Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

DRM-skydd TV4play, android. Hur?

Permalänk
Medlem

DRM-skydd TV4play, android. Hur?

Hej!

Vill kika TV4 play på min galaxy S3, som är rootad. Har inga problem med SVT Play men när jag kikar TV4 Play står det att det är DRM-skydd och att jag inte kan kolla på min rootade android-enhet.

Finns det något plugin, dvs som Widevine (antar jag), till android?

Tack för svar!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lossah:

Hej!

Vill kika TV4 play på min galaxy S3, som är rootad. Har inga problem med SVT Play men när jag kikar TV4 Play står det att det är DRM-skydd och att jag inte kan kolla på min rootade android-enhet.

Finns det något plugin, dvs som Widevine (antar jag), till android?

Tack för svar!

Xposed Framework och modulen RootCloak

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Xposed Framework och modulen RootCloak

Skickades från m.sweclockers.com

Tror det fungerar nu. Stort tack! hade problem med främst live-streaming. Dock inte testat det ännu. Ska se sen när något börjar. vanlig streaming fungerar på tv4 play.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Xposed Framework och modulen RootCloak

Skickades från m.sweclockers.com

Måste man göra något spec förutom att installera tro? Stod något om ramverk och att enheten kan softbrickas om jag installerar. Har installerat både framework och root.

Står på tv4 play "rootad eller kör ART visual machine".

Fungerar nämligen inte som det är nu. :/ Står root access disabled under utvecklingsalternativ.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lossah:

Måste man göra något spec förutom att installera tro? Stod något om ramverk och att enheten kan softbrickas om jag installerar. Har installerat både framework och root.

Står på tv4 play "rootad eller kör ART visual machine".

Fungerar nämligen inte som det är nu. :/ Står root access disabled under utvecklingsalternativ.

installera frameworket, reboota, installera modulen, reboota. sen ska det stå i xposed appen att de är installerade. och du måste givetvis in i modulens config och välja att tv4-appen ska rootcloakas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

installera frameworket, reboota, installera modulen, reboota. sen ska det stå i xposed appen att de är installerade. och du måste givetvis in i modulens config och välja att tv4-appen ska rootcloakas.

Skickades från m.sweclockers.com

Gjort, och gjorde precis som det står i Rootcloak-instructions (http://repo.xposed.info/module/com.devadvance.rootcloak). Också installerat ramverk etc. Fungerar fortfarande inte. :/

Fungerar detta för dig och TV4 play-appen?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Ingen som har en lösning?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A