Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Den sorterades 8 mil bort för 10 timmar sen, blir nog inget spelande för mig i helgen. Njut riktigt mycket nu alla som faktiskt fått sin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontelitooo:

Spela gärna in ett videoklipp så vi kan jämföra

Just nu installerar jag forza och hör inte det där ljudet längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

koppla precis in min och fan va den låter under uppdateringen.. men jag är lugn ännu, många som sagt att det försvinner

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Jag som har en importerad version sen januari kan säga att min Xbox är i princip ljudlös.(Dock ej vid uppdateringar) Eller om man spelar spel från skiva. Så ett tips är att installera alla spel på hårddisken.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på lite Forza 5 ikväll? Adda WhiterLiridon, spelar också annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Media Markt (Y)

Hej kära kund,

Du får detta mail med anledning av att du förhandsbokat Xbox One Day One Limited Edition på vår webbshop. Tyvärr har Microsoft levererat konsolerna senare än beräknat, de första konsolerna kom in till vissa av våra varuhus först idag torsdag. Vi har gjort allt vi kunnat för att leverera konsolen till dig ändå genom att ta dessa från våra varuhus istället då ingen leverans skett till e-handelslagret ännu, men tyvärr kommer du inte få den levererad imorgon på releasedagen. Vi ber verkligen om ursäkt för detta och kommer därför ge dig följande som kompensation, vilket skickas till dig i en separat försändelse någon gång under nästa vecka:

- Xbox Live 12 månader

- Spelet Dead Rising 3

Vår ambition och önskan var självklart att leverera konsolen till dig på releasedagen men då vi inte fått information av Microsoft om den försenade leveransen har vi inte kunnat leva upp till våra förväntningar. Det är också därför som vi väljer att kompensera dig, då din Xbox One preliminärt kommer levereras först på måndag eller tisdag, 8-9 september.

Vi vill återigen be om ursäkt för förseningen men hoppas att du har viss förståelse då detta legat utom vår påverkan och vetskap.

Ha en trevlig kväll!

Jag hade varit riktigt nöjd! Bra jobbat MM.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Testar mig fram via multitask-funktionen och försöker lära mig nya sätt att hantera den. Finns det något sätt att tex minimera youtube när man spelar för att fortfarande ha musik på i bakgrunden men slippa se 1/5 av skärmen i multitask-läge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nomis_simon:

Är det bara min xbox som typ låter?
Jag tror att det är hårddisken som jag hör

Kopplade in min precis och får ett knastrande ljud. Låter som en hårddisk som jobbar något febrilt. Riktigt irriterande ljud!

Permalänk
Medlem
Skrivet av limeduke:

Kopplade in min precis och får ett knastrande ljud. Låter som en hårddisk som jobbar något febrilt. Riktigt irriterande ljud!

Jag minns när jag fick min Dreamcast för 14 år sedan hur den lät som ett sågverk när den läste av skivan.

Finns youtube-klipp från folk som köpt en begagnad Dreamcast senaste åren och tror de fått en trasig en men de ska låta så haha https://www.youtube.com/watch?v=zvEwAD173HE

Vad jag vill säga är, oroa dig inte i onödan.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

men fan vad jag skriker på min stackars xbox, känns som att den inte riktigt vill lyssna på mig. nästan omöjlig att stänga av och jag har inte fått den att starta forza via röstkommando än

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lägg till mig, gt; zisekoz

Lirar forza, golf club, fifa mm.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

men fan vad jag skriker på min stackars xbox, känns som att den inte riktigt vill lyssna på mig. nästan omöjlig att stänga av och jag har inte fått den att starta forza via röstkommando än

Ändra till usa eller UK samt engelska.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Redan gjort, den var inställd på svenska först å då skrek jag mig hes. Men jag har fortfarande svårt att få den att lyda, on och go home funkar klockrent, men resten är lite krångligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Säkert varit aktuellt i tråden innan men frågar ändå. EA Access , är det något att ha? Verkar vara rätt många bra deals med det?

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Redan gjort, den var inställd på svenska först å då skrek jag mig hes. Men jag har fortfarande svårt att få den att lyda, on och go home funkar klockrent, men resten är lite krångligt.

Min funkar alldeles utmärkt, har provat en hel del nu. Det står dock att om det är problem med ljud och annat så prova göra om setupen.

Skrivet av Lspn:

Säkert varit aktuellt i tråden innan men frågar ändå. EA Access , är det något att ha? Verkar vara rätt många bra deals med det?

Jag betalde precis EA Access för ett år, pröjsade 200kr. Installerar Battlefield 4 och Need for Speed Rivals nu. Kommer komma fler spel snart. Fick också speltid på Madden NFL 15 och NHL 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Jag har tankat ner Madden 25 och peggle 2 hittills. Tydligen blir nfs rivals tillgängligt snart. Och det är iaf 3 spel jag aldrig skulle köpt, för 25 dollar. Bf4 är även gratis att ladda ner så fort du joinat EA access

Lirid beat me to it.

