Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus, Philips, AOC och Iiyama gör skärmar med Displayport Adaptive-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Tror dock det är en lite för liten marknad för att Intel ska vara intresserade men det finns helt klart massa fördelar.

Det förstår jag. Jag syftade såklart som du påpekade på möjligheterna.

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem

Som någon sa tidigare hade det ju varit bra om Intel hoppar med på Freesync, då det ger en bättre upplevelse för alla med integrerad grafik.

En fråga dock, någon som vet hur det ser ut med free/G sync till laptops i framtiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Vad menar du då, till exempel?

Har du en stor organisation som backar ett projekt ekonomiskt och har något att förlora på att det inte går bra så kommer detta projektet förmodligen drivas på mer då företaget har investerat en stor summa pengar på att utveckla denna standard. De kommer sannolikt även fortsätta lägga pengar på utveckling och även snabbare & bättre kvalitetskontroll. Min poäng är att företaget har mer att förlora på att inte producera bra resultat än du har med ett open source projekt som exempel.

Nu pratar jag mer generellt och inte nödvändigtvis om denna standarden då jag inte är insatt nog för att kunna säga det, men generellt sett så verkar ju folk prisa open source mer än det förtjänas att prisas, bara för att det är open source så betyder det inte att det är bra per standard.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thorsama:

Har du en stor organisation som backar ett projekt ekonomiskt och har något att förlora på att det inte går bra så kommer detta projektet förmodligen drivas på mer då företaget har investerat en stor summa pengar på att utveckla denna standard. De kommer sannolikt även fortsätta lägga pengar på utveckling och även snabbare & bättre kvalitetskontroll. Min poäng är att företaget har mer att förlora på att inte producera bra resultat än du har med ett open source projekt som exempel.

Nu pratar jag mer generellt och inte nödvändigtvis om denna standarden då jag inte är insatt nog för att kunna säga det, men generellt sett så verkar ju folk prisa open source mer än det förtjänas att prisas, bara för att det är open source så betyder det inte att det är bra per standard.

Du har absolut en poäng, men jag tror du har missuppfattat vad open source egentligen är. Det betyder inte att nördar sitter hemma och skriver kod, utan bara att koden i sig inte är hemlig. Så din hypotetiska organisation kan satsa så mycket de vill, enda skillnaden blir att du och jag också kan ta oss en titt på koden. I praktiken kan det betyda att utomstående folk kan hitta fel och brister som organisationen har missat, eller ge förslag på förbättringar. Fördelen för allmänheten är att vi kan kontrollera att organisationen inte bygger in några läskiga bakdörrar eller andra elakheter.