Google Nexus 6 "Shamu" läcker ut på nätet med 5,92-tumsskärm

Permalänk
Medlem

Vad som är lagom storleksmässigt är ju subjektivt. Själv har jag snudd på frökenhänder och tycker nog att OnePlus One är i största laget.
Men så är det väl en vanesak också, har haft iPhone 5 i två år nu snart, och har lite svårt för förändring.
Men nästan 6", då börjar vi ju nästan snacka tablet.

Men men, var och en blir salig på sin tro.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladio:

För vardagsanvändaren så innebär CMOD fortfarande lite strul, den är lite instabil, även på OnePlus. Men så länge du vet hur man hanterar sånt så håller jag med om att den är överlägsen stock.

nja, håller man sig till de stabila versionerna så fungerar det relativt bra, men är man en superuser så kör man ju nightly hehe och då får man räkna med lite strul i början när en telefon fått support, ta tex Nexus 5 där är det inga som helst problem med CM, angående OnePlus så får man väl se sig själv som beta testare eftersom telefonen är ganska ny, men det är en del av tjusningen med en Android telefon

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

För mig var LG G2 den bästa storleken jag haft på en lur. Ingen onödig döyta nånstans och gick ned i fickan och så man kunde sitta OK oavsett om man har tajta byxor eller ej.

Gillar inte alls Motorola designen de verkar valt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Så 6 tum är en telefon men 7 tum är en platta? Näe men seriöst så har jag inga fickor jag skulle få ner den i så det blir till att börja med handväska då xD

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 32Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 6800XT, CSFG The Crow, OS: Arch
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6600XT, OS: Windows 10
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Medlem

För stort, tur att Nexus 4:an funkar bra.
Den är visserligen på gränsen till för stor den också för mig som "enhandsanvändare"

Visa signatur

Intel Core i7 4770K | ASUS Z87-PRO | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 12GB | Samsung EVO 840 250Gb | Fractal Design R5 | Dell U2713HM, Eizo Foris FS2333 |

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

nja, håller man sig till de stabila versionerna så fungerar det relativt bra, men är man en superuser så kör man ju nightly hehe och då får man räkna med lite strul i början när en telefon fått support, ta tex Nexus 5 där är det inga som helst problem med CM, angående OnePlus så får man väl se sig själv som beta testare eftersom telefonen är ganska ny, men det är en del av tjusningen med en Android telefon

Jo, har en vän som lyckades lägga vantarna på en OPO, jäklar vad jag är avundsjuk :p. Paranoid-gänget knappar f.ö. också på för fullt till OPOn, har kört deras på Nexus 4 i några år nu och är sjukt nöjd.
Och ja, instabiliteten kanske snarare kommer från telefonen, tyckte ändå den borde ha varit stabilare än vanligt då den är gjord för cyanogen och vice-versa men jag vet att många, (min relativt teknikointresserade kompis inkluderad) har problem med nät, random crashes etc på OPO. Och han vet inte ens var "root" är, så det är knappast nightlies som busar

Permalänk
Medlem

Sitter för närvarande på en LG G3 på 5.5" som inte alls känns särskilt stor efter bara några dagars användning, helt galet hur snabbt man vänjer sig.
Nu skulle jag personligen vilja ha något större, och 6" känns inte alls så pjåkigt! Kan tillägga att jag inte har haft några "bend it like you mean it"-problem alls, och fått ner den i alla fickor än så länge, sitter oftast med den i främre jeansficka dock, slimfit...
I och för sig är G3:n i princip en skärm och en baksida, om nästa generations Nexus kan få avskalade ramar tror jag inte alls att 6" kommer att bli ett problem.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Är det där en Nexus 6 5,92 tum du har där i fickan? Eller är du bara glad över att se mig?

Permalänk
Medlem

Känns som det kommer bli en flopp om det bara kommer en version och den är på 5.92".

Permalänk
Medlem

5,92? Hoppas verkligen det rör sig om ett skrivfel och att det i själva verket är 59,2 tum, allt annat är för litet 2014

Permalänk
Medlem

Nya Moto X är 5,5" och endast 140mm hög, det är fortfarande hanterbart, 5,92", då får vi lägga till någa mm på höjden och det borde inte vara allt för farligt. En sak är klar iaf, den kan bara hanteras med två händer.

