Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Entusiast

Söker er här därför att jag mejlade er support torsdag förra veckan och har ännu inte fått något svar Ska jag skicka mejlet igen eller hur bör jag gå till väga?

Edit: Fick svar nu, det var dock bara ett automatiserat mejl som beskrev hur jag skulle returnera via hemsidan istället. Hade gärna sett att någon tagit en titt på mitt mejl då det enligt vissa kanske inte är solklart garantifall, och det är dessutom en ljudfil bifogad.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Nu tror jag att Komplett.se har fått solsting. Komplett Mini Gamer i30 , tycker jag skiftar i konfiguratorn. Win 8 är också med i beskrivningen men det har ni helt tagit bort i konfiguratorn som standard komponent dvs "ingen vald" operativsystem.
Sen så plockade jag ihop en i30 för 13.500 och då fick jag ganska mycket för pengarna, nu finns knappt nåt att välja för allt man kombinerar blir nästan 15.000 kr. Chassin tags också bort i konfiguratorn lite då och då, samt nätaggregat. Det är väl en av de två komponenter som gärna får finnas fler alternativ i.

Vore bra om ni såg över konfiguratorn, för det stämmer ju kanske inte att ni har produkten just då, men det står också att om inte alla produkter finns vid byggandet av datorn så blir det ju lite väntetid. Och då behöver man inte ta bort en vara ju ifrån konfiguration.
Varan finns ju oftast tillgänglig när man söker upp varan på Komplett.se, utan konfiguratorn, då kan det stå "order läggs vid beställning". Och det borde då finnas möjlighet med varan i konfiguration ändå.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

En liten OT fråga här, jag och en kompis satt och diskuterade och kom på en fråga till er.

Vad skulle slutsumman på kundvagnen bli om man tog "En av varje" av alla produkter ni just nu har i er butik?

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara en kul tävling för komplett (heller andra butiker) att köra nångång.
Dvs total summan av en av varje vara på hemsidan.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MrAdde:

Söker er här därför att jag mejlade er support torsdag förra veckan och har ännu inte fått något svar Ska jag skicka mejlet igen eller hur bör jag gå till väga?

Edit: Fick svar nu, det var dock bara ett automatiserat mejl som beskrev hur jag skulle returnera via hemsidan istället. Hade gärna sett att någon tagit en titt på mitt mejl då det enligt vissa kanske inte är solklart garantifall, och det är dessutom en ljudfil bifogad.

Hej! Återkom med ditt ärendenummer så vi vi kolla på det en gång till /Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

vet ej om detta är rätt tråd att önska rea.... men om man nu får det så skulle det sitta fint med rea på logitech G27!

P.S Eran service är exceptionell!

Visa signatur

Moderbräda: MSI Z87-G45 Processor: i7 4770K @ 4.4Ghz RAM:Corsair CL9 1600mhz 16GB Kylning: Corsair H100i i P/P med Cougar 120mm. Kraftlåda: EVGA SUPERNOVA G2 850W (rip bequiet p7 1000w) Grafikkort: MSI GTX1080

Permalänk
Medlem

Lite trött i huvudet nu så jag kanske missförstår rejält. Men jag gjorde en liten beställning igår eftermiddag. Runt halv nio på kvällen får jag kvitto och leveransbekräftele via mail. Tittar jag runt lite så ser jag på leveransbekräftelsen att PostNord är kurir och jag får ett 18-siffrigt nummer som kollinummer. Eftersom jag antar att Posten inte hämtar paket vid nio-tiden på kvällen väntar jag till idag med att försöka spåra paketet. Dock visar posten.se fortfarande ingen träff på mitt kollinummer så borde jag söka någon annanstans?
Inte så akut beställning, men hade varit kul att veta var paketet är.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Komplett:

Hej! Återkom med ditt ärendenummer så vi vi kolla på det en gång till /Malin

Står "Case #3959932" i mejlet, är det detta nummer du är ute efter?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MrAdde:

Står "Case #3959932" i mejlet, är det detta nummer du är ute efter?

Ja precis! Vi kollar närmare på detta igen och återkommer till dig så snart vi kan.
/Malin

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av pomelo:

Lite trött i huvudet nu så jag kanske missförstår rejält. Men jag gjorde en liten beställning igår eftermiddag. Runt halv nio på kvällen får jag kvitto och leveransbekräftele via mail. Tittar jag runt lite så ser jag på leveransbekräftelsen att PostNord är kurir och jag får ett 18-siffrigt nummer som kollinummer. Eftersom jag antar att Posten inte hämtar paket vid nio-tiden på kvällen väntar jag till idag med att försöka spåra paketet. Dock visar posten.se fortfarande ingen träff på mitt kollinummer så borde jag söka någon annanstans?

