Google Nexus 6 "Shamu" läcker ut på nätet med 5,92-tumsskärm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wozzor:

Designen påminner extremt mycket om den nya Moto X telefonen...

Inte så konstigt precis

*Första raden i artikeln*

Citat:

En ny rapport uppges bekräfta en 5,92-tumsskärm för nästa Google Nexus-telefon, som tillverkas i samarbete med Motorola

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

32GB och inget stöd för SD-kort är lite av ett skämt. Kom igen det är 2014. Den borde ha minst 64GB om den inte stöder minneskort. Tre år gamla iPhone 4S hade för tusan 64GB minne. En 64-bit processor trodde man ju också att den skulle få men icke om nu dessa specs stämmer. Att den endast har 32-bit processor gör inte så mycket men att den bara har 32GB är lite av en dealbreaker. 4K video och 32GB = epic fail.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig den mindre versionen, 6" känns väldigt stort!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Sweet! Var jäkligt sugen på en g pro 2 men det blev en G2 p.g.a utvecklarstöd..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stevesmom:

32GB och inget stöd för SD-kort är lite av ett skämt. Kom igen det är 2014. Den borde ha minst 64GB om den inte stöder minneskort. Tre år gamla iPhone 4S hade för tusan 64GB minne. En 64-bit processor trodde man ju också att den skulle få men icke om nu dessa specs stämmer. Att den endast har 32-bit processor gör inte så mycket men att den bara har 32GB är lite av en dealbreaker. 4K video och 32GB = epic fail.

Själv tycker jag inte det är några problem. Synkar automatiskt till NAS när telefon laddas och är ansluten till mitt wifi.

16GB däremot är väldigt snålt med några roms o nandroid backups på minnet.

Permalänk
Medlem

...Och här tyckte jag min Oneplus One var för stor med sina 5,5".

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Varför släppa en ny Nexus-lur med 32-bitars SD 805 när 810 och andra 64-bitars är precis på väg ut? Känns som om dom måste släppa en uppdaterad rätt snart. Jag skulle vilja se en lite nedbantad Tegra K1 Denver i en telefon, precis som Tegra 4i är(jämf. Tegra 4).

Trodde Google med android L skulle driva igenom 64 bitars stöd. Har för mig att jag sett nyheter om en HTC nexus tablet med 64 bitars stöd och Android L.

Undrar hur det blir med en Nexus-lur med 32 bitar och nexus tablet med 64 bitars architecture...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

...Och här tyckte jag min Oneplus One var för stor med sina 5,5".

Opo/oppo7a är dock rätt stora i förhållande till skärmen.
http://www.phonearena.com/news/LG-G3-vs-Samsung-Galaxy-Note-3...

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Man lär få gå runt med en handväska inom kort om man ska ha de senaste.

Jag trodde alla visste om att alla telefon-tillverkarna gått ihop och bildat en kartell, för att ytterligare dra ut oss de sista kronorna. Agendan på mötet var glasklart, de har mer pengar att göra av med, hur kommer vi åt dem. En väska blev svaret, men för detta så måste man motivera folket att köpa en, vilket då ledde till större skärmar på telefonerna.

Nyaste tillbehöret för mobilen blir Unisex-(hand)väskan. Alltså en väska att bära dessa jättemobiler, så nu har vi alltså, lurarna/blåtand headset, skal, dockor, chromecast, glasögon (Google), smartklockor och en väska som skall inhandlas för att komplettera mobilen. Briljant.

Finns det personer som har alla dessa grejer, så kan man lugnt komma upp till en månadslön på alla tillbehör. Sedan att några byter telefon lika ofta som andra byter underkläder gör ju inte tillverkarna sura precis.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Använder verkligen folk MicroSD fortfarande till att lagra filer på? Det börjar ju kännas lika gammalt som kassetteband gjorde när cdskivan kom. Med dagens täckning är det ju så mycket enklare att synca allt till google drive eller någon annan tjänst

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

Jag trodde alla visste om att alla telefon-tillverkarna gått ihop och bildat en kartell, för att ytterligare dra ut oss de sista kronorna. Agendan på mötet var glasklart, de har mer pengar att göra av med, hur kommer vi åt dem. En väska blev svaret, men för detta så måste man motivera folket att köpa en, vilket då ledde till större skärmar på telefonerna.

Nyaste tillbehöret för mobilen blir Unisex-(hand)väskan. Alltså en väska att bära dessa jättemobiler, så nu har vi alltså, lurarna/blåtand headset, skal, dockor, chromecast, glasögon (Google), smartklockor och en väska som skall inhandlas för att komplettera mobilen. Briljant.

Finns det personer som har alla dessa grejer, så kan man lugnt komma upp till en månadslön på alla tillbehör. Sedan att några byter telefon lika ofta som andra byter underkläder gör ju inte tillverkarna sura precis.

nu är ju din kommentar delvis ironi (hoppas jag), men du har ändå en poäng.
telefonerna är såpass stora nu att folk (i alla fall kvinnor) har telefonerna i handväskan, och då är det ju jättesmidigt att ha en smartklocka, så du slipper gå ner i väskan och rota så fort du får en notis.
dom är inte dumma, tillverkarna, inte dumma alls.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefffe:

Använder verkligen folk MicroSD fortfarande till att lagra filer på? Det börjar ju kännas lika gammalt som kassetteband gjorde när cdskivan kom. Med dagens täckning är det ju så mycket enklare att synca allt till google drive eller någon annan tjänst

Dagens täckning gör väl ingen nytta i det avseendet eftersom alla har begränsad datamängd.

Permalänk
Skrivet av stefffe:

Använder verkligen folk MicroSD fortfarande till att lagra filer på? Det börjar ju kännas lika gammalt som kassetteband gjorde när cdskivan kom. Med dagens täckning är det ju så mycket enklare att synca allt till google drive eller någon annan tjänst

Har 3Gb surf som max. Vist hemma går det ju genom wifi. Men inte kan jag streama en HD rulle hemifrån precis

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

NEEEEEJ! Jag vill inte ha större än 5".

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk

Jag har 5.5", alltså enbart min skärm är större än hela min GPS i min bil.. Jag känner att det är precis på gränsen för stort. En mobil ska du kunna ha i en hand samtidigt som du har [insert beverage here] i andra handen, du ska inte behöva greppa den som en surfplatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

NEEEEEJ! Jag vill inte ha större än 5".

Kööp den inte då?

Lite roligt.
När iphone kom så var den stor.
S2 var också för stor
S3 var för stor.
Idag tycks 5" vara lagom. Har vi fått så mycket större händer på några år?

Skulle inte förvåna mig heller om alla apple fanatiker som förespråkat iphonens skärmstorlek kommer köpa iphone 6 eller 6 plus o vara supernöjd till allas förvåning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecodot:

Bara jag som inte vill ha en gigantisk telefon, en 3,7-4" vore perfekt

Tyckte min s3:a var aningen stor när jag köpte den så tänkte köpa en mindre nästa gång, har inte blivit så än då min med nuvarande mått skulle räknas som mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Kööp den inte då?

Lite roligt.
När iphone kom så var den stor.
S2 var också för stor
S3 var för stor.
Idag tycks 5" vara lagom. Har vi fått så mycket större händer på några år?

Skulle inte förvåna mig heller om alla apple fanatiker som förespråkat iphonens skärmstorlek kommer köpa iphone 6 eller 6 plus o vara supernöjd till allas förvåning.

Gav bort 1+1 till tjejen då jag själv väntade på en ny 5.2" Nexus 6. Sitter med sprucken skärm på min Nexus 5 och tycker 1+1 är för stor.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

angående OnePlus så får man väl se sig själv som beta testare eftersom telefonen är ganska ny, men det är en del av tjusningen med en Android telefon

Är nog därför jag tycker att iOS och WP passar mig lite bättre än mina tidigare Androider.

För mig är flyt och stabilitet de främsta egenskaperna jag vill se prioriterat i mina telefoner då de är viktiga arbetsredskap för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/