Skrivet av Nozze666:

Så 6 tum är en telefon men 7 tum är en platta? Näe men seriöst så har jag inga fickor jag skulle få ner den i så det blir till att börja med handväska då xD

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Om priset är rätt så blir det nog att lägga S3an i pension och skaffa en 5,2" istället!

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Medlem

Men för HELVETE. Hur svårt ska det vara att få till en vanilla ~4,7"-enhet..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clarence_s:

5,92? Hoppas verkligen det rör sig om ett skrivfel och att det i själva verket är 59,2 tum, allt annat är för litet 2014

eller kanske ,592" för dom med små händer.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv

Min nya surfplatta lätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Men för HELVETE. Hur svårt ska det vara att få till en vanilla ~4,7"-enhet..

Nexus 5? fortfarande en väldigt bra telefon.

Skrivet av anon142735:

Min nya surfplatta lätt!

Så tänker jag med ska sälja Nexus 7an och köpa den här istället!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte!
Jäkla ful och tjock ram!!
usch

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv

Jag var sugen på den här men nu blir det inte ett köp. Det ska vara 8 tum, minst!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Nexus 5? fortfarande en väldigt bra telefon.

Mja, fortfarande för stor. Sålde min Oppo Find 5 och vill ha något i size med z3 compact, men vägrar Sony's UI

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Mja, fortfarande för stor. Sålde min Oppo Find 5 och vill ha något i size med z3 compact, men vägrar Sony's UI

släng in cyanogenmod på den så
nej men seriöst, cyanogenmod är faktiskt väldigt bra. en uppgradering på vanilla android.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Kan ingen bara göra en 10"-telefon så att alla splipper försöker vara "bäst" hela tiden med större telefoner. Vem fan vill ha en surfplatta i sin ficka? Absolut max 4,9" för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Kan ingen bara göra en 10"-telefon så att alla splipper försöker vara "bäst" hela tiden med större telefoner. Vem fan vill ha en surfplatta i sin ficka? Absolut max 4,9" för min del.

om jag ska vara ärlig tror jag vi har nått maxgränsen nu. Sony har en telefon på 6,4", och den är för stor enligt i princip alla. större än 6" kommer aldrig ha någon marknad.
jag tror att den största marknaden finns mellan 5.0"-5.8", och kommer göra det ett bra tag.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Mycket intressant.

Hoppas att det blir en oled-skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Mycket intressant.

Hoppas att det blir en oled-skärm.

hade varit en dröm med OLED igen på Nexus telefonerna.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Varför inte slänga in telefonfunktionen i denna special modell av IPad eller en ASUS All in One.
https://www.youtube.com/watch?v=ct1_r_61sk8

Permalänk
Medlem

Ska uppgradera från min S2:a och var rätt säker på att det skulle bli en Nexus så länge den inte blev en jätte... vilken den såklart blev..
Nej nu får det bli en Z3 Compact istället.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Att det ska vara så svårt att slänga in ett utrymme för SD-kort. eller åtminstone lansera en 64gb-variant.

Sen blir den där nog en aning för stor. Min G3 är på gränsen. Dock är den perfekt med minimala kanter. Döyta på telefon känns så...90-tal. :0

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en Nexus 4 så det kanske blir till att fundera på den mindre varianten av denna. 6" är bara alldeles för stort.

Ärligt talat så tycker jag att telefoner är bland de tråkigaste teknikprylarna som finns, de är jättetrevliga att ha i fickan så att man kan ta upp och surfa lite på tåget eller något, men det jag vill göra på dem går att göra på i princip vilken hårdvara som helst, ändå så fortsätter tillverkarna stoppa in större upplösningar och bättre hårdvara -- totalt ointressant för mig. Hade gärna behållt min Nexus 4 och bara fortsatt använda den men tyvärr börjar batteritiden bli så kass, vilket är anledningen till att jag vill ha en ny.

Permalänk

Vilka bjässar till bezels. Tråkigt, skulle hellre sett en nexus variant med design från LG G3. Ska de trycka in en 5,9" skärm så får de ju jobba ordentligt med ergonomin och design, inte göra som Apple och bara skala upp den mindre varianten.

Jaja, hoppas att de gör bra ifrån sig. Motorola brukar göra bra ifrån sig när det gäller ergonomi och design.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

Har en Nexus 5, och det är min maxstorlek. Allt över det är föööör stort. Är 194 cm lång, har ej babyhänder... Sneglar snarare mot Z3 compact som i min ögon är en perfekt storlek. Men, tur att vi är olika!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6