Google Nexus 6 "Shamu" läcker ut på nätet med 5,92-tumsskärm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sambuccashake:

För stor. (Som flickan sa')

Hoppas innerligt på en 5,2'a annars försvann precis min anledning att byta till Android-lägret.

Eller finns det någon annan än just Nexus som kör stock Android utan retard-ware ovanpå?

Ta vilken android du vill som stödjer Cyanogenmod. Sen är det bara att flasha om mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

går ju att köra CM på de flesta telefoner idag som har stöd för det.

Det är väl självklart att de går att köra på de som har stöd för de! xD

Skrivet av H_Bozz:

Går du själv runt med mobilen i framfickan och friterar bollarna dag in dag ut?

Har en 6.3" och den är helt underbar. Perfekt storlek på skärmen. Det enda problemet är att den är lite seg.. har verkligen längtat länge efter lite bättre mobiler i den storleken! För övrigt så får även 6.3" plats i fickan om man vill och inte går runt i tajts..

Vet inte hur stora bollar eller fickor du har men min mobil är definitivt inte över bollarna.
Men ja, så fort jag inte har en jacka så ligger den i framfickan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fan, jag som ville ha en Nexus.
Men denna är för stor. (thats what she said, hue hue)

Får bli en annan mobil om detta ryktet stämmer.

Permalänk
Medlem

Man lär få gå runt med en handväska inom kort om man ska ha de senaste.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Har en Nexus 5, och det är min maxstorlek. Allt över det är föööör stort. Är 194 cm lång, har ej babyhänder... Sneglar snarare mot Z3 compact som i min ögon är en perfekt storlek. Men, tur att vi är olika!

Håller med. Det är illa nog att man anser att en 4.7" telefon är kompakt

Permalänk
Medlem

Men varför håller de på så här? Jag har Nexus 5, och den är precis lagom stor. Vill absolut inte ha större. Men alla ska hela tiden pumpa ut telefoner på 5-6 tum. Vill folk verkligen ha det? Jag får inte den uppfattningen riktigt.

Permalänk
Medlem

Svårt att tänka sig att nexus "mini" är större än min xperia Z...

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk

En fråga till er som köpt Nexusenheter tidigare, hur snabba brukar Google vara på att ta bort tidigare Nexusenhet från försäljning när en ny lanserats?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeFeCT79:

5.9 tum? Nu får det väl snart vara nog?

Huawei Ascend P6 och Mate är större, Nokia Lumia är större, Samsung Galaxy Mega är större.

Skrivet av gabinono:

Vad är det för speciellt med nya telefoner hela tiden?

Just den här telefonen kommer att bli den första telefonen med nya Android L.

Skrivet av formerself:

Tror dessutom bilden är fake, eller så har man tråkigt nog övergivit Nexus-designen genom att göra platt ovan- och undersida.

Vad menar du med "Nexus-designen"?

Skrivet av #enbom:

Hoppas det kommer en 6,92 tums version också. Detta är för litet imho.

Då är det inte längre en telefon, då är det en platta.
Eller?

Skrivet av Gilgamesh:

hade kunnat vara intressant, men jag övergav Nexus sedan de slutade med microSD stöd...men ifall den hade haft 64GB internminne så kanske man kunde överväga, men fortfarande, säg att skärmen spricker eller liknade, blir svårt att få ut allt som är lagrat.

microSD är emot Googles vision av Android. Dom tycker att det komplicerar, så dom vill inte ha det.
Hade gärna sett en 64 GB variant dock. Nya iPhone 6 finns ju med 128 GB interminne.

Skrivet av Gilgamesh:

skulle nog säga att CyanogenMOD är en hel del bättre än vanilla Android, det saknar iaf inget som vanilla Android har, CM har helt enkelt tagit vanilla Android och förbättrat det på alla plan. går ju att köra CM på de flesta telefoner idag som har stöd för det.

På vilka sett anser du att CyanogenMod är bättre än vanilla Android?

Skrivet av Pewtah:

Motorola kör väldigt mycket vanilj, dock är de rätt så svåra att få tag i här än så länge..

Ja, rätt mycket vanilj. Hört att dom har lite små egna förändringar dock. Men vet inte riktigt vad.

Skrivet av Nozze666:

Så 6 tum är en telefon men 7 tum är en platta? Näe men seriöst så har jag inga fickor jag skulle få ner den i så det blir till att börja med handväska då xD

6 tum är en phablet.
7 tum är en platta.

Bör inte vara något problem att få ner den i jackfickan iallafall.

Skrivet av anon142735:

Min nya surfplatta lätt!

Nej, phablet.

Skrivet av morxy49:

ska sälja Nexus 7an och köpa den här istället!

Ja man kan ha den här phabletten på 6 tum istället för en mobil på 5 tum och en platta på 7 tum.
Det blir ett perfekt mellanting mellan Nexus 5 och Nexus 7.

