Magisk hårddisk från Kina tar piratkopiering till ny nivå

Permalänk
Medlem

Dessa kanske man skulle börja marknadsföra i sverige

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Om man råkat ut för dessa "scams" så kan man i bästa fall göra en "low level format", och rädda så mycket utrymme som möjligt.

Ja har själv råkat ut för det här.

fick ett "nytt" 16GB usb-minne vid nått tillfälle, och ja upptäckte snabbt att nått var galet - så fort ja kopierade mappar o filer till minnet så uppstod total korruption på usbminnet. Typ filer som blev "3 656 546 548 645 byte" stora (!) med namn som "#¤%/¤THG¤G¤)%&¤#%#.#¤%#¤&".

Ja lyckades "reparera" minnet till sin original storlek (vilket visade sej vara 1GB) genom att köra lite olika program.

Om man vill ge sej på att reparera, kan man kolla in båda dessa länkar, för att se vad det handlar om:

http://fixfakeflash.wordpress.com/

http://www.myblog.bloggybloggy.com/fixing-usb-key-icreate-i51...

PS. ja använde den andra länkens guide och programvara för att reparera minnet ja hade - men just det verktyget är specifikt för minn kontrollerkrets... olika tillverkare har unika verktyg (low level format) för just den kontrollerkretsen.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var helballt. Ärligt talat var det muttrarna som styrde upp det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Det är privatkopiering som "avgiften" är på, inte piratkopiering... -.-

På övriga produkter som säljs så har man inte avgifter på närliggande varor.
Det är en unik och ganska tveksam metod att ta ut avgifter på hårddiskar i stället för att originalet kostar någon krona extra. Lite av att leva på andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Mja riktigt så är det inte.

Vi i norden snittar runt 110IQ, USU snittar 90 har jag för mig, europa ligger på 100 i snitt. Kina låg ganska lågt har jag för mig. Däremot hade japan typ 120-130 i snitt.

Afrika låg på 70 i IQ.

Tror dock att detta har jävligt mycket med utbildningen att göra.. Växer man upp i sverige där man måste använda hjärnarn mycket i skola, jobb mm så stimulerar man och utvecklar hjärnan bättre. I afrika är de inte vana att använda hjärnan på samma sätt som vi..

Ungefär som att jämföra en svensk och en afrikan i skidor, kanska troligt att svensken vinner då vi är vana vid snö. Inte direkt så att vi har bättre gener;)

Sen är frågan vad IQ är.
Kan tänka mig att det är en kultur som mäts.
När det gäller löpning så har svenska landslaget varit någonstans i Afrika och där sprang befolkning bredvid och ansträngde sig inte speciellt mycket. Så det gäller att välja rätt gren också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

På övriga produkter som säljs så har man inte avgifter på närliggande varor.
Det är en unik och ganska tveksam metod att ta ut avgifter på hårddiskar i stället för att originalet kostar någon krona extra. Lite av att leva på andra.

Ja, varför citerar du mig? Det du skrev har inget att göra med det jag skrev. Jag menade att detta inte gör att man kan fildela "lagligt".

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

HAAHAHAHAHA inte bara gjort den sämre, utan verkligen lagt in ett vanligt USB minne i hårddiskskalet!! HAHAHAHA

Permalänk
Moderator
Testpilot

Haha alltså det där är så jävla bra.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

gillar att prisjakt-grejen länkar en WDC-disk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lambdaN:

Jävlar det var smart gjort

Det kan man inte ta ifrån dom.:P

Skrivet av Zakiras:

man undrar ju hur dem tänker..

De tänker i Pengar?;)

Skrivet av Toivo83:

haha snacka om att bli förvånad när man öppnar lådan

Jo man hade blivit störtförvånad och inte vetat vad man skulle ta sig till riktigt, stått och kliat sig i huvudet och bara haft ett BIG --> WTF i ansiktet.:P

Skrivet av LightForz:

Det var verkligen dagens WTF.
Har nu ont i magen efter allt skratt

Skrivet av KiXeR:

lite cred ska de ha för kreativiteten

Skrivet av turbi:

Fan, ge kineserna creed för att fixat till kretsen åtminstone

Jo jag slogs av samma tanke, blev lite imponerad, eller vad man ska säga.:P

Vet en polare som berättade att han har en polare som köpte en tjock-TV på 50" (när de fortfarande var dyra här hemma) i Bulgarien eller något liknande land. Han köpte den svart på gatan (de bilade i Europa) på vägen hem så att säga. Väl hemma när de kopplar i TV:n så märker de att den är helt DÖD. De blir förvånade och försöker på alla sätt få igång den. Någon händig person öppnar TV:n och döm om deras förvåning när de hittar ett tomt innanmäte i TV:n och man har lagt olika tyngder i TV:n för att den skulle väga som en TV.:P

