Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Testa en Hard reset, håll på xboxloggan på konsolen tills den helt stängt av. Starta sen igen. Och kör igång spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar inte fungera för honom. Någon annan idé?
Tråkigt att supporten inte har öppet förrän på måndag. Är ju ändå release och allting nu menar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Verkar inte fungera för honom. Någon annan idé?
Tråkigt att supporten inte har öppet förrän på måndag. Är ju ändå release och allting nu menar jag.

Bara att kontakta amerikanska supporten. Dom hjälper honom. Finns ingen anledning att vänta på svenska supporten.

Apropå spelet så har jag ingen annan lösning. Installera om det, eller ta bort savefilen och starta på nytt.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa alla som köper/tänkt köpa spel på den amerikanska butiken att den indiska är bra mycket billigare.

Slog upp lite priser på EA UFC och det slutar med
700kr - Svenska store
550kr - Prisjakt inkl frakt
60$ ~ 450kr - Amerikanska store
2700rs ~ 320kr - Indiska store.

Jag vet ju vart jag köper mina spel digitalt i framtiden.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Bara att kontakta amerikanska supporten. Dom hjälper honom. Finns ingen anledning att vänta på svenska supporten.

Personen i fråga har tyvärr svårare dyslexi, så amerikansk support kommer troligtvis inte på fråga och jag kan tyvärr inte hjälpa honom just nu då vi sitter i olika städer. Han får väl helt enkelt vänta tills måndag.

EDIT: Han testade ladda ner NHL 15 demo och det händer samma sak där.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wescan:

Min låter också konstigt ljud, är som att en hårddisk står och tuggar konstant, svårt att beskriva. Sökt på youtube och hittar några videos som låter ungefär som min.. Hjälpte min lossaspappa och lillebror att installera deras. Låter inte så. Blir så sjukt less, att man antagligen behöver skicka tillbaka precis när man fått den och ska behöva vänta ännu längre....

EDIT: Konstiga är att ljuder endast är i dashborden. startar jag ett spel slutar det låta, stänger jag av spelet och är i menyerna på dashborden låter den igen. Så slutar bara låta när jag spelar.

Har exakt samma problem, låter inte ett knyst i spel, men på dashboarden, då jävlar. Kommer lämna in min och kräva en ny direkt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av nomis_simon:

Är det bara min xbox som typ låter?
Jag tror att det är hårddisken som jag hör

Skrivet av KlockreN:

Samma här, ska det vara så? Låter ju inte mycket men ändå

Samma här. De mejslar kanske in bittarna på hårddisken.

Visa signatur

.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

http://myservice.xbox.com tror jag adressen är.

Tack, kan jag då använda min us-reg, eller vågar jag ta svensk? Bör väl vara svenskt om det blir problem med den?

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Personen i fråga har tyvärr svårare dyslexi, så amerikansk support kommer troligtvis inte på fråga och jag kan tyvärr inte hjälpa honom just nu då vi sitter i olika städer. Han får väl helt enkelt vänta tills måndag.

EDIT: Han testade ladda ner NHL 15 demo och det händer samma sak där.

Jaha, ja då kan jag förstå att amerikanska supporten inte är att föredra. Tråkigt för honom. Hoppas att svenska supporten kan hjälpa honom på måndag.

Han kanske kan testa en factory reset, kanske kan hjälpa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ni som kopplat upp era xbones.. finns det nån mediafunktion som funkar i Sverige.. typ TV eller det är bara USA??
med andra ord hur mycket sanning ligger bakom den Svenska xbox-sidan
http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/entertainment

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Tack, kan jag då använda min us-reg, eller vågar jag ta svensk? Bör väl vara svenskt om det blir problem med den?

Jag kör på min svenska adress där. Har skickat iväg min xbox på service en gång redan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Tänkte bara tipsa alla som köper/tänkt köpa spel på den amerikanska butiken att den indiska är bra mycket billigare.

Slog upp lite priser på EA UFC och det slutar med
700kr - Svenska store
550kr - Prisjakt inkl frakt
60$ ~ 450kr - Amerikanska store
2700rs ~ 320kr - Indiska store.

Jag vet ju vart jag köper mina spel digitalt i framtiden.

Har du kollar priserna i Hong Kong? Tyckte det va nån som skrev 270 kr för ett spel där. Och det är löjligt billigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Har exakt samma problem, låter inte ett knyst i spel, men på dashboarden, då jävlar. Kommer lämna in min och kräva en ny direkt.

Detta problem verkar bara gälla xbox one utan kinect. i denna tråd beskrivs det mer http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...

Nån från microsoft som skrivit i den tråden också. Alla beskriver samma, att den lät bra tills man ladda ner uppdateringen, sen börja den låta så. När jag installera min lossaspappa och lillebrors xbox så satte vi i en skiva direkt och starta, kan va därför jag inte hörde deras låta. Måste ner till dom igen och kolla om den låter när man stänger av spelet.

Och verkar bara vara skicka in som gäller, till microsoft alltså, fler som gjort det och då fått fungerande.

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Har du kollar priserna i Hong Kong? Tyckte det va nån som skrev 270 kr för ett spel där. Och det är löjligt billigt.

