Bakgrundsljud Logitech G35

Permalänk

Bakgrundsljud Logitech G35

Hej. Har ett Logitech G35 headset och tycker att det är väldigt bra. Har haft det ett antal år och det fungerar hur bra som helst. Det jag dock tycker är det störigaste med detta headsetet är att allt ljud som finns i bakgrunden kommer med i min mikrofon när jag t ex sitter o snackar med polarna i mumble. Jag kör också bara på standard drivrutinen som installeras när man stoppar in headsetet i datorn, detta för att surroundljudet är helt värdelöst enligt min mening. Om jag har senaste drivrutinerna så tvingas jag nämligen till att använda surroundljudet då jag annars bara får ljud genom en hörlur???

Så finns det något sätt som man kan filtrera bort bakgrundsljudet eller är det något som man får leva med, har inte tänkt så mycket på detta innan men en polare köpte precis nytt headset och då kom jag o tänka på detta problemet igen. Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det definitivt hänger på dina mic-inställningar. Använder ett g35 jag med, och för min del funkar det felfritt. Sitter dagligen på mumble med klangubbarna, och aldrig någon som klagat

Permalänk
Medlem

Har inte G35 en switch för att köra stereo eller suround?

Det du kan klolla är mic boost samt om du har en lite flik under inspelningsenheter/egenskaper mikroifon/förbättringar/ kryssa i "som heter Aukustiskt eko av " samt "minska störningar".

Kanske kan hjälpa lite till...

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Skulle säga att det definitivt hänger på dina mic-inställningar. Använder ett g35 jag med, och för min del funkar det felfritt. Sitter dagligen på mumble med klangubbarna, och aldrig någon som klagat

Vad har du för inställningar? Det är inte det att dem klagar, ingen klagar men jag själv stör mig på det.

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Har inte G35 en switch för att köra stereo eller suround?

Det du kan klolla är mic boost samt om du har en lite flik under inspelningsenheter/egenskaper mikroifon/förbättringar/ kryssa i "som heter Aukustiskt eko av " samt "minska störningar".

Kanske kan hjälpa lite till...

kan tyvärr inte hitta detta, Kan inte ha någon mikrofon boost på denna micen så kan knappast vara detta. Om jag dock sänker micen så försvinner bakgrundsljuden nästan helt men då blir jag själv så låg i mumble så dem har svårt o höra mig