Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Gled in på Posten.se och skulle spåra mitt paket och möts av följande:

"Försenade paket
Vi har förseningar i vår paketdistribution på grund av tekniskt problem i en sorteringsmaskin. Detta påverkar mottagare vars postnummer börjar på 60-61, 63-73 och 77-79."

Suck...

Mitt postnummer börjar på 18 så bör ju inte vara påverkad då? Men paketet har fortfarande inte kommit till Stockholm utan står fortfarande bara sorterat i Göteborg igår vid 1906.

Ibland uppdateras det iofs långsamt så får sitta och hålla tummarna idag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

"Försenade paket
Vi har förseningar i vår paketdistribution på grund av tekniskt problem i en sorteringsmaskin. Detta påverkar mottagare vars postnummer börjar på 60-61, 63-73 och 77-79."

Suck...

Ne fyfan vad typiskt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av easter90:

Mitt postnummer börjar på 18 så bör ju inte vara påverkad då? Men paketet har fortfarande inte kommit till Stockholm utan står fortfarande bara sorterat i Göteborg igår vid 1906.

Ibland uppdateras det iofs långsamt så får sitta och hålla tummarna idag!

Borde ju vara lugnt då för din del, får hålla tummarna!

Tur att jag redan hade ställt in mig för leverans på måndag så jag slapp bli jättebesviken. Hehe.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Ni får gärna adda ArmedDarklord om ni vill spela, kör mest Titanfall och D3

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem

Beställde ett ex från Electroworld igår (då mitt ex från Siba åker tillbaka idag) och det har inte heller registrerats i Stockholm. Senaste är Jönköping igår. Det från Siba passerade sortering i Stockholm innan kl 0600.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

"Försenade paket

Suck...

nej nej nej nej nej!!!!!!!! :(((

Undra vilken central som är drabbad gissar på att det är Örebro. Mitt postnummer börjar på 65....
Dock så var min kryssbox i Örebro precis innan midnatt igår. Ber till postgudarna att det kommer fram idag....

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

"Försenade paket

Suck...

Såg det också, och stämmer på mitt postnr tyvärr.

MEN det står att mitt paket varit i Örebro inatt. Det är alltid sista sorteringsstället innan den åker hit. Iaf vad som brukar stå i händelser när man följer paketet. Då ska det ju inte påverkas om den redan sorterats där tycker man? Och när den har varit i Örebro under natten får jag alltid paketet den dagen. Örebro är 2h bort, sjukt om den inte hinner fram till idag då. Kan dom fan låta det va kvar där så åker jag och hämtar;)

Kan ju också va så att det där meddelandet gällde igår men är kvar idag för att folk ska kunna se varför dom inte fick paket igår.

Kan ha fel... Men försöker bara intala mig själv att jag ska få det idag.... Men känns ju som måndag.

Dock lite skumt att mitt paket sorterats i Örebro inatt, men min vän(som bor här också), inte sorterats där än.

Permalänk
Medlem

Söka på posten.se funkar inte längre, tror det är alla som väntar på sin X1 och spammar F5;).

Visa signatur

Space is the place
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Media Markt (Y)

Hej kära kund,

Du får detta mail med anledning av att du förhandsbokat Xbox One Day One Limited Edition på vår webbshop. Tyvärr har Microsoft levererat konsolerna senare än beräknat, de första konsolerna kom in till vissa av våra varuhus först idag torsdag. Vi har gjort allt vi kunnat för att leverera konsolen till dig ändå genom att ta dessa från våra varuhus istället då ingen leverans skett till e-handelslagret ännu, men tyvärr kommer du inte få den levererad imorgon på releasedagen. Vi ber verkligen om ursäkt för detta och kommer därför ge dig följande som kompensation, vilket skickas till dig i en separat försändelse någon gång under nästa vecka:

- Xbox Live 12 månader

- Spelet Dead Rising 3

Vår ambition och önskan var självklart att leverera konsolen till dig på releasedagen men då vi inte fått information av Microsoft om den försenade leveransen har vi inte kunnat leva upp till våra förväntningar. Det är också därför som vi väljer att kompensera dig, då din Xbox One preliminärt kommer levereras först på måndag eller tisdag, 8-9 september.

Vi vill återigen be om ursäkt för förseningen men hoppas att du har viss förståelse då detta legat utom vår påverkan och vetskap.

Ha en trevlig kväll!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Såg det också, och stämmer på mitt postnr tyvärr.

MEN det står att mitt paket varit i Örebro inatt. Det är alltid sista sorteringsstället innan den åker hit. Iaf vad som brukar stå i händelser när man följer paketet. Då ska det ju inte påverkas om den redan sorterats där tycker man? Och när den har varit i Örebro under natten får jag alltid paketet den dagen. Örebro är 2h bort, sjukt om den inte hinner fram till idag då. Kan dom fan låta det va kvar där så åker jag och hämtar;)

Kan ju också va så att det där meddelandet gällde igår men är kvar idag för att folk ska kunna se varför dom inte fick paket igår.