Die dumme Schwede syndromet slår till igen.:P Vad kan man säga liksom.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Vet en polare som berättade att han har en polare som köpte en tjock-TV på 50" (när de fortfarande var dyra här hemma) i Bulgarien eller något liknande land. Han köpte den svart på gatan (de bilade i Europa) på vägen hem så att säga. Väl hemma när de kopplar i TV:n så märker de att den är helt DÖD. De blir förvånade och försöker på alla sätt få igång den. Någon händig person öppnar TV:n och döm om deras förvåning när de hittar ett tomt innanmäte i TV:n och man har lagt olika tyngder i TV:n för att den skulle väga som en TV.:P

Die dumme Schwede syndromet slår till igen.:P Vad kan man säga liksom.:D

Min första tanke där, vem fan köper en Tjock TV på 50", när man e på bilsemester.... O.o
Det är ju ett monster vi pratar om här...
But still. Lurad kan man bli lite varstans

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Hehe. Råkade ut för liknande när jag var i Kina för några år sedan. Köpte 8gigs sony usb-minnen, för billig peng. Riktigt fint gjorda kopior, såg mycket trovärdigt ut och försäljarna visade att stickorna fungerade i datorn också. Men de visade ju inte att datan skrivs över om man lägger över mer än 64mb.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Nästan imponerande ju!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kineser alltså. Om de bara kunde använda sin kreativitet till något bra nån gång.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Mja riktigt så är det inte.

Vi i norden snittar runt 110IQ, USU snittar 90 har jag för mig, europa ligger på 100 i snitt. Kina låg ganska lågt har jag för mig. Däremot hade japan typ 120-130 i snitt.

Afrika låg på 70 i IQ.

Tror dock att detta har jävligt mycket med utbildningen att göra.. Växer man upp i sverige där man måste använda hjärnarn mycket i skola, jobb mm så stimulerar man och utvecklar hjärnan bättre. I afrika är de inte vana att använda hjärnan på samma sätt som vi..

Ungefär som att jämföra en svensk och en afrikan i skidor, kanska troligt att svensken vinner då vi är vana vid snö. Inte direkt så att vi har bättre gener;)

Nej.

För det första så finns det olika skalor för IQ i olika delar av världen. Gör du tex ett amerikanskt IQ-test så får du högre poäng än i ett europeiskt.
Lägsta IQ för medlemskap i mensa är tex 130 i europa och 150 i USA (vilket är samma nivå, men olika skalor)

För det andra stämmer dina siffror inte alls. Det skiljer knappast så mycket mellan kontinenter.
Afrika 70? Har du någon aning överhuvudtaget om vad IQ 70 innebär?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Avstängd

Tihi gotta love the Chinese

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av ilsk3n:

Nej.

För det första så finns det olika skalor för IQ i olika delar av världen. Gör du tex ett amerikanskt IQ-test så får du högre poäng än i ett europeiskt.
Lägsta IQ för medlemskap i mensa är tex 130 i europa och 150 i USA (vilket är samma nivå, men olika skalor)

För det andra stämmer dina siffror inte alls. Det skiljer knappast så mycket mellan kontinenter.
Afrika 70? Har du någon aning överhuvudtaget om vad IQ 70 innebär?

Skall man vara petig så är medel-IQ i alla länder 100.

Och ja, jag registrerade mig precis enbart för att skriva detta.

Tackar för mig!

Edit: Förövrigt riktigt schysst hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

"men skriver över befintlig data när det blir brist på utrymme"

Det betyder ju oändligt med utrymme!
Äntligen, jag har väntat på detta länge. Inga mer TB-diskar som bara står och för oväsen och annat skräp utan oändligt med utrymme i fickformat! Undrar varför inte Samsung eller någon av de andra kommit på själva?

Och kors i taket, vad ska Copyswede säga!?

Kör Linux, de har redan en funktion för det. I mappen /dev/null/ kan du lagra oändligt med data.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Kör Linux, de har redan en funktion för det. I mappen /dev/null/ kan du lagra oändligt med data.

2011-04-10, 14:33 ...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

hhahah only in china

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

2011-04-10, 14:33 ...

Woops

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

1T för 300 kr lol

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Tråden är död sedan länge men kom att tänka på hur blir det med CopySweden på en sådan disk. (bortsätt från att den inte borde få säljas)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

En riktigt klassiker som borde komma med under 20-årsfirandet!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/