Skrivet av lossah:

Att det ska vara så svårt att slänga in ett utrymme för SD-kort. eller åtminstone lansera en 64gb-variant.

Sen blir den där nog en aning för stor. Min G3 är på gränsen. Dock är den perfekt med minimala kanter. Döyta på telefon känns så...90-tal. :0

Det är inte svårt att slänga in ett utrymme för SD-kort, det är bara det att Google vill inte.
microSD är emot Googles vision av Android. Dom tycker att det komplicerar, så dom vill inte ha det.
Hade gärna sett en 64 GB variant dock. Nya iPhone 6 finns ju med 128 GB interminne.

Permalänk
Snusfri

Tror många som gnäller över storleken aldrig testat någon lur på ~6", jag var skeptisk innan jag testade Lumia 1520 men nu skulle jag inte kunna ha något mindre känns det som.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

6" vad är näst en 21:9 telefon?`Är förövrigt grymt nöjd med min G2a, känns inte som om någon telefon är värd pengarna det krävs för att uppgradera.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

släng in cyanogenmod på den så
nej men seriöst, cyanogenmod är faktiskt väldigt bra. en uppgradering på vanilla android.

Självklart är det en form av lösning, kör alltid custom ROM's på mina android-telefoner. Men det ser riktigt dåligt ut med utbudet av ROM's till dessa ej topmodeller. Z1 compact som funnits längst finns det inte en enda stabil ROM till ännu vad jag kan se. Så du kan garantera att CM kommer och underhålls till stable till Z3c?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

microSD är emot Googles vision av Android. Dom tycker att det komplicerar, så dom vill inte ha det.
Hade gärna sett en 64 GB variant dock. Nya iPhone 6 finns ju med 128 GB interminne.

På vilka sett anser du att CyanogenMod är bättre än vanilla Android?.

jo jag vet om att det ogärna kör med microSD kort men fortfarande, folk hade åtminstone inte klagat då.

jadu, CyanogenMOD erbjuder mycket fler funktioner och är i mitt tycke vanilla Android med steroider.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Jag använder en Nexus 7 som som telefon kopplat ihop med Tablet Talk till en mindre telefon och det funkar alldeles utmärkt.

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

En fråga till er som köpt Nexusenheter tidigare, hur snabba brukar Google vara på att ta bort tidigare Nexusenhet från försäljning när en ny lanserats?

Spännande fråga men jag tror jag förstår vad du är ute efter - om det bara kommer en Nexus telefon med 6" skärm är jag nog sugen på att tinga en Nexus 5 / 32GB innan de försvinner.
Undrar om du får svar, jag tror inte att så många Nexusägare suttit och kollat webshoppar efter "sin" modell när en ny släppts bara för att se hur länge den fanns kvar i lager

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Skrivet av MatsDahlgren:

Spännande fråga men jag tror jag förstår vad du är ute efter - om det bara kommer en Nexus telefon med 6" skärm är jag nog sugen på att tinga en Nexus 5 / 32GB innan de försvinner.
Undrar om du får svar, jag tror inte att så många Nexusägare suttit och kollat webshoppar efter "sin" modell när en ny släppts bara för att se hur länge den fanns kvar i lager

Ja inte sjutton vill jag ha någon telefon med en sex tums skärm, helsike heller, släpps det ingen mindre variant blir det att snabbt som sjutton få tag på en Nexus 5 eller köpa en Z3 compact.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Självklart är det en form av lösning, kör alltid custom ROM's på mina android-telefoner. Men det ser riktigt dåligt ut med utbudet av ROM's till dessa ej topmodeller. Z1 compact som funnits längst finns det inte en enda stabil ROM till ännu vad jag kan se. Så du kan garantera att CM kommer och underhålls till stable till Z3c?

självklar kan jag inte garantera det, men med tanke på att min gamla Galaxy S2 fortfarande kör det senaste cyanogenmod, så är nog chansen rätt stor.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gilgamesh:

jo jag vet om att det ogärna kör med microSD kort men fortfarande, folk hade åtminstone inte klagat då.

jadu, CyanogenMOD erbjuder mycket fler funktioner och är i mitt tycke vanilla Android med steroider.

Skulle gärna vilja se en modell med 64 GB och 128 GB internt lagringsutrymme.

Vilka exakt är dessa "funktioner" som du finner viktiga, användbara och gör CyanogenMod till en bättre variant av Android?

Skrivet av simonw:

Självklart är det en form av lösning, kör alltid custom ROM's på mina android-telefoner. Men det ser riktigt dåligt ut med utbudet av ROM's till dessa ej topmodeller. Z1 compact som funnits längst finns det inte en enda stabil ROM till ännu vad jag kan se. Så du kan garantera att CM kommer och underhålls till stable till Z3c?

