetooth 4.0) mPCIE-kort sedan tidigare (0kr) och OS blir Win 8.1 x64 från "Dreamspark" som då är gratis för mig.
Totalt 10 802kr inkl. frakt.

Det blev i7-4700MQ + 16GB (2x8192) 1600MHz Crucial.
Sen har jag en 500gb samsung 840 evo här hemma som ska stoppas i.

Hoppas att det blir bra. Hade en t440s som jag lämna tillbaka pga diverse problem. Själva chassit osv var av mycket hög kvalitet men insidan går inte att jämföra med den här.

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Det blev i7-4700MQ + 16GB (2x8192) 1600MHz Crucial.
Sen har jag en 500gb samsung 840 evo här hemma som ska stoppas i.

Hoppas att det blir bra. Hade en t440s som jag lämna tillbaka pga diverse problem. Själva chassit osv var av mycket hög kvalitet men insidan går inte att jämföra med den här.

Nice!

Har beställt nu äntligen och kom på att man dels kan betala via banköverföring (en internationell transaktion) ELLER via postförskott.
Via postförskott tillkommer inga avgifter och tror att banken tar ut en avgift för internationella överföringar så tog postförskott.
Haha hade jag vetat detta hade jag kunnat haft den nu när jag fått pengarna istället för att beställt den nu (när jag haft pengarna).

Valde iaf. Schenker P304 (Clevo W230SS) som totalt landade på 9411kr inkl. frakt med ett axplock av config nedan (egentligen "bara" det nedan, inget annat):
i7 4700MQ
2x4GB RAM (då jag hellre kör dual-channel än 1x8GB och 16GB för mig har jag ingen användning av)
Full-HD (då "3k" är på tok för smått, t.om. Full-HD på 13" är för smått kan jag tycka)

Från andra butiker:
Samsung EVO 250GB mSATA
Huawei ME909u-521 (då jag ska försöka få igång denna med mobilt bredband då det finns en mSATA-port som verkar agera mSATA / mPCIe hybrid och en plats för simkort om man tar ut batteriet (samt inbyggd antenn för det). Detta iaf. enl. "Notebookreview"'s forum om just denna dator.

Har redan:
Intel 7260 (802.11ac + Bluetooth)
Windows 8(.1) från Dreamspark (via Pellesoft, "gratis" eller ja, kostade 150kr)
Comviq mobilt bredband 4G SIM (gratis från Comviq)

Återkommer med bilder och resultat och liknande här.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Nice!

Har beställt nu äntligen och kom på att man dels kan betala via banköverföring (en internationell transaktion) ELLER via postförskott.
Via postförskott tillkommer inga avgifter och tror att banken tar ut en avgift för internationella överföringar så tog postförskott.
Haha hade jag vetat detta hade jag kunnat haft den nu när jag fått pengarna istället för att beställt den nu (när jag haft pengarna).

Valde iaf. Schenker P304 (Clevo W230SS) som totalt landade på 9411kr inkl. frakt med ett axplock av config nedan (egentligen "bara" det nedan, inget annat):
i7 4700MQ
2x4GB RAM (då jag hellre kör dual-channel än 1x8GB och 16GB för mig har jag ingen användning av)
Full-HD (då "3k" är på tok för smått, t.om. Full-HD på 13" är för smått kan jag tycka)

Från andra butiker:
Samsung EVO 250GB mSATA
Huawei ME909u-521 (då jag ska försöka få igång denna med mobilt bredband då det finns en mSATA-port som verkar agera mSATA / mPCIe hybrid och en plats för simkort om man tar ut batteriet (samt inbyggd antenn för det). Detta iaf. enl. "Notebookreview"'s forum om just denna dator.

Har redan:
Intel 7260 (802.11ac + Bluetooth)
Windows 8(.1) från Dreamspark (via Pellesoft, "gratis" eller ja, kostade 150kr)
Comviq mobilt bredband 4G SIM (gratis från Comviq)

Återkommer med bilder och resultat och liknande här.

jag väntar fortfarande på webhallen att få in den

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av nickhe:

jag väntar fortfarande på webhallen att få in den

Okej, du kan posta här när den släppts så andra vet med. Hoppas för din skull den gör det snart.
Ska bli intressant att se vilken konfiguration som erbjuds.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Då har vi lagt en beställning på en 13". Dom beräknar att kunna skicka den i slutet av nästa vecka.

