NetOnNet - taskig hantering av felaktig information
Hej,
Jag skulle iväg till NetOnNet och köpa en ny bärbar som enligt hemsidan skulle finnas i lager (butiken Ringön i Göteborg). Väl på plats kollade jag var den skulle vara, gick dit och letade och kunde inte hitta något. Tog en servicedator och kollade hemsidan igen, stod att den skulle finnas där. Högg tag i personal och frågade var datorn fanns, efter att ha kollat i ca fem minuter säger han att lagerstatus är fel på hemsidan. Ber honom då kolla efter likvärdig dator vilket han inte kan hitta.
Eftersom jag verkligen behövde datorn just den dagen så bad jag personalen kolla om den fanns i butiken i Borås. Det skulle den göra, så vi tar bilen och åker dit (30-40 min enkel väg). Väl framme finns datorn, vi köper den och åker hem.
När vi kommer hem ska vi starta upp datorn, allt ser bra ut! Sen ser vi att den enda strömsladden vi har fått med har en väggkontakt i UK-standard! Datorn är alltså helt oanvändbar!
Nästa dag åker jag till NetOnNet på Ringön igen, och ber att få en ny kabel som funkar. Killen som jag pratade med vet inte vad för slags kabel jag behöver, trots att jag har med mig den gamla, och tar fram en på datorn och frågar om det är den jag ska ha. Börjar bli rätt trött vid det här laget. Till slut hämtar han en kabel som ska funka. Jag frågar då om jag kan få kompensation för att jag åkt fram och tillbaka flera gånger (tog ju tre vändor till dem innan jag fick fungerande dator) och det enda de kan erbjuda är bensinpengar från mig till Ringön och tillbaka (100 kr).
Vad tycker ni om detta? Har ni råkat ut för något liknande? Har inte sett någon speciellt negativ kritik mot NetOnNet, blev väldigt förvånad av detta.