Permalänk

FL Studio kurser på nätet

Hej!

Jag söker någon kurs här på nätet så att jag kan lära mig grunderna i FL Studio!
Jag håller mest på med Progressiv House men samt vanlig House.

Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar
Herman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anderssonherman:

Hej!

Jag söker någon kurs här på nätet så att jag kan lära mig grunderna i FL Studio!
Jag håller mest på med Progressiv House men samt vanlig House.

Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar
Herman

testat youtube.??... om inte kolla där. jag har skälv kollat men inte hittat det jag vill ha så jag frågar skälv med.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Skrivet av anderssonherman:

Hej!

Jag söker någon kurs här på nätet så att jag kan lära mig grunderna i FL studio
Jag håller mest på med Progressiv House men samt vanlig House.

Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar
Herman

Det finns fl studio dvd:er att köpa på nätet lite var stans och som den andra sagt Youtube å andra sidan sidor, finns det material på!
Håller själv på med fl studio och cubase ^^

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

testat youtube.??... om inte kolla där. jag har skälv kollat men inte hittat det jag vill ha så jag frågar skälv med.

Har letat lite på youtube men har inte riktigt hittat det "stuket" jag vill ha

Skrivet av Brallan_86:

Det finns fl studio dvd:er att köpa på nätet lite var stans och som den andra sagt Youtube å andra sidan sidor, finns det material på!
Håller själv på med fl studio och cubase ^^

Okej, jag får leta vidare på youtube eller köpa en dvd om ingen annan har något bättre förslag

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar dig inte till att lägga pengar på någon slags kurs för att bemästra FL Studio, då alla dina frågor gällande mjukvaran kan besvaras på YouTube.
Däremot skadar det inte att läsa böcker eller att ta kurser i mixning och/eller musikteori.
Jag har själv spenderat 6 år framför FL Studio och är det något du vill veta och snabbt ha svar på, så kan du alltid slänga iväg en fråga här eller PMa mig ditt användarnamn på Skype.

Med vänlig hälsning, Trice