När du söker kommer det inte fram något överhuvudtaget eller det står fel nummer/träff eller liknande. Senaste gånger jag kollat kollinummer på posten så har det funkat under dagen, sen ibland funkar det inte alls fast jag har kollat det några timmar innan, och då visar det inget.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

När du söker kommer det inte fram något överhuvudtaget eller det står fel nummer/träff eller liknande. Senaste gånger jag kollat kollinummer på posten så har det funkat under dagen, sen ibland funkar det inte alls fast jag har kollat det några timmar innan, och då visar det inget.

Får en röd ruta som upplyser mig om att "Sökningen genererade inga träffar". Nej, Postens sida är väl inte ett under av stabilitet, men det hade som sagt varit trevligt att se om man borde planera in ett stop vid utlämningsstället på väg hem.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av pomelo:

Hej!
Det kan ta ett tag innan ett kollinummer blir sökbart men pm:a gärna ditt ordernummer så ska vi kolla närmare på det! /Malin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej, en kort fråga på demo produkter är förbrukningsmaterial nytt eller använt vid försäljning? jag undrar för att jag funderade på en laser skrivare, och nya patroner är minst lika dyra som själva skrivaren. Därför spelar det en viss roll hur mycket dom eventuellt är använda.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av liandrin:

Hej, en kort fråga på demo produkter är förbrukningsmaterial nytt eller använt vid försäljning? jag undrar för att jag funderade på en laser skrivare, och nya patroner är minst lika dyra som själva skrivaren. Därför spelar det en viss roll hur mycket dom eventuellt är använda.

Majoriteten av alla laserskrivare levereras numera med minimala toners för att skrivarna ska kunna säljas billigare. Alltså är nya leveranstoners med en laserskrivare inte så mycket värda längre. Annat var det förr när man kunde fynda HP färglaser på rea för 1500kr med fulla toners värda 4500kr.

Om du får 800 sidor med medföljande toners (inte ovanligt numera för nytt) eller kanske bara 600 pga lite demo kan väl kvitta mot som det var förr, 6500 sidor nytoner mot 1000 sidor kvar pga eventuell demo.

Att nya, lösa toners kostar lika mycket som hela skrivaren är därmed inte lika konstigt eftersom de innehåller betydligt mer än de som följde med apparaten.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av liandrin:

Hej! Förbrukningsmaterialet kan vara använt. Demo kan vara allt från att emballaget är lite skadat och därmed inte kan säljas i nyskick men att varan är i övrigt oanvänd till att varan har använts som utställningsexemplar och varit i drift. Vi har dessvärre inte någon möjlighet att kontrollera mängden förbrukat material på enskilda skrivare.

När du köper en vara och om det mot förmodan är något du är missnöjd med kontakta då vår kundservice för en smidig lösning.
/Malin

Visa signatur

Permalänk

Hej Komplett. Jag undrar hur länge era reor oftast pågår. Och kan jag på något sätt se hur länge en vara är på rea?
Är intresserad av denna https://www.komplett.se/hp-pavilion-15-p055-156-hd/818236 och vill vet om jag kan vänta till den 25e med att köpa den.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Dreamfreezee:

Hej Komplett. Jag undrar hur länge era reor oftast pågår. Och kan jag på något sätt se hur länge en vara är på rea?
Är intresserad av denna https://www.komplett.se/hp-pavilion-15-p055-156-hd/818236 och vill vet om jag kan vänta till den 25e med att köpa den.

Hej! Det är väldigt olika hur länge en kampanj varar. Ligger produkten med i en särskild kampanj brukar det stå i t ex utskicket eller annonsen. Oftast gäller en prissänkning endast så långt lagret räcker så vi kan aldrig garantera att produkten finns kvar så länge som kampanjen varar. Så länge den inte säljer slut så kan du avvakta till den 25e då kampanjen på HP Pavilion 15-p055 15.6" HD sträcker sig till 5 oktober
/Malin

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av liandrin:

Fast, patronen som följer med från början har mycket mindre färg/bläck i sig än de man köper efteråt. Första patronen är alltid fylld med smörjmedel för skrivaren, man ska alltså aldrig byta ut den patronen direkt mot en annan, man ska alltid köra slut på en medföljande. Sen nästa patron du sätter in kommer hålla myycket längre. Gäller båda laser och bläckstråleskrivare.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd

Komplett !

Hur många förhandsbokningar har ni på detta kort?

https://www.komplett.se/zotac-geforce-gtx-980-4gb-physx-cuda/824856

Undrar för det kommer bara hem 7st står det.

Fråga 2:

När kommer gigabyte 980 g1 gaming samt asus 980 strix upp på er hemsida ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av makn:

Komplett !

Hur många förhandsbokningar har ni på detta kort?

https://www.komplett.se/zotac-geforce-gtx-980-4gb-physx-cuda/824856

Undrar för det kommer bara hem 7st står det.

