Permalänk
Medlem

Asus RT N56U Problem

Hejsan, jag fick idag min nya router. Kopplade in den i mitt modem från telia thomsom. Allt fungerade till Asus RT N56U fick en ny uppdatering och nu blinkar bara power led och WAN lampan får inte någon kontakt! Jag kommer heller inte åt Gateway så kan inte kolla där!

Permalänk
Medlem

Du behöver konfigurera den på nytt. Skriv ipconfig i cmd och kolla vad gateway har för ip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toompaa1:

Hejsan, jag fick idag min nya router. Kopplade in den i mitt modem från telia thomsom. Allt fungerade till Asus RT N56U fick en ny uppdatering och nu blinkar bara power led och WAN lampan får inte någon kontakt! Jag kommer heller inte åt Gateway så kan inte kolla där!

du har den som accesspunk antar jag? annars kommer det garanterat strula.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Problemet löste sig, firmware var felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toompaa1:

Problemet löste sig, firmware var felet.

...och hur löste det sig? Jag sitter i samma situation. Tackade ja till firmware-uppgradering. Efter omstart så bootar routern inte upp ordentligt, bara blinkande power-lampa. Hålla in reset-knappen fem sekunder ger inget resultat.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Kopplar ur allt, sätt bara in en kabeln från datorn till port 3 i RT N56U, men innan du börja med att sätta den i port 3 så ska du försöka ladda ner "ASUS RT-N56U Firmware Restoration version 1.9.0.2" från asus hemsida och sen sedan denna "ASUS RT-N56U Firmware Version 3.0.0.4.374.5656" och detta kan du göra från den här länken http://www.asus.com/se/Networking/RTN56U/HelpDesk_Download/
Sen tror jag du kan lösa resten

Permalänk

Hade samma problem. Tack för lösningen toompaa1! Fattar dock inte varför resetknappen inte fungerar? Samt, varför just port 3? O_o