Dator för WoW/wildstar, budget 5-6k inkl OS

Permalänk

Dator för WoW/wildstar, budget 5-6k inkl OS

Tjena, efter ett långt uppehåll från data spel har jag nu bestämt mig för att återvända. Spelet vi pratar om är WoW och eventuellt wildstar..

Under 3 år har jag lirat på en laptop från netonnet som jag gav 3-4 tusen för. Fungera utmärkt i 10m, men efter 1-1,5 år så va det omöjligt att lira world Bosses eller 25man. I övrigt så är jag fortfarande nöjd med hur den presterar i övriga världen. Så nu vet ni lite om hur det sett ut tidigare.

Jag söker nu efter en stationär dator istället, kollat runt på forumet ETC och alla säger att det är omöjligt att få en hyfsad för under 10 lök... ISF vill jag inte ha en hyfsad utan bara en schysst klump som fungerar! Klarar mig utan ultra på grafiken, skuggor ETC kör jag helst utan.

Egentligen vill jag betala runt 5-6 med ett OS men det är kanske alldeles för svårt att hitta? Skall tillägga att jag är helt lost när det kommer till komponenter ETC, därför måste jag verkligen komma hit och be om hjälp!

Så är det någon vänlig själ här som kan hjälpa mig igenom data djungeln?

Ändrat rubrik
Permalänk
Moderator
Forumledare

*rubrik redigerad*

Tänk på att ge trådar så tydliga rubriker som möjligt. Då blir forumet överskådligare och trevligare att använda, samtidigt som ens chanser att få bra svar ökar.
Den här gången har jag justerat rubriken åt dig, men kom ihåg det när du skapar andra trådar i framtiden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6996868/2014-08-02

Wow använder sig av endast 1 kärna vid spelande så därför val av processor. Den överklockas med en knapptryckning av dig. SS-hd för lite snabbare laddningar. Kylare för att klarar klockning av processorn. Samt ett lite dyrt men bra chassi

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7007048/2014-08-04

Billigare Amd variant

+ dom minnena innan

Permalänk

Detta sa mig lika mycket som hieroglyfer säger en blind. Men är det monterat och klart då också?

Förmodar att jag skulle klara av att spela utan vidare lagg och hyfsad FPS?

Permalänk
Hjälpsam

Båda dessa ovan är i delar . . montering kostar 799:- plus frakt extra

Denna är helt klar med OS o allt..
https://www.komplett.se/komplett-entry-gamer/10876

Jag skulle uppgradera till 8Gb minne
-Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB kit(4GBx2), CL9, 1.5V, CL9-9-9-24 [info] +397.16

Har du lite mer byt gärna grafikkort också
-MSI GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, DL-DVI-D, HDMI, VGA (D-Sub) [info] +344.90

Gör du dom två ändringarna o tar bort keyboardet blir summan: 6119:-

Permalänk

Kollade faktiskt på komplett och tänkte lägga in en länk till just den datorn. Har ca 1-2 veckor innan det skall beställas så jag hinner gå igenom detta ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av detvardå:

Kollade faktiskt på komplett och tänkte lägga in en länk till just den datorn. Har ca 1-2 veckor innan det skall beställas så jag hinner gå igenom detta ordentligt.

Datorn som länkades ovan är betydligt vassare än komplett datorn.
Den har den överklockningsbara Pentiumprocessorn (vilket ger stoooor skillnad) och ett 750Ti kort.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Svensktiger:

Datorn som länkades ovan är betydligt vassare än komplett datorn.
Den har den överklockningsbara Pentiumprocessorn (vilket ger stoooor skillnad) och ett 750Ti kort.

Visst kan den va det..men den är dyrare o i delar.

Mitt förslag innehöll också GTX750Ti o vill han ha G3258 kostar det 125:- i tillägg men moderkortet blir ett problem då

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Visst kan den va det..men den är dyrare o i delar.

Mitt förslag innehöll också GTX750Ti o vill han ha G3258 kostar det 125:- i tillägg men moderkortet blir ett problem då

Det var ditt inlagg jag menade.

Permalänk
Hjälpsam

Fattar nog inte..."mitt inlägg"?

Du skrev att datorn ovan va snabbare än den Komplett datorn jag länkade
Så jag kommenterade mitt val av komplett datorn

Permalänk

Så hur bestämmer vi oss nu då? Med montering frakt ETC så hamnar jag ju på över 7 lök.

Jag är över den tiden som jag va uppe på 2.6 k arena rating eller körde riktiga 25man HC raids. Så jag känner ju att en lättare data borde kunna tillfredsställa mina behov. Så kan vi lyckas enas om något för runt 5-6 tusen med montering eller om någon runt Göteborg skulle kunna plocka ihop den och överklocka eller vad ni nu pratade om för en fin slant så hade jag kunnat bli riktigt nöjd!

Är det tillåtet att köpa tjänster här?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag jobbar en 200-250 timmar i månaden och slackar ganska bra på min fritid. Just därför vill jag ha en data som gör precis vad den ska bara. Vet ju inte ens om jag kommer börja lira igen på riktigt. Så nu bedjar jag till våra stolta krigare här, 6000 max pris, kanske någon krona mer om man måste. Eller om du själv kan göra det för en peng och lösa det tekniska omkring det hela!

Skickades från m.sweclockers.com