Chassi med högt luft flöde och bra gpu kylning sökes

Permalänk

Chassi med högt luft flöde och bra gpu kylning sökes

Hej

Som rubriken lyder söker jag ett chassi med högt luft flöde och bra gpu kylning, ljud nivån har inte någon större betydelse så länge det inte låter som ett jet-plan

Alla förslag är välkomna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mumakil43:

Hej

Som rubriken lyder söker jag ett chassi med högt luft flöde och bra gpu kylning, ljud nivån har inte någon större betydelse så länge det inte låter som ett jet-plan

Alla förslag är välkomna.

Cooler Master HAF X

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mumakil43:

Hej

Som rubriken lyder söker jag ett chassi med högt luft flöde och bra gpu kylning, ljud nivån har inte någon större betydelse så länge det inte låter som ett jet-plan

Alla förslag är välkomna.

NZXT H440

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanielMannen96:

NZXT H440

Det är ju optimerat för tystnad och har rätt trist luftflöde.

Tagit bort nedlåtande text
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Cooler Master storm Trooper

Visa signatur

Stationär i7 5820k @3.6ghz, Corsair h80i, 16gb Crucial 2133mhz, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung EVO SSD 240Gb, ASUS X99-S, Corsair 850w TX, Asus STRIX 970, Asus Xonar Essence stx, Silverstone Raven RV03, Mionix Zibal 60, Mionix Naoz 8200, Steelseries H, 27" Acer Predator (IPS, gsync, 144hz).

Permalänk
Medlem

Corsair Carbide Air 540.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd

Phanteks Enthoo Primo, Corsair 540 Air. Cooler Master gör ju chassin för p12. Ska vara stilrent !
Nä men Enthoo Primon är go som fan. 2st fläktar i botten som blåser direkt på gpun. Samt 2 i fronten !

Permalänk
Medlem

Fractal Desigt Arc R2. Har första versionen och tycker det är väldigt luftigt.

Visa signatur

ASUS PRIME AP201 WHITE | TUF Z390M-PRO GAMING | Intel Core i7 9700K 3,6Ghz | Corsair 16GB CL15 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB TUF Gaming OC | Corsair RM 850W 80+ Gold | 870 EVO SATA SSD 4TB | 970 EVO 500GB NVME
CITERA SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA

Permalänk

Letar efter ett chassi med rejält luftflöde, ändrade mig vad gäller ljudnivån jetplans nivå är acceptabelt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mumakil43:

Letar efter ett chassi med rejält luftflöde, ändrade mig vad gäller ljudnivån jetplans nivå är acceptabelt

Du har redan fått svar på frågan

Miditower/cube: Corsair 540 Air.
Big tower: kan jag rekommendera Phanteks Enthoo Primo

Har 2st 140mm fläktar i botten som blåser rätt upp på GPUn, det är fint de. Sänker tempen med några grader.

Annars är som sagt 540 Air grym

Permalänk

Blev ett NZXT H440W fick ner tempen ganska bra på alla komponenter och grafikkortet med 7-8 grader i idle

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mumakil43:

Blev ett NZXT H440W fick ner tempen ganska bra på alla komponenter och grafikkortet med 7-8 grader i idle

Vad hade du för chassi innan? h440 är "känt" för dåligt luftflöde

Permalänk
Medlem
Skrivet av mumakil43:

Blev ett NZXT H440W fick ner tempen ganska bra på alla komponenter och grafikkortet med 7-8 grader i idle

Bra val!

7 fläktplatser ger möjlighet till hyggligt flöde.
Jetmotor kan vara kul, men troligen inte längre än en kvart...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”