Fråga 2:

När kommer gigabyte 980 g1 gaming samt asus 980 strix upp på er hemsida ?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!
De antalet du ser på sajten är det antalet som är "lediga". Lägger någon en order nu så kommer det stå att vi får in 6st.

Angående fråga två så är det tyvärr fortfarande oklart. Men håll ögonen öppna.
/Malin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Angående ingenting, jag undrar hur det går med en av mina returansökningar. Jag mailade er om det i förrgår, men inte fått något svar än. Är det hög belastning eller något liknande?

Jag skickade in två returansökningar i samma paket, den ena fick jag pengarna tillbaka för snart två veckor sedan, den andra har jag inte hört ett ljud angående? 0.o

Ang returansök: 701313085
Edit: Snurrigt av mig, insåg att jag hade skickat fel sista siffror i mailat jag skickat till er. Det ska sluta på 85, inte 79.

Edit2: På er hemsida står det att ni fortfarande inväntar retur av moderkortet, detta måste ha missats att uppdatera av er, då jag skickade minne och moderkort i samma paket.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Kan vi få en liten sneak peak på 6 timmars rean??

Permalänk
Medlem

DOA-hantering hos komplett

Tänkte bara dela med mig av min smålustiga erfarenhet av kompletts DOA-hantering. Jag ska försöka ge en så ärlig bild av vad som skett som möjligt men som part är det ju alltid lite knepigt att vara helt opartisk.

Jag beställde ett tangentbord och upptäcker genast att det är skevt (förtydligande video). Förväntade mig i detta läget inget annat än att behöva skicka in och få vänta på dubbla postförsändelser (fram och tillbaka). Frågade om jag inte kan få en ersättningsprodukt utskickad innan jag skickat in ursprungliga varvid jag blir erbjuden detta, dock mot att bli fakturerad för det nya tangentbordet. Fair enough tänkte jag, det hade jag egentligen kunnat ordna själv då komplett har 45 dagars öppet köp och dessutom har en fakturering som alternativ för betalning. Men så får jag höra att om det inte är något fel på tangentbordet jag skickar in, så får jag betala för bägge två. Jag säger att jag inte riktigt förstår - det kommer fortfarande vara öppet köp på tangentbordet när ni får in det, om det inte tas tillbaka av komplett som ett reklamationsärende så kan dom ju ta emot det som öppet köp? Representanten tvärvägrar och hänvisar till deras policy om förhandsersättning: du inte får pengarna tillbaka om varan du påstått är trasig, i själva verket är hel. Jag försöker trycka på att det är ett DOA-ärende och att varan har öppet köp. Nämner också att det inte är en förhandsersättning, jag blir ju fakturerad?! Får kalla handen.

Jag påpekar till slut att detta innebär att jag får BÄTTRE villkor om jag bara köper ett nytt på faktura och sedan skickar in det defekta när jag fått det nya (tar ingen risk att bli sittandes med två). Jag kommer returnera tangentbordet på öppet köp och köpa ett nytt på faktura men väljer nog en annan butik.

TL: DR
Kompletts kundservice erbjöd mig sämre villkor än deras egen webshop för min DOA.

Permalänk
Avstängd

KOMPLETT:

Angående: https://www.komplett.se/zotac-geforc...sx-cuda/824856

Stog först att beräknad leverans var 8 Oktober (3st på väg in)
Nu är det ändrat till den 11 Oktober, 30 på väg in.
Kommer första batchen den 8e, eller är det 11e Oktober som gäller?

Permalänk
Medlem

Det var troligen en laddning kort (högst troligen fler än 3st) som kommer in den 8 oktober och det fanns tre kvar som inte redan var köpta av dessa just när du kollade.
Sen kommer nästa laddning kort den 11 oktober och det finns nu kvar 29st kort att handla av dessa.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grizzly666:

Det var troligen en laddning kort (högst troligen fler än 3st) som kommer in den 8 oktober och det fanns tre kvar som inte redan var köpta av dessa just när du kollade.
Sen kommer nästa laddning kort den 11 oktober och det finns nu kvar 29st kort att handla av dessa.

Tack, som jag trodde

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Det är inte ok att marknadsföra datorn med i5-processor och sedan ha en i3:a i.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av DavidtheDoom:

http://i.imgur.com/onYOXTg.png?1

Det är inte ok att marknadsföra datorn med i5-processor och sedan ha en i3:a i.

Du har helt rätt David! Det är tryckfelsnisse som varit framme. Tack för att du uppmärksammade oss på detta!

/Malin

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

SÅg att ni fick in EVGA GTX 980 SC ACX 2.0, blev en beställning. Tack komplett

Permalänk
Medlem

Hej!
Det är så att jag ångrat ett köp av en mus och ska därmed returnera varan.
Jag har fått fraktsedel och kolli-id, men det står även i informationsbrevet att ett returnummer måste skrivas på ytteremballaget. Hur får jag tag i detta returnummer som jag antar ska skrivas på fraktsedeln?