Cosmos 2-Sauron LOTR Edition Case Mod (FÄRDIGT)

Permalänk
Skrivet av (P)Resident Emil:

Och nu har det gått en månad...? Händer inte så mycket?

Nope tyvärr inte :/

Skrivet av BM-Mods:

Hur går det med bygget? Vill se lite nytt

Snart så

Skrivet av BM-Mods:

Inte kan dom ha tagit över en månad på sig för att lacka lite? isf lär du ha vetat det innan och kunna väntat med å skicka in det?

Beror helt på vilka motiv jag skall ha, men eftersom att jag vill ha några riktigt svåra motiv att skapa så gör det mig inte något då jag tycker att det blir bäst med det bästa resultatet som kan uppnås.

Men andra grejer incoming det kan jag säga er

Permalänk
Medlem

Synd att det drar ut på tiden så mycket, vore kul med lite vettiga uppdateringar angående hur det går. Bilder osv.

Permalänk
Skrivet av Faulisto:

Synd att det drar ut på tiden så mycket, vore kul med lite vettiga uppdateringar angående hur det går. Bilder osv.

Håller jag med dig om...Ursäktar för det, menar du bilder på vilka motiv osv som jag hade tänkt mig använda utav?

Permalänk
Medlem

Så jäkla trist att bli här väntandes, dag ut och dag in kollar man efter uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Faulisto:

Så jäkla trist att bli här väntandes, dag ut och dag in kollar man efter uppdatering.

Hej!

Känner att det har blivit lite så på sistone... Ber så hemskt mycket om ursäkt för det!

Jag och Dennis(DMFineArts) skall ta och snacka lite om motiv de närmaste dagarna, då han har för tillfället semester.

Skulle dock vara jättekul med olika frågor som ni har lust att få svar på, är ju ganska aktiv på Sweclockers så att säga.

Hoppas ni alla njuter av det underbara sommar vädret som för tillfället existerar(Tvekar på att det kommer hålla länge...).

Med Vänlig Hälsning,
Nils Julius Byrkjeland

Permalänk
Medlem

Det där var en vecka sedan. Känns som att det här projektet går som alla andra.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kaospassageraren:

Det där var en vecka sedan. Känns som att det här projektet går som alla andra.

Hej!

Jo det vet jag, men han har ju som sagt semester just nu så han kommer små arbeta på chassit lite då och då. Riktigt schysst utav han.
Jag ger han all tid i världen att arbeta på chassit då jag vill uppnå ett så bra resultat som möjligt.

Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Mvh,
NJB Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Hej!

Jo det vet jag, men han har ju som sagt semester just nu så han kommer små arbeta på chassit lite då och då. Riktigt schysst utav han.
Jag ger han all tid i världen att arbeta på chassit då jag vill uppnå ett så bra resultat som möjligt.

Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Mvh,
NJB Mods

Vad händer här då? lång tid sen uppdatering!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Vad händer här då? lång tid sen uppdatering!

Hej!

Dennis har fått chassit och blev igår klar med chassits grundmålning, vi skall idag diskutera lite hur vi ska ha det med motiven osv. Så går framåt!

Resultatet kommer bli underbart så som det ser ut nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Hej!

Dennis har fått chassit och blev igår klar med chassits grundmålning, vi skall idag diskutera lite hur vi ska ha det med motiven osv. Så går framåt!

Resultatet kommer bli underbart så som det ser ut nu!

Några uppdateringar pågång?

Visa signatur

"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Ska man låta sponsorerna vänta i 9månader?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

Några uppdateringar pågång?

Snart så!

Skrivet av ante_ante:

Ska man låta sponsorerna vänta i 9månader?

Hej!

På ett så bra resultat som möjligt så tycker jag att det får ta sin tid det tar, att det har tagit en lång tid kan jag hålla med om men det gör inte dom något eller mig.

Permalänk
Medlem

Har du inget annat som kan göras medans du väntar? inget sleeve eller så?

Visa signatur

|Mobo: Asus P8Z77-I DELUXE mITX |CPU: INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ|RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL9 VENGEANCE |PSU:Corsair HX 750W 80+ Gold |GPU:EVGA GeForce GTX 670 4GB Superclocked|Chassi: BitFenix Prodigy Svart mITX

Permalänk
Medlem

16e Maj

Skrivet av NJB Mods:

Längtar verkligen tills jag får tillbaka mitt chassi från DMFineArts!

8e Juli

Skrivet av NJB Mods:

Jag och Dennis(DMFineArts) skall ta och snacka lite om motiv de närmaste dagarna, då han har för tillfället semester.