Kan ha fel... Men försöker bara intala mig själv att jag ska få det idag.... Men känns ju som måndag.

Dock lite skumt att mitt paket sorterats i Örebro inatt, men min vän(som bor här också), inte sorterats där än.

Pratade med posten precis, mitt paket var i örebro kl 23:50 igår natt och hon sa att problemet uppstod igår natt i Örebros distterminal. Hon trodde det såg ut som paketet var försenat men hon var inte säker... Vanligtvis så ser jag inte någon uppdatering på paket från örebro till mitt uthämtningsställe och det brukar inte registreras förens efter kl 12 och fram till 15...

Så det ser lite mörkt ut just nu.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Fan sitter här och läser i tråden och tänker för mig själv att.. ja, hoppas verkligen mitt paket dyker upp idag. Sen fick jag ett sms ifrån min flickvän och såg då samtidigt att jag hade missat att jag fått ett sms ifrån posten att mitt paket ligger o väntar på ica, sata.. jävl.. nu sticker jag o hämtar det

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Pratade med posten precis, mitt paket var i örebro kl 23:50 inatt och hon sa att problemet uppstod inatt i Örebros distterminal. Hon trodde det såg ut som paketet var försenat men hon var inte säker... Vanligtvis så ser jag inte någon uppdatering på paket från örebro till mitt uthämtningsställe och det brukar inte registreras förens efter kl 12 och fram till 15...

Så det ser lite mörkt ut just nu.

Jahopp det sög ju. Men störningsmeddelandet skapades ju igår morse vid 9. Dom kanske hade på känn att det skulle bli problem inatt då;) men ja, då ser det ju väldigt mörkt ut.

Tänkte tanken i förrgår, när jag fick veta att cdon skulle skulle skicka igår, att avboka och nappa på elgigantens erbjudande så man var garanterad att få spela i helgen. Men gjorde inte det då det bara tar en dag för mig att få paketen. Tji fick jag! Hehe

Permalänk
Medlem

Nu uppdaterades min status på postens hemsida. Sorterades i Veddesta kl 3 inatt så det ska komma idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Jahopp det sög ju. Men störningsmeddelandet skapades ju igår morse vid 9. Dom kanske hade på känn att det skulle bli problem inatt då;) men ja, då ser det ju väldigt mörkt ut.

Tänkte tanken i förrgår, när jag fick veta att cdon skulle skulle skicka igår, att avboka och nappa på elgigantens erbjudande så man var garanterad att få spela i helgen. Men gjorde inte det då det bara tar en dag för mig att få paketen. Tji fick jag! Hehe

Det sjukaste av allt är ju att man blir jätte besviken fast egentligen har ju konsolen funnits "hur länge som helst" hehe, nä nu får jag tagga ner lite, man överlever nog en helg till utan Xbox One

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, det är bara sniglar i systemet. Min var sorterad i Stockholm ca 05.00.

Visa signatur

Space is the place

Permalänk
Medlem

5 sep kl 07:18 PostNord Logistics, Brevavisering har skickats till mottagaren.
Ser lovande ut

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

4 sep kl 20:23
Göteborg, Sorterad

Hoppas verkligen den kommer idag.

Permalänk

Haha vilket jävla krångel! Tycker synd om de som väntat ett extra år för att få konsolen och ändå så lyckas inte MS fixa fram de i tid.

Ni som har EA Access ni kan nu hämta NHL15 Trial i 6 timmar. SHL klubbarna finns med bl.a. och de har även lagt till Need For Speed: Rivals till Vault så det finns där gratis för att hämta hem!

Permalänk
Medlem

Jo, lanseringen i Sverige är ett skämt... MS verkar ju ha sagt till butikerna att de inte får sälja dem innan 5/9, varför? Den har ju funnits i snart ett år redan och som jag förstår är det samma update som körs in på dessa som på importerna... M.a.o. ingen skillnad.

Visa signatur

Space is the place

Permalänk
Medlem

fyfan, har inte bestämt mig för om jag ska köpa eller inte..
känns som så mycket pengar för att slöspela lite då och då.. med jobb och fru och WoW blir det ju antagligen inte så mycket spelande, men jag är bra sugen.

en annan fråga, tror jag frågat detta förut men kanske glömde posta för jag hittar inte inlägget.
vad vinner man egentligen på live gold? köper jag mig ett xbox lär ja ju ändå typ bara spela nhl eller bilspel i singleplayer. så vad kommer jag missa?
måste man ha gold för ea access?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

känns som så mycket pengar för att slöspela lite då och då.. med jobb och fru och WoW blir det ju antagligen inte så mycket spelande, men jag är bra sugen.

en annan fråga, tror jag frågat detta förut men kanske glömde posta för jag hittar inte inlägget.
vad vinner man egentligen på live gold? köper jag mig ett xbox lär ja ju ändå typ bara spela nhl eller bilspel i singleplayer. så vad kommer jag missa?