Visa signatur

Permalänk

Ni som fått hem skiten, kan ni lira fifa 15 eller måste ni vänta tills den 25e?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Jag har tankat ner Madden 25 och peggle 2 hittills. Tydligen blir nfs rivals tillgängligt snart. Och det är iaf 3 spel jag aldrig skulle köpt, för 25 dollar. Bf4 är även gratis att ladda ner så fort du joinat EA access

Lirid beat me to it.

BF4 gratis?! Hur joinar jag då? Går med svenska på boxen med?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungharald:

Ni som fått hem skiten, kan ni lira fifa 15 eller måste ni vänta tills den 25e?

du får allt vänta tills spelet släpps..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

BF4 gratis?! Hur joinar jag då? Går med svenska på boxen med?

Kolla Store, apps, EA access. Ladda ner, gå med genom att betala. Vet inte om det funkar på svenska. Kör inte svenska, och kommer inte göra. Men kolla där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena. Polaren har lite problem med sitt xbox one att det kraschar till dashboard när han spelar "Ryse son of rome". Har googlat lite men hittar inget vettigt som verkar fungera.
Någon som råkat ut för samma sak? Han kan alltså starta det, men efter han "gått några steg" inne i spelet (som han beskriver det) så kraschar det till "dashboard".

Permalänk
Entusiast

Kan bekräfta att även min Xbox One är defekt. Kommer riktigt konstiga ljud ifrån den.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Tjena. Polaren har lite problem med sitt xbox one att det kraschar till dashboard när han spelar "Ryse son of rome". Har googlat lite men hittar inget vettigt som verkar fungera.
Någon som råkat ut för samma sak? Han kan alltså starta det, men efter han "gått några steg" inne i spelet (som han beskriver det) så kraschar det till "dashboard".

Testa en Hard reset, håll på xboxloggan på konsolen tills den helt stängt av. Starta sen igen. Och kör igång spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Kolla Store, apps, EA access. Ladda ner, gå med genom att betala. Vet inte om det funkar på svenska. Kör inte svenska, och kommer inte göra. Men kolla där.

Kollar man på store så står det peggle 2 gratis med ea access (annars 149 kr), men inte när man kollar battlefield på store. Kanske är gratis ändå?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Kollar man på store så står det peggle 2 gratis med ea access, men inte när man kollar battlefield på store. Kanske är gratis ändå?

Bf4 är bara gratis om du är med i ea access.

Du laddar ner spelet genom att välja spelet i appen EA access, därifrån skickas du ut till store.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Andyah:

du får allt vänta tills spelet släpps..

Tack, framgår ju inte direkt på infon hos tex. webhallen... Hur som ingen idé att panik hämta sitt paket alltså, det kan gott ligga till sig ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Kan bekräfta att även min Xbox One är defekt. Kommer riktigt konstiga ljud ifrån den.

Min låter också konstigt ljud, är som att en hårddisk står och tuggar konstant, svårt att beskriva. Sökt på youtube och hittar några videos som låter ungefär som min.. Hjälpte min lossaspappa och lillebror att installera deras. Låter inte så. Blir så sjukt less, att man antagligen behöver skicka tillbaka precis när man fått den och ska behöva vänta ännu längre....

EDIT: Konstiga är att ljuder endast är i dashborden. startar jag ett spel slutar det låta, stänger jag av spelet och är i menyerna på dashborden låter den igen. Så slutar bara låta när jag spelar.

Permalänk
Medlem

En sak till som ni, med xbox som inte väsnas med massa konstiga ljud kan göra. Registrera er konsol/Kinect på xbox.com för förlängd garanti. Ni andra kanske ska låta xboxet gå någon dag innan ni bestämmer er för att gå tillbaks till butik med den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

En sak till som ni, med xbox som inte väsnas med massa konstiga ljud kan göra. Registrera er konsol/Kinect på xbox.com för förlängd garanti. Ni andra kanske ska låta xboxet gå någon dag innan ni bestämmer er för att gå tillbaks till butik med den.

Jag har letat efter det men kan inte hitta det.
Jag hade lite xhikixhika när den uppdaterad men sen har den varit tyst. Uppdaterade var det första den gjorde.
Jag kör allt på engelska, ändå står det på svenska ibland, konstigt.
Addar dig senare för lite golf eller Forza.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jag har letat efter det men kan inte hitta det.
Jag hade lite xhikixhika när den uppdaterad men sen har den varit tyst. Uppdaterade var det första den gjorde.
Jag kör allt på engelska, ändå står det på svenska ibland, konstigt.
Addar dig senare för lite golf eller Forza.

http://myservice.xbox.com tror jag adressen är.

Visa signatur