Hjälp med högtalare & headset

Permalänk
Medlem

Hjälp med högtalare & headset

Hej alla! nu är det så att jag idag införskaffade mig ett G930 Logitech headset, fick igång det och allt fungerar kanon förutom en sak!

1 Måste ha G930 som standard enhet & kommunikation för att kunna spela ljud & snacka i headsetet, dock så innebär detta att jag måste koppla ur mina högtalare helt och hållet. så till frågan, går det att göra högtalarna som sekundär enhet på något simpelt sätt. Det är jobbigt och jävligt irriterande att behöva växla standard enhet mellan prylarna hela tiden.

Sorry om det är dåligt skrivet.

Mvh N

Permalänk
Skrivet av Nico113:

Hej alla! nu är det så att jag idag införskaffade mig ett G930 Logitech headset, fick igång det och allt fungerar kanon förutom en sak!

1 Måste ha G930 som standard enhet & kommunikation för att kunna spela ljud & snacka i headsetet, dock så innebär detta att jag måste koppla ur mina högtalare helt och hållet. så till frågan, går det att göra högtalarna som sekundär enhet på något simpelt sätt. Det är jobbigt och jävligt irriterande att behöva växla standard enhet mellan prylarna hela tiden.

Sorry om det är dåligt skrivet.

Mvh N

Jag har också ett G930 och alltså samma problem. Men jag förstår inte riktigt, menar du att du vill spela ljud på högtalarna och ha te.x skype i headsetet?
Annars om du menar att du vill kunna ha båda inkopplade samtidigt så finns det ett program för det som heter soundswitch. Du trycker på en knapp så byter programmet till högtalarna.

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem

Hallå! tack för svaret. det jag menade är att man ska kunna lyssna på musik i högtalarna även om hörlurarna är inkopplade. jag hade förut så allt chatt ljud kom i hörlurarna och resterande ljud tex musik i högtalarna. vet ej hur jag gjorde men va så när jag koppla in. ska prova det där soundswitch kanske räcker med det. Nu måste jag ju byta till standard enhet om jag vill kunna få ljud överhuvudtaget ifrån högtalarna om mina hörlurar är inkopplade. Mvh Nico