Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

sinnessjukt snyggt! det enda jag undrar är varför du har dvd-knappen och temp-displayerna på baksidan? och vad väger aset?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Sweet mother of god! Hur bra som helst! du har talang

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Inaktiv

Vad väger de?

Permalänk

Herregud vilket sjukt ambitiöst bygge! Oerhört imponerande! Jättesnyggt verkar det bli också!

Permalänk

skit snyggt!! man blir riktigt sugen på att också ge sig på att bygga ett chassi? jag ör inte så bra på sådant men hur kopplar man lcd skärmarna till att visa temperaturen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

skit snyggt!! man blir riktigt sugen på att också ge sig på att bygga ett chassi? jag ör inte så bra på sådant men hur kopplar man lcd skärmarna till att visa temperaturen?

Tack tack! Om du tänker på dom små så är dom gjorda för att visa temperaturer, dvs dom är färdigmonterade med en temperatursensor. Bara koppla in och köra så att säga!

Visa signatur
Permalänk

RIKTIGT SNYGGT, får man fråga vart du fick tag på "skelettet"?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

RIKTIGT SNYGGT, får man fråga vart du fick tag på "skelettet"?

Skelettet ritade och byggde jag själv, inget man kan köpa någonstans

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klockrent!

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vilket program har du använt för att göra skisserna?
Vill nämligen göra ett eget chassi till en Steam Machine för mitt gymnasiearbete, och funderar på att göra en 3D-Modell i Maya eller Revit, för att sedan göra 2D-ritningar för varje del som något stål-företag kan fixa åt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Vilket program har du använt för att göra skisserna?
Vill nämligen göra ett eget chassi till en Steam Machine för mitt gymnasiearbete, och funderar på att göra en 3D-Modell i Maya eller Revit, för att sedan göra 2D-ritningar för varje del som något stål-företag kan fixa åt mig.

Sketchup är det program som har använts men rekommenderar dig att använda ett riktigt CAD-program om du har möjlighet eftersom du planerar att skapa ritningar. Finns ett flertal olika programvaror du kan använda dig av, SolidWorks, Inventor, Catia bl.a.
Eftersom det är tvådimensionella ritningar du skall skapa så vill dom troligtvis ha ritningar i .dxf eller ett liknande format.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av NysoO:

Sketchup är det program som har använts men rekommenderar dig att använda ett riktigt CAD-program om du har möjlighet eftersom du planerar att skapa ritningar. Finns ett flertal olika programvaror du kan använda dig av, SolidWorks, Inventor, Catia bl.a.
Eftersom det är tvådimensionella ritningar du skall skapa så vill dom troligtvis ha ritningar i .dxf eller ett liknande format.

Tack så mycket! Ska ta en titt på de programmen.
Har kollat på SketchUp för att göra sketcher, men är inte så bra på det. Jag är väldigt bra på Maya, och Revit, men de programmen är ju knappast några superbra alternativ för att göra en datorskiss kanske. 2D-ritningarna är inte så jätteviktiga, ska göra allt själv nu har jag bestämt mig för och då räcker det egentligen med en 3D-modell som utgångspunkt.

Permalänk

Enorm mängd arbete, och förutsätter att man har en komplett verkstad hemma i källaren. Inget för den som är fumlig med en hammare, med andra ord.

Kul slutresultat: lite rough industrial look över det hela. Me like!

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Nice one

Permalänk

bygget som för evigt kommer vara 98% klart

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Skrivmaskin

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram tidlösa gallerier, som publicerats under de gångna åren. Idag har vi dammat av ett episkt bygge av medlemmen @NysoO som för över ett decennium sedan monterade ihop ett eget chassi, som fylldes med senaste snittets hårdvara och skräddarsydd vattenkylning.

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Permalänk
Medlem

Så ska ett chassi se ut. Snyggt

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Att spackla DVD-trayn är fanimej riktigt hardcore! Oerhört snyggt alltihop.