Tyvärr fanns inte QHD+ skärmen att tillgå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamre:

Då har vi lagt en beställning på en 13". Dom beräknar att kunna skicka den i slutet av nästa vecka.

Tyvärr fanns inte QHD+ skärmen att tillgå.

Va glad för det. Alldeles för få applikationer som är byggda att skalas och du hade ändå inte kunnat spela spel i den upplösningen.

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Va glad för det. Alldeles för få applikationer som är byggda att skalas och du hade ändå inte kunnat spela spel i den upplösningen.

+1. Du kommer aldrig kunna köra native i 3K med bra inställningar (eller ens alls nästan?) och den upplösningen på 13" blir TOKSMÅTT.
Haha nästan FHD är för litet för mig på 13". Fast det är såklart subjektivt men känns lite som "jag har en 3k-upplöst dator och inte du :P" på det hela snarare än behovet och användningen av den.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

+1. Du kommer aldrig kunna köra native i 3K med bra inställningar (eller ens alls nästan?) och den upplösningen på 13" blir TOKSMÅTT.
Haha nästan FHD är för litet för mig på 13". Fast det är såklart subjektivt men känns lite som "jag har en 3k-upplöst dator och inte du :P" på det hela snarare än behovet och användningen av den.

Ha ha. Ja så är det säkert.

Tänkte faktiskt inte på det. Passar nog bättre på en större skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Min P304 väntar nu på mig hos Posten
Ska hämta ut den idag och min mSATA SSD m.m. kommer imorgon så kommer uppdatera tråden med bilder och liknande imorgon om jag hinner. Jag beställde min den 24/4-14 och den kom idag 7/5-14. Ungefär 2v och då har det varit helgdagar iaf. här i Sverige, osäkert om det påverkar själva tiden då den byggs i Tyskland som jag förstår det.

Ett tips för alla er som beställt från MYSN, det verkar inte finnas något steg efter "I produktion" (t.ex. "Skickad" eller liknande) utan hos mig på MYSN står det fortf. "I produktion" trots den ligger hos Posten och väntar.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Min P304 väntar nu på mig hos Posten
Ska hämta ut den idag och min mSATA SSD m.m. kommer imorgon så kommer uppdatera tråden med bilder och liknande imorgon om jag hinner. Jag beställde min den 24/4-14 och den kom idag 7/5-14. Ungefär 2v och då har det varit helgdagar iaf. här i Sverige, osäkert om det påverkar själva tiden då den byggs i Tyskland som jag förstår det.

Ett tips för alla er som beställt från MYSN, det verkar inte finnas något steg efter "I produktion" (t.ex. "Skickad" eller liknande) utan hos mig på MYSN står det fortf. "I produktion" trots den ligger hos Posten och väntar.

Bra att veta. Så slipper man kolla på sidan hela tiden.

Enligt mailet jag fick så beräknade dom leverans för mig i slutet av denna vecka. Hoppas det lyckas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Min P304 väntar nu på mig hos Posten
Ska hämta ut den idag och min mSATA SSD m.m. kommer imorgon så kommer uppdatera tråden med bilder och liknande imorgon om jag hinner. Jag beställde min den 24/4-14 och den kom idag 7/5-14. Ungefär 2v och då har det varit helgdagar iaf. här i Sverige, osäkert om det påverkar själva tiden då den byggs i Tyskland som jag förstår det.

Ett tips för alla er som beställt från MYSN, det verkar inte finnas något steg efter "I produktion" (t.ex. "Skickad" eller liknande) utan hos mig på MYSN står det fortf. "I produktion" trots den ligger hos Posten och väntar.

Spännande, berätta gärna vad du tycker om byggkvaliteten och skärmen!
Jag beställde min p304 förra veckan men blev meddelad 4 dagar efter att QHD+ skärmen inte finns på lager fram till i juli/augusti så bytte till 1080p istället. Tyckte det skulle vara häftigt med hög upplösning, men blir nog inte besviken ändå. Enligt MYSNs kundtjänst kan man byta skärmpanel om man senare vill mot en servicekostnad.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Min kom också idag. Tog något längre tid för mig då jag beställde den 17e.
Återkommer med liten minireview.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Min kom också idag. Tog något längre tid för mig då jag beställde den 17e.
Återkommer med liten minireview.

Fick du någon info att den hade skickats eller kom det bara ett meddelande från posten en dag att den var framme?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamre:

Fick du någon info att den hade skickats eller kom det bara ett meddelande från posten en dag att den var framme?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men det var inte för än jag mejlat supporten.
Först stod det produktion, sen processing och sist shipped.
Jag trodde att datorn skickade direkt ifrån Tyskland hem till mig men den skickades först till Nexco AB och sen vidare till mig.

Vad jag anser något underligt var att jag fick inte några mejl från mysn med bekräftelse, kvitto etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Ja men det var inte för än jag mejlat supporten.
Först stod det produktion, sen processing och sist shipped.
Jag trodde att datorn skickade direkt ifrån Tyskland hem till mig men den skickades först till Nexco AB och sen vidare till mig.

Vad jag anser något underligt var att jag fick inte några mejl från mysn med bekräftelse, kvitto etc.

Samma här. Enda orsaken till att jag fick se en orderbekräftelse var att dom hade bifogat den från supporten när jag fick mail att QHD skärmen inte fanns.

Så det verkar vara lite problem hos dom. Hoppas det inte är så om man är tvungen att kontakta supporten i något ärende sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hamre:

Samma här. Enda orsaken till att jag fick se en orderbekräftelse var att dom hade bifogat den från supporten när jag fick mail att QHD skärmen inte fanns.

Så det verkar vara lite problem hos dom. Hoppas det inte är så om man är tvungen att kontakta supporten i något ärende sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ironiskt nog står det fortf. "I produktion" när jag tittar på mitt MYSN-konto kring min order.
Troligtvis något fel, hoppas det brukar vara så iaf. att det står "Processing" och "Shipped" och att man får ett kolli-id eller motsvarande men enl. Bakteria verkar det ju funkat så för honom/henne (dock inget kolli-nummer verkar det som iaf.).

Jag ska maila MYSN och kolla vad som gäller som kvitto, fick heller ingen orderbekräftelse via mail.
Oavsett vad vill jag att det står att ordern är mottagen (i min profil) så det inte blir problem med ev. garantiärenden.
Inte öppnat datorn ännu så kanske ligger någon form av kvitto i kartongen.

Däremot de gångerna jag kontaktat MYSN (som varit en hel del med frågor kring P304, när den släpps, Kepler eller Maxwell osv.) har jag alltid fått ett snabbt svar (ibland 5min efter jag skickat "mitt i natten") så jag tycker deras responstid varit god. Dock har vissa mail dröjt enormt länge men på det stora hela varit nöjd.

Lite senare idag ska det börja "byggas" och installeras, återkommer med uppdateringar och bilder.

---

Edit:

Inväntar min mSATA SSD som dröjde så blir nog imorgon som jag kommer kunna avlägga rapport.
Gällande MYSN så är min order iaf. numera ändrad till "skickad" manuellt men någon orderbekräftelse har jag inte fått även fast jag begärt det från deras kundtjänst och de säger att de skickat den.

Kan någon som fått en orderbekräftelse skriva vilken email den kommer ifrån? Kollat både skräpfiltret och vanliga inkorgen samt sökt, hittar inget alls.
Tror att deras system gällande orderstatus (dvs. att den inte uppdaterats med "skickad" osv.) samt utskick av orderbekräftelse inte fungerar så bra just nu, folk verkar ju ha samma problem.

Ni som har fått ett kvitto, i vilket mail och från vilken adress fick ni det? Ni som har öppnat kartongen, återfanns kvitto i själva kartongen?
Haha vill städa lite innan jag öppnar kartongen och ha allting hemma så jag direkt kan mecka i allt, i annat fall kommer jag bara sitta och har mer ångest att jag inte kan sätta igång med den än vad jag redan har.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Då har jag haft min p304 i nästan en vecka, och jag har i princip suttit vid den runt 5h per dag.
Jag valde att köra på i7 4710mq, 16gb curcial och har stoppat i en samsung EVO 840 500gb. Jag kör windows 8 med uefi och datorn bootar till login på knappt 10 sekunder.