15e Juli

Skrivet av NJB Mods:

han har ju som sagt semester just nu så han kommer små arbeta på chassit lite då och då

5e Augusti

Skrivet av NJB Mods:

Han verkar inte vara snabbast i branshen, men det lär ju iallafall bli fruktansvärt bra resultat iallafall med all planering som gått åt. Det har ju trots allt hunnit bli grundmålat på 3 månader.

Permalänk
Medlem

Ja det är lite märkligt att det tar flera månader att snacka om motiv. Nej, tror nog att detta projekt har runnit ut i sanden helt klart.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

16e Maj

8e Juli

15e Juli

5e Augusti

Han verkar inte vara snabbast i branshen, men det lär ju iallafall bli fruktansvärt bra resultat iallafall med all planering som gått åt. Det har ju trots allt hunnit bli grundmålat på 3 månader.

Skrivet av Faulisto:

Ja det är lite märkligt att det tar flera månader att snacka om motiv. Nej, tror nog att detta projekt har runnit ut i sanden helt klart.

Dennis har ju som sagt semester, vilket jag tyvärr inte kan göra någonting åt! Dock är han så schysst och har småbörjat lite på chassit. När chassit är klart det vet jag tyvärr inte, men det får ta sin tid då jag vill ha det bästa resultatet som möjligt. Man ska inte stressa fram saker har jag lärt mig

Permalänk
Medlem

3 månader semester var inte dåligt.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Nu är vi inne i september ja, antar att han fortfarande är på semester?

Permalänk
Skrivet av Sweede:

3 månader semester var inte dåligt.

Skrivet av Faulisto:

Nu är vi inne i september ja, antar att han fortfarande är på semester?

Nej det är han inte!

Han får ta sin lilla tid. Då resultatet kommer bli grymt bra som det ser ut nu! Så jag får be er hålla ut en aning till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Nej det är han inte!

Han får ta sin lilla tid. Då resultatet kommer bli grymt bra som det ser ut nu! Så jag får be er hålla ut en aning till!

Kan du inte göra något annat under tiden?
Alla uppdateringar de senaste månaderna har typ vart, "ska prata med dennis imorgon om motiv"

Sleeva agget!
Fixa det där med Saurons hand!

Citat:

• Göra projekt loggen. [Check]
• Cooler Master produkt foton. [Check]
• Coolingstuff produkt foton [Check]
• Dmfinearts produkt foton. [snart]
• Ta ut onödiga delar.[Check]
• Modda dit två stycken 240 radiatorer och en 360 radiator. [Check]
• Göra en sidopanel så man ser in i chassit. [Check]
• ModWithMe produkt foton. [snart]
• Gör så att Saurons hand kan hålla i resorvaren.[snart]
• Airbrush time av DMfineARTS.[snart]
• Sleeva varenda kabel. [snart]
• Sök efter problem. [snart]
• Installera varje komponent. [snart]
• Fixa det allra sista. [snart]
• Optimera datorn så långt som det bara går!
• Färdigt [Lång tid kvar]

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Tja Nils!

Hur går det? Som andra sa, kan du inte köra lite sleeving och sånt så projekt-tråden inte dör! eller kanske fixa med din reservoar?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ain0k:

Kan du inte göra något annat under tiden?
Alla uppdateringar de senaste månaderna har typ vart, "ska prata med dennis imorgon om motiv"

Sleeva agget!
Fixa det där med Saurons hand!

Skrivet av OskarW90:

Tja Nils!

Hur går det? Som andra sa, kan du inte köra lite sleeving och sånt så projekt-tråden inte dör! eller kanske fixa med din reservoar?

Tjenare!

Ursäktar för sent svar till Ain0k, håller på för fullt att försöka fixa med t ex handen men det blir nog alldeles för svårt att fixa för det är så många detaljer som måste fixas så vi får helt enkelt se om det blir av. Sleevingen osv väntar jag fortfarande på...väldigt segt svar utav min sponsor!

Ni får hålla ut lite mer tycker jag!

Mvh,
NJB Mods

Permalänk

Jag måste säga att ditt projekt är bedrövligt!
Hade jag varit sponsor till dig hade jag inte skickat ut sleeve till dig då du ärligt talat missköter ditt produkt namn.

Allt går att fixa även handen, du måste bara kämpa och testa mer än en gång. Men det känns som du bara har varit duktig på att prata och presentera detta projektet i början.

När du väl kommer till kritan är du slarvig, ljuger om kommande uppdatera och inte har någon jävla hur du skall göra för att lyckas.

Ryck upp dig och vissa att du är värd dina sponsorer, för finns folk som förtjänar sponsorer som inte blir sponsrade för att det finns folk som du.

Ditt namn du har här och som du verkar vara så vill du vara en grym moddare som skulle kunna ha ett företag som jobbar med detta, men just nu är inte det verklighet.

//FallenFate

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk

Väntade mig faktiskt ett annat resultat än dina gamla projekt men var väl dumt av mig att tro att detta bygge skulle gå annorlunda.Håller med till 100% på Fallenfates kommentar, man kan inte ge upp så lätt. Finns alltid lösningar speciellt när de kommer till moddning för de finns inga gränser.

Tycker de är oprofessionellt när du har sponsorer att hantera de på detta sättet.

-Zohan

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Nu flödar kritiken in.

Ge inte upp på detta projekt och visa att du faktiskt kan din grej, då du haft en rätt tuff tid här på forumet, kan jag förstå att det är lätt att ge sig.
Även fast en hel del kritik är sanna och är saker du verkligen behöver förbättra dig på, känner jag att du fortfarande har den där drivkraften.

Låt Julius bevisa sig själv, "han förtjänar inte sponsorerna", antar att det är bara att vänta och se om han levererar.

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Skrivet av Tuffingpågatan:

Nu flödar kritiken in.

Ge inte upp på detta projekt och visa att du faktiskt kan din grej, då du haft en rätt tuff tid här på forumet, kan jag förstå att det är lätt att ge sig.
Även fast en hel del kritik är sanna och är saker du verkligen behöver förbättra dig på, känner jag att du fortfarande har den där drivkraften.

Låt Julius bevisa sig själv, "han förtjänar inte sponsorerna", antar att det är bara att vänta och se om han levererar.

Tack!

För de som undrar så finns det inte så mycket att göra då DMFine arts gör ett kanon jobb. Så som det ser ut nu kommer resultatet vara strålande!

Till de som kritiserar så vill jag bara tacka så hemskt mycket! Ni hjälper mig att förbättra på det jag gör dåligt!

FYI så bröt jag handen i måndags och blir med gips i 4 veckor(fick åka in på operation) så jag har två stålgrejer i handen. Gör dem inte något ont när jag moddar så är jag tillbaka inom 4 veckor. Vi får helt enkelt se hur det blir med det.

Ni får ha det så bra!

Med vänlig hälsning,
Nils Julius Byrkjeland

Permalänk

Nu ska ni allt få se!

Hej!

Äntligen efter en långtids väntan så är det dags för mig att visa vad min sponsor DMfineArts har bidragit med!

Som ni själva kan se så är chassit inte klart på långa vägar! Men det ser riktigt bra ut tycker jag!

Vad tycker ni? Jag är helnöjd men har ni några motiv eller förslag generellt som skulle passa bra eller idéer så tveka inte att bidra med dem. Då jag och Dennis alltid gillar att diskutera om hur det ska bli och hur vi har tänkt att det skall bli!

Pssst...Klicka på bilderna så blir dem större!

Dold text

Vill ni följa Dennis arbete så är det bara att ni kollar här!

Sleevingen

Är lite osäker på hur det blir med sleeving, om jag skall köra med sleevingen eller inte har alltså tänkt att utan sleevingen så blir det något sådant här!

Inte en förlängning dock men gillar det väldigt mycket när det är så stilrent. Cooler Master har svarta kablar så jag får se hur det blir annars så får det bli att sleevea.

The hand of Sauron

Läste att några kommentera om det blir av med handen, förhoppningsvis ja så kommer det bli av. Har en kille i Danmark som förmodligen hjälper mig med detta men eftersom att det inte är relativt enkelt att rita en hand i 3D så kan det ta en tid och det kanske inte rentutav går. Men vi har haft kontakt sen i somras och han har fått de grejer som han behöver för att 1. Göra handen. 2. Skapa ett nytt toppskydd, dvs en liten överraskning för er!(Detta kommer se hel grymt ut!).

Det får ta sin lilla tid men resultatet kommer blir helt awesome!

Hoppas ni har haft en bra sommar och njut av livet!

Med vänlig hälsning,
NJB Mods
Nils Julius Byrkjeland

Permalänk
Medlem

Tycker nog att det skulle bli mer stilrent utan orch-ansiktena.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Elitist:

Tycker nog att det skulle bli mer stilrent utan orch-ansiktena.

Jag vet inte det, jag gillar det! Men visst, hade han haft kvar samma motiv fast kört utan ansiktena så hade det varit ganska najs också! Det är ändå skönt att det händer någonting med bygget!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Det går inte att 3D printa handen?