Priserna på market i Hong Kong varierar från spel till spel men Diablo 3 kostar 260kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Priserna på market i Hong Kong vaierar från spel till spel men Diablo 3 kostar 260kr.

Jaha, så de varierar. Tänkte att de hade fasta priser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sa åt min box att stänga av för 5min sen, fan va den håller på att knastra och gnissla och låta. men den kanske fortsätter att tanka spel eller nåt eftersom den är i standby.
lite jobbigt detta med regioner också.. först ändra till usa för att kunna prata med boxen..sen ville jag testa xbox music men då var ju mitt MS konto inställt på sverige så det gick ju verkligen inte för sig.. så då fick man ändra det med till usa

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Det ska jag absolut göra. Tänker ju inte betala mer än man absolut behöver

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Någon som också upplever extremt sega nedladdningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Jag har slött internet, så mina nedladdningar är alltid slöa. bo på landet utan fiber for the win.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bobiri:

Får typ 1/10 av min nedladdningshastighet.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/201646-xbox_one_...

"OBS! Produkten har utgått!", jaha? vad hände nu? fanns väldigt många i stockholmsområdet för bara en timme sedan..

Permalänk
Medlem

yayy.. min order på cdon är postad. fick mail om det 19.35 ikväll..suck..vet ju att man blir utan hela helgen, men nu vart det ju än mer uppenbart hade ju släppt tanken på att inte kunna lira nu när man endå är sjuk under helgen aja. bara o gå o lägga sig så veckan kommer fortare hehe

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Bf4 är bara gratis om du är med i ea access.

Du laddar ner spelet genom att välja spelet i appen EA access, därifrån skickas du ut till store.

Tack. Har fixat det nu

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Får typ 1/10 av min nedladdningshastighet.

Antar att du är uppkopplad till amerikanska regionen också? Kan det spela roll? Undra om man kan välja vart man vill ladda ner ifrån..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bobiri:

Antar att du är uppkopplad till amerikanska regionen också? Kan det spela roll? Undra om man kan välja vart man vill ladda ner ifrån..

Nej, Sverige.

Visa signatur

Permalänk

Någon annan än jag som har problemet att konsolen stänger av sig hela tiden? Och sen går den inte att starta! Jo efter 15 min om jag drar ut alla kablar. Fan vilket piss! Jag som hade sett fram emot att lira ikväll.

Vad ska jag göra nu?

PS. Det är ju knappast ett överhettningsfel då den stänger av sig rätt snabbt hela tiden.

Permalänk
Medlem

Har precis kopplat in Xbox One (Day one - Green box) och blev väldigt förvånad hur mycket hårddisken "knastrar/tjuter" blir så sjukt ledsen på skiten - Känns som att pengarna är bortkastade (Är väldigt ljudkänslig - för den här "typen av ljud"). Ser dock att det är fler än mig själv som har problemet tror ni att man kan gå tillbaka till butiken (i mitt fall: Elgiganten) och få en ny direkt eller måste man tjaffsa med dom (Är riktigt dåligt på sånt).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foyd:

Har precis kopplat in Xbox One (Day one - Green box) och blev väldigt förvånad hur mycket hårddisken "knastrar/tjuter" blir så sjukt ledsen på skiten - Känns som att pengarna är bortkastade (Är väldigt ljudkänslig - för den här "typen av ljud"). Ser dock att det är fler än mig själv som har problemet tror ni att man kan gå tillbaka till butiken (i mitt fall: Elgiganten) och få en ny direkt eller måste man tjaffsa med dom (Är riktigt dåligt på sånt).

Att få en ny kan du glömma. Slutsåld i alla Elgigantens varuhus. Tror inte du hade fått byta ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foyd:

Skapa serviceärende via http://myservice.xbox.com
Regga konsolen först så klart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foyd:

Börjar den låta när du laddar ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Att få en ny kan du glömma. Slutsåld i alla Elgigantens varuhus. Tror inte du hade fått byta ändå.

Nej den är inte slutsåld. Det finns massor Day one (eller ja, 5-10st när jag var där vid 18:00 tiden) kvar på min lokala Elgiganten - Däremot så är Day one med Kinect slutsåld. Fanns även massor "standard" Xone - så man kanske skulle kunna ta en sån och sedan behålla spelen alternativt byta ut Allt mot en Ryse bundle istället ("Vanlig" One och Ryse + handkontrol)

Skrivet av zisekoz:

Skapa serviceärende via http://myservice.xbox.com
Regga konsolen först så klart.

Men måste jag inte då skicka in Konsolen o sedan vänta 2-4veckor...? Är inte så bekväm att skicka iväg den till tyskland (?) hoppades att kunna fixa detta på hemma plan så att säga

Skrivet av Bobiri:

Börjar den låta när du laddar ner?

Tycker den låter konstant oavsett vad jag gör... Den är aldrig tyst förutom i kanske 1-2s sedan drar den igång igen.

EDIT: Borde jag inte kunna använda öppet köp? Det står ju öppet köp i 30dagar? "Har du använt produkten ska den återlämnas komplett och oskadd" Det står även att detta inte gäller spel. Men De måste ju mena t.ex. Skivor och sådant... Eller?