Jag var också väldigt tveksam om jag skulle efter fått vänta i ett år köpa den eller inte, men min fästmö's sims4 collectors edition kom ut ungefär samtidigt så jag avbokade inte och löste ut både hennes o min beställning (sagt att det skulle skickas i samma paket för det var gulligare så ) nämen, har man alltid köpt alla konsoller så är det lika bra att fortsätta och hoppas det kommer ut kul saker till dem... tänk possitivt så länge så kommer jag säkert om apparaten inte är doa köra forza 5 och ha kul i helgen och säkert testa lite annat med på xboxen.

Angående guld så klarar man sig bra utan det, men att ha guld så får du många rabatter och erbjudande osv, men absolut inget måste vad jag märkt på 360'n iallafall.

Jag körde mycket ESO, men bestämde mig att göra en paus i det spelandet för jag hade tappat gnistan på det spelet, så jag avbröt prenumerationen så länge och lägger den tiden på nya boxen istället.. kul med lite variation tycker jag. För min del kan jag spela både wiiu, ps3, xbox360, ps4, och nu xbox1, samt speldatorer både stationär och bärbar... ändå är jag ingen supergamer, men jag älskar bra spel och vill hålla alla platformer tillgängliga....... tjejen och jag brukar ha skitkul ibland på kvällarna med wiiu och super mario 3d world till exempel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fanns inga day one ute i butikerna iaf. Vi var några som köa på Siba i Västerås med men så hade dom inga alls..

Blev en beställning på Electroworld då istället.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Skrivet av issue:

måste man ha gold för ea access?

På många sidor får du gold för runt 300kr/år. Då får du även 2 spel per månad som blir gratis att hämta det blir runt 24 spel per år för 300kr så det känns ganska så värt med bara det tkr jag!

EDIT: Vet inte riktigt det där med ea access

Permalänk
Medlem

Kolla webhallen, de har nåt ex kvar av black box day one som jag skaffade, de har 2ex postorder och 6st stockholm.

Edit: Användare vs kinect i helgen kinect = kakaduan.. eller är det tvärtom https://www.youtube.com/watch?v=mALNyHFqw14

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Paketet kom allt fram ändå fick precis att det går att hämta, även fast jag var inom de drabbad postnummerområdena där det skulle vara förseningar. Känns väldigt bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok, nu impulseköpte jag en day one black edition under lunchen på webhallen..
så att.. nu då?

billiga spela via US store? fanns det någon guide i denna tråd på hur man ska gå tillväga med regioner, betalning osv?

bör man använda sitt befintliga MS konto eller ska man skapa ett nytt? tänkte om man ska sälja boxen nån gång då kan man ju kanske sälja det MS kontot med spel.

Finns det något annat?
Gratisspelen via gold, är dom något att ha? dyker det upp stora titlar eller är det mindre spel?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

tja om jag har xbox live guld på min xbox 360 och skaffar en xbox one funkar live då också eller måste jag köpa live 2 gånger ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

så att.. nu då?

billiga spela via US store? fanns det någon guide i denna tråd på hur man ska gå tillväga med regioner, betalning osv?

bör man använda sitt befintliga MS konto eller ska man skapa ett nytt? tänkte om man ska sälja boxen nån gång då kan man ju kanske sälja det MS kontot med spel.

Finns det något annat?
Gratisspelen via gold, är dom något att ha? dyker det upp stora titlar eller är det mindre spel?

gratis spelen varierar på både bra och dåliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe3633:

tja om jag har xbox live guld på min xbox 360 och skaffar en xbox one funkar live då också eller måste jag köpa live 2 gånger ?

Samma xbl på bägge

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

så att.. nu då?

Finns det något annat?

När du startar xboxet första gången väljer du USA som land/region. När du ska lägga till betalmedel , väljer du ditt visa/Mastercard med en billing address I förslagsvis California eller Oregon. Ditt xbox live funkar, inget behov att skapa nytt konto.

Hittills har det inte dykt upp några stora titlar med gwg, spelbiblioteket är ju inte så stort heller. Men du kan skaffa EA access för 25$/år. Ger dig 10% på alla nya titlar, en del fria spel i vault, och tillgång till nya spel 5 dagar före alla andra.

Edit: Nya spel kostar ca $59,99. Omräknat i svenska kronor runt 400 spänn beroende på dollarkursen.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz