Permalänk

hjälp med 2 högtalare

Hej jag har ett litet logitech set med 2 högtalare och en bas som spelar från samma sladd.

I födelsedagspresent fick jag de här vattenhögtalarna. Men de har ju inte lika bra ljud men jag vill ändå ha de inkopplade så 1 var sida om skärmen.

Men hur får jag då musiken att gå genom båda sladdarna? HJÄLP!!!

OBS! Båda heter dessutom "speaker" på datorn för datorn ser ingen skillnad på dem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikpetersen97:

Hej jag har ett litet logitech set med 2 högtalare och en bas som spelar från samma sladd.

I födelsedagspresent fick jag de här vattenhögtalarna. Men de har ju inte lika bra ljud men jag vill ändå ha de inkopplade så 1 var sida om skärmen.

Men hur får jag då musiken att gå genom båda sladdarna? HJÄLP!!!

OBS! Båda heter dessutom "speaker" på datorn för datorn ser ingen skillnad på dem.

Du behöver exempelvis en: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-...

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk

Ja men utan att handla något? Finns det något jag kan göra i mjukvaran/program för att fixa mitt problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikpetersen97:

Ja men utan att handla något? Finns det något jag kan göra i mjukvaran/program för att fixa mitt problem?

Det skulle väl vara om du kopplar dem i någon annan utgång, utgången för bakhögtalare så att datorn tycker att du kör 4.1 liksom.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Om du inte vill lägga 40kr på en splitter så kan du skala kablarna, tejpa ihop dem och hoppas på det bästa?