Med tanke på FreeXperia projektet så kommer CyanogenMod förhoppningsvis att komma och underhållas till Z3 en lång tid.

https://sites.google.com/site/projectfreexperia/
http://fxpblog.co/cyanogenmod/cyanogenmod-11/

Permalänk

Som Xperia Z Ultra (6.4") användare är det väl läge att säga plutt-telefån

Vad google verkligen borde göra är dock att lägga till ett "bigphone" läge i android. Som att man kan välja att flytta ok knappar och sånt till botten av skärmen. Kan bli riktigt jobbigt att hela tiden flytta handen till toppen för at klicka ok eller tillbaka.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Varför släppa en ny Nexus-lur med 32-bitars SD 805 när 810 och andra 64-bitars är precis på väg ut? Känns som om dom måste släppa en uppdaterad rätt snart. Jag skulle vilja se en lite nedbantad Tegra K1 Denver i en telefon, precis som Tegra 4i är(jämf. Tegra 4).

Permalänk
Medlem

Alldeles för stor enligt mig. Det finns säkert många som kommer att köpa den men va fasen, jag skulle inte ens komma åt alla delar av skärmen utan att använda två händer eller hålla på och byta position på handen hela tiden. Det blir bara för mycket. Förstår heller inte hysterin med att göra upplösningen så hög, jag sparar hellre batteri med en 1080p-upplösning, men denna telefon kanske helt enkelt inte är till för folk som mig.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Skrivet av rektor:

Vad menar du med "Nexus-designen"?

Kolla på alla andra telefoner från Nexus-serien. Sidorna är raka och ovan- och undersidan är konvexa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

5.9 tum? Nu får det väl snart vara nog?

Snart är det inne med Wu-Tang brallor igen, då kan vi ha upp till 9 tums telefoner

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ninjaflipp:

Sitter själv på en Nexus 4 så det kanske blir till att fundera på den mindre varianten av denna. 6" är bara alldeles för stort.

Ärligt talat så tycker jag att telefoner är bland de tråkigaste teknikprylarna som finns, de är jättetrevliga att ha i fickan så att man kan ta upp och surfa lite på tåget eller något, men det jag vill göra på dem går att göra på i princip vilken hårdvara som helst, ändå så fortsätter tillverkarna stoppa in större upplösningar och bättre hårdvara -- totalt ointressant för mig. Hade gärna behållt min Nexus 4 och bara fortsatt använda den men tyvärr börjar batteritiden bli så kass, vilket är anledningen till att jag vill ha en ny.

Kan bara hålla med.
Själv köpte jag en Nexus 5 för en månad sen, "osmart" precis innan lanseringen nav Nexus 6 säger vissa men eftersom jag fick den för 2800kr, skärmstorleken ligger på 4.95 tum vilket precis är på gränsen och den har en processor som helt klart tillfredställer mina behov och 2GB RAM som räcker gott och väl för att multitaska i stock Android så ser jag ingen anledning att köpa en Nexus 6.

Det enda som stör mig lite på min Nexus 5 är väl batteritiden men å andra sidan så planerar jag alltid när jag är borta en lång tid med batterisparfunktioner etc.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Kan ingen bara göra en 10"-telefon så att alla splipper försöker vara "bäst" hela tiden med större telefoner. Vem fan vill ha en surfplatta i sin ficka? Absolut max 4,9" för min del.

Finns ju samsung-plattor du kan ringa med.... Hade en 8-tums ett tag när jag råkade köra över min xperia z...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Avstängd

Jag älskar att gå in i telefonbutiker. Provisionskåta själlösa lögnaktiga säljare svärmar runt mig som hungriga gamar och frågar desperat om jag "behöver hjälp" samtidigt som dom ivrigt hoppas att få överhajpa någon telefon som dom slugt kan sälja på mig.

Det är då jag gör det — sträcker ner handen i byxfickan och plockar upp den. Nexusen.
Så fort dom får reda på att det är en Nexus jag håller i handen så inser dom förtvivlat hur meningslösa och patetiska deras lönlösa försök är varpå dom hopplöst ger upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Går du själv runt med mobilen i framfickan och friterar bollarna dag in dag ut?

Har en 6.3" och den är helt underbar. Perfekt storlek på skärmen. Det enda problemet är att den är lite seg.. har verkligen längtat länge efter lite bättre mobiler i den storleken! För övrigt så får även 6.3" plats i fickan om man vill och inte går runt i tajts..

Var har du mobilen någonstans? Bakfickan - rumpcancer? Bröstfickan - hjärtcancer? Handväskan - win?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberSpace:

Svårt att tänka sig att nexus "mini" är större än min xperia Z...

"Nexus 6 compact - endast 5,2tum!"
Helt stört

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Designen påminner extremt mycket om den nya Moto X telefonen...

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming