Permalänk
Medlem

Woohoo tillbax och igång med foldingen! hoppas på lite mer aktivitet i forumet! tänker stöka till det på foldingavdelningen!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Woho! över 6 milj poäng nu

Och exakt 1000 WU´s

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Woohoo 25M poäng!

Permalänk
Medlem

Woohoo 12 miljoner poäng!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Wohoo! 100 miljoner poäng

Grattis! Kämpa på!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

15 Miljoner poäng!! Här kämpar vi på!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

känns fel att gå in och säga 50.000+ på nasen på mindre än 2veckor..

men jag tycker fan den levererar fint för att inte göra vattenfall överlyckliga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

känns fel att gå in och säga 50.000+ på nasen på mindre än 2veckor..

men jag tycker fan den levererar fint för att inte göra vattenfall överlyckliga..

Detta gillar vi!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Detta gillar vi!

13 dagar 17h uptime med F@H på full mutter..

osäker hur mkt points ja hade innan men runt 3k skulle ja tro.. sen körde ja ett dygn med laptopen, ca 4k, så lite kan man nog skala av..
men då ska man ha med i åtanke att jag har zfs poolen även växt 4,5TB...

så det har inte varit helt idle.. utan faktiskt skulle jag säga under normalt highload för en nas, säg runt 40.000p på två veckor...

men ska försöka klocka 14dagar till..

går det att få ut råstatistik ur f@H så man kan föra statistik på foldingen.. skulle va vettigt för att få ut något med startdatum och slutdatum.. och points..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

13 dagar 17h uptime med F@H på full mutter..

osäker hur mkt points ja hade innan men runt 3k skulle ja tro.. sen körde ja ett dygn med laptopen, ca 4k, så lite kan man nog skala av..
men då ska man ha med i åtanke att jag har zfs poolen även växt 4,5TB...

så det har inte varit helt idle.. utan faktiskt skulle jag säga under normalt highload för en nas, säg runt 40.000p på två veckor...

men ska försöka klocka 14dagar till..

går det att få ut råstatistik ur f@H så man kan föra statistik på foldingen.. skulle va vettigt för att få ut något med startdatum och slutdatum.. och points..

Du har ju endel info här, hur många jobb som är gjorda och PPD, surfa runt lite där, en mycket bra och intressant hemsida.
Läs även i andra tråden citerade dig där , i övrigttråden-

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Du har ju endel info här, hur många jobb som är gjorda och PPD, surfa runt lite där, en mycket bra och intressant hemsida.
Läs även i andra tråden citerade dig där , i övrigttråden-

ser ingen länk?

Permalänk
Medlem

Testa dessa två:
Extreme Overklocking
Kakaostats
Båda länkarna leder till statistik för Sweclockers lag.

Det går att få rätt så djup info från dem, klicka runt på sidorna bara

Permalänk
Skrivet av Mizcak:

Testa dessa två:
Extreme Overklocking
Kakaostats
Båda länkarna leder till statistik för Sweclockers lag.

Det går att få rätt så djup info från dem, klicka runt på sidorna bara

ja lite info fanns det ju i EOC & Kakaostats... men va inte riktigt den typen av statistik jag ville ha, men den gör ungefär samma sak.. bara det att jag hade tänkt räkna ihop skiten själv..

en sak jag funderat mkt på är om jag blir klar med ett jobb som ger 2500p, 00.15 måndag morgon, då blir båda veckostatistikerna skeva.. men det kanske är sånt man får leva med att inget blir perfekt mer en fingervisning...

edit: tanken var att beräkna med hur lasten på nätverket har varit, om det streamas mkt film, så sjunker ju PPD, samma med om man behöver köra par2 repair etc.. eftersom det är en nas, och F&H är en sekondärt projekt, för att den inte ska stå och idla för mkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

ja lite info fanns det ju i EOC & Kakaostats... men va inte riktigt den typen av statistik jag ville ha, men den gör ungefär samma sak.. bara det att jag hade tänkt räkna ihop skiten själv..

en sak jag funderat mkt på är om jag blir klar med ett jobb som ger 2500p, 00.15 måndag morgon, då blir båda veckostatistikerna skeva.. men det kanske är sånt man får leva med att inget blir perfekt mer en fingervisning...

edit: tanken var att beräkna med hur lasten på nätverket har varit, om det streamas mkt film, så sjunker ju PPD, samma med om man behöver köra par2 repair etc.. eftersom det är en nas, och F&H är en sekondärt projekt, för att den inte ska stå och idla för mkt..

Sorry, missade länken xD men Mizak länkade den

Om du streamar har inget med projektet i sig att göra då projektet laddas ner och när du "foldat" klart projketet så laddas det upp till servern.
Det är ju om att du streamar och det då såklart tar endel CPU kraft så kommer du ju sänka din PPD.

Läs även i denna tråd, ville få igång lite aktivitet i denna tråden och skrivit till dig där!
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/1...

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Sorry, missade länken xD men Mizak länkade den

Om du streamar har inget med projektet i sig att göra då projektet laddas ner och när du "foldat" klart projketet så laddas det upp till servern.
Det är ju om att du streamar och det då såklart tar endel CPU kraft så kommer du ju sänka din PPD.

Läs även i denna tråd, ville få igång lite aktivitet i denna tråden och skrivit till dig där!
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/1...

precis därför jag ville lägga upp starttid och sluttid samt köra någon form av koll på hur mkt cpu processen använder... samt plocka in dom andra stora processerna för att se om de ger någon större skillnad...

då kollar ja den andra tråden oxå.. hehe..

Permalänk
Medlem

10 miljoner poäng. Woohoo!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Corsair XMS3 - 8 GB | ASUS P8Z77-V PRO | Corsair Neutron Series 240GB | Corsair AX 860W | ZOTAC GFORCE GTX 670 2GB

Permalänk
Medlem

60 miljoner poäng! Wohooo!!

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk

passerat 80k points inklusive 9dagar downtime.. så nu tänkte ja köra 14dagar på 75%.. borde ligga runt ~2500ppd..

Permalänk
Medlem

Har precis kommit upp i 100 miljoner poäng, wohoo!

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

wohoooo mera core 15......

Permalänk

1.000.000 poäng! Wohoo!!

Foldar med en Core 2 Duo Q9400 24/7 och en Core i7-4790k runt 8 timmar/dygn när jag är på jobbet.

Permalänk

Börjat folda lite jag också, 10 000 points

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infraxtor:

Börjat folda lite jag också, 10 000 points

Välkommen till laget.

Permalänk
Medlem

Nu när kylan har börjat krypa under 0*-sträcket så var det dax att värma upp lägenheten igen genom foldandet.

4.4 miljoner poäng och på god väg uppåt med ~150k PPD

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Ännu en milstolpe avklarad..

100'000'000 poäng! WooHoo!

Permalänk
Medlem

WooHoo! 30 miljoner poäng och numera bland top 20 producers. Firar också två år av folding 24/7. WooHoo igen!

Permalänk
Medlem

25 Miljoner poäng! Wooho!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

100 mille , woooho !!!

Permalänk
Medlem

Yay!
-Återupptagit foldandet för att hålla värmen!
-Tagit mig upp på topp 500 i Sweclockerslaget - igen!
-1000000 miljon poäng!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Kan man se lag listan ngnstans utan att själv folda etc?

Hittade nog nu på http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teamstats

Ni är på plats 16! Duktigt!

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync