Widevine plugin i Chrome - stort problