Permalänk
Medlem

Playstation 3 12GB?

Hej

Tänkte köpa en Playstation 3, men har en fundering när det gäller hårddisken. Jag spelar alltid ett spel åt gången och har aldrig två spel på gång samtidigt och då behöver väl inte mer än 12GB? Eller finns det spel som behöver mer plats med alla DLC:s och så?

Visa signatur

Simna

Permalänk

Vissa spel vill installera vissa saker på enheten, vilket kan medföra problem om du bara har 12gb.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

sedan tar os nästan hälften av de 12gb. det är standard 2.5" till den.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Behöver man installera nåt för att spela The Last of Us? Klarar man sig på 12GB modellen om man endast ska spela The Last of Us?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Men hur tänkte de då? Det innebär ju att Playstation 3 12GB inte fungerar för spel som är gjorda för Playstation 3, eller...?

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem

Tror du precis klarar alla spel (det största jag haft är runt 5gig installerat om jag minns rätt), men det blir snabbt tight på disken på 12gig, två polare som ångrar att de snålat, så min rekommendation är att leta begagnat eller köpa ett bundle med spel du vill ha (eller som innehåller spel att byta in / sälja för att köpa de du vill ha), blir snabbt samma pengar jfr att köpa en ny HDD eller extern HDD

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Jag hade försökt hitta en bundle PS3:a tex

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2279993

Då får du 500gb dessutom för 2200kr. 12gb på webhallen kostar 1500kr (billigaste seriösa enligt prisjakt) och 350kr/st för två trevliga spel är väll inte så farligt med tanke på att du just får 500gb istället för 12gb ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen dum idé MrMadMax! "The last of us" var faktiskt ett av de spelen jag tänkte köpa.
Jättetack för tipset!

Visa signatur

Simna