Det var extremt lätt att öppna undersidan och stoppa in sin egen hårddisk men jag är inte helt övertygad på själva monteringen av disken. Man skruvar inte fast hårddisken utan man använder en sorts skum-addon mellan hårddisken och undersidan för att hårddisken skall hållas på plats. Jag tror inte att hårddisken sitter löst men det är minst sagt en tveksam lösning.
Jag bytte inte minnen och jag installerade heller inte några expansionskort men allt var lättåtkomligt och med manualen i hand kan i princip vem som helst uppgradera tex. minnena om så önskas.
Stort plus till den nedladdningsbara manualen som på första anblick såg ut att vara designad på tidigt 90tal men visade sig extremt detaljrik och lättläst.

Själva chassit ger ett OK intryck. Allt är gjort i plast och man får inte direkt någon premiumkänsla såsom hos en thinkpad eller mbp. Ett stort minus är placeringen av usb-portarna som istället för att sitta längst bak på sidorna sitter längst fram. På grund av att allt är plast så räcker det nog med att man råkar trycka ner en usbkontakt för att knäcka hela kontakten.

Tangentbordet känns helt ok och har samma känsla som på en macbook. FNknapparna känns inte speciellt uttänkta och det finns ingen knapp för att tex stänga av wifi som jag använde mycket på min tidigare t440s när jag skiftade mellan sladd och trådlöst.
Touchpaden är ingen höjdare och att scrolla är inte roligt alls.

Prestandamässigt är den ett monster. Jag har aldrig använt en laptop i den här kalibern och det är den första laptop jag haft som jag kan spela på.
Jag har testat lite allt möjligt som dota2, bf4, borderlands 2, wow och allt flyter på fint med höga inställningar.

CPU och GPU delar på kylningen och för det mesta är den tyst men när man spelar eller arbetar med intensiva program så varvar den upp. Ibland kan dock fläkten varva upp rejält utan någon större anledning men det var värst i början, kan hända att pastan har satt sig med tiden.

Batteritiden är myckte bra, 3.5-4h med skärmen på max och preseten på “performance”.
Jag har dock inte spelat på batteri så har ingen aning om hur länge den håller att spela på.

Jag är överlag nöjd med maskinen och skulle helt klart kunna rekommendera den till andra som behöver en liten dator med mycket prestanda. Stort plus är att den är så billig.

Lite bilder: http://imgur.com/a/2W5Qu

Sidenote:

Jag har märkt av att en glipa mellan skärmen och ramen till skärmen på den nedre delen. Står man upp och tittar ner så ser man ljus från lcdn i hörnen. (Se bild.) Jag har också noterat en blå fläck under vissa svarta bakgrunder (tex. dark souls 2).
Jag har mejlat till mysn med bilder men jag har ännu inte fått något svar (skickade sent förra veckan)
Här är bilderna jag skickade till mysn som illustrerar problemen: http://imgur.com/a/D5pXF

Permalänk

Hej jag är intresserad av att köpa en dator från MYSN
behöver en 15" gaming laptop kan någon förklara för mig vad skillnaden är mellan de tre alternativ jag har
alltså XMG A504, XMG P503 SCHENKER W504

vilken av dom ska jag satsa på? jag kan tänka betala ca 12k jag har inga hårddiskar eller något över som jag kan stoppa in
jag vill ha så tyst dator som möjligt

Vad är skillnaden på grafikkorten tex GTX 860M vs GTX 770M VS GTX 870M??

Permalänk

Jag kommer troligtvis uppdatera denna tråd med massor av bilder (länkar till bilder) på unboxing samt intryck m.m. då jag just packat upp den idag och installerat komponenter, har inte tid att göra allt ordentligt idag pga. andra saker men återkommer troligtvis imorgon

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Suck. Hur lång tid tog det för er att få datorn?

Idag är det 2 veckor sedan jag beställde.

Hoppas jag får datorn nästa vecka för då måste jag ha den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hamre:

Suck. Hur lång tid tog det för er att få datorn?

Idag är det 2 veckor sedan jag beställde.

Hoppas jag får datorn nästa vecka för då måste jag ha den.

Tog tre veckor för mig att få min.

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Tog tre veckor för mig att få min.

vilken config beställde du med?

Permalänk
Medlem

Beställde en W504 i tisdags, på onsdag sänkte Mysn priset med 640 kr på baskomponenterna, så nu har jag mailat Mysn support och hoppas på att få det billigare priset eftersom datorn inte är skickad eller klar.