Välja Racingspel till PS4

Permalänk
Medlem

Välja Racingspel till PS4

Hej är lite sugen på ett bilspel till min ps4, har mest spela fps dom senaste åren så jag har lite dålig koll.

Sony har snackat mycket om driveclub men jag ser att även project cars och the crew kommer snart.

Vilket av dom tre tror ni kommer vara mest awsome ?

Edit: ser även nu hos webhallen att GT7 sägs komma 2014 och hur troligt är det?

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Jag tror endast du kan svara på den frågan egentligen, det handlar mycket om personliga preferenser. I mina ögon så ser Project Cars och GT7 bäst ut.

Varför? Jo, alla dessa nya "sociala spel" (ej att blanda ihop med klassiska online spellägen) där man spelar med andra är inget som faller mig i smaken, visst det är en bra ide, men gör man om inte har kompisar med samma konsol (the crew) och vad händer när alla slutar spela? Jag är gammalmodig av mig och gillar ordentliga singel-player spel, där man kan spela offline i många många timmar, Gran Turismo serien är ett perfekt exempel på detta.

Project Cars: gjord av samma studio som gjorde GTR2 och det är inget arkad spel, dom vet vad dom gör helt enkelt. Igen, personliga preferenser, vill man ha ett riktigt arkad spel al á Need For Speed vet jag inte om det är spelet är det bästa.

GT7: När det nu kommer. Har spelat Gran Turismo sedan GT4 och alltid gillat serien, speciellt på senare tid. Stabilt spel där man nästan vet vad man kan förvänta sig, på gott och ont, tack Yamauchi-san. Många timmars karriär läge med många olika bilar.

EDIT: Att GT7 kommer i år tycker jag känns lite för otroligt, GT6 kom för mindre än 12 månader sedan och att dom redan har knåpat ihop det nya spelet tror jag inte riktigt på. Det kan hända, men jag tror chansen är liten.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Singleplayer i The Crew är gigantiskt och kommer bli skitkul.

I övrigt håller jag med ovanstående Project Cars och GT7 (när det nu släpps, nästa år som tidigast tror jag).

Permalänk

Jag hoppas mycket på Project Cars som kommer i november, vilket lär bli en dyr spelmånad 😄 Men jag gillar när bilspel är så verklighetstroget som möjligt och det sägs ju hela tiden att detta blir en Racingsimulator.

Permalänk

Håller med AlbertMwugabi helt och hållet

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

tack för era svar Project Cars verkar helt klart intressant. är nog mest intresserad av en mera racing simulator än arcad

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Project Cars och såklart Driveclub, det sistnämnda verkar mer intressant för mig då jag gillar det lite mer arkadigt eller semi-simulator.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för GT7 jag själv.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av Adam West:

Håller tummarna för GT7 jag själv.

Någon som har koll på om det kommer vara realistiska skador i denna version?