Kommer inte åt Adobe Flash Player, lösenord? Macbook Pro.

Permalänk

Kommer inte åt Adobe Flash Player, lösenord? Macbook Pro.

Hej

Jag kommer inte åt att installera Adobe Flash Player eller att gå in och göra ändringar i säkerhet och integritet.

Vad är det egentligen för uppgifter som krävs? För mitt apple id och password funkar ej.

Är det ett separat lösenord för säkerhetsgrejer och installation av program ?

Använder senaste operativsystem och uppdateringar.

Tack på förhand !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk

Lösenord till det inloggade kontot på datorn, inte samma sak som apple id.

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Skrivet av tracenewbie:

Lösenord till det inloggade kontot på datorn, inte samma sak som apple id.

Jaja.. jag har lyckats med konststycket att glömma bort inloggningslösenordet ! =P

Tack ändå !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk

Lyckas inte få lösenordet återställt. Kommer inte åt att tanka ner OSX (för att sätta på usb och mounta) eftersom jag inte kommer in i operativsystemet som administratör.

Går inte heller att återställa lösenord via command+s eftersom jag inte kan skriva in mitt användarnamn i commandorutan. Jag har ett Ö i mitt användarnamn.

Fick ingen installationsskiva med när jag köpte macen, är ju ingen cdläsare i datorn.

Hur gör jag nu? Enda att ta med masen till Elgiganten och be dom återställa lösenord ?

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Hur gör jag nu? Enda att ta med masen till Elgiganten och be dom återställa lösenord ?

Du kan återställa lösenordet via återställningspartitionen.
Se här hur du kommer in i den: http://support.apple.com/kb/HT4718?viewlocale=sv_SE
(håll in äpple-tangenten och r vid uppstart).

Väl inne i återställningen

  1. Starta Terminal från menyn "verktygsprogram"

  2. Skriv "resetpassword", och tryck på enter

  3. Markera ditt kontonamn i listan och sätt ett nytt lösenord

  4. Starta om

Notera dock att all information och alla lösenord du sparat i din nyckelring kommer gå förlorade, då dessa är krypterade med kontolösenordet.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk

Testa installera adobe reader? (kanske inte många som förstår skämtet)

Nej men är det en s.k skol dator? min brorsa hade det problemet och han bytade till chrome för OSx om jag inte missminner

Tydligen hade dom i skolan låst den på nå vis, är inte så haj på OSx men vill gärna veta om något här fungerar? han slutar skolan nu/har slutat och fått behålla den(den var så risig så han fick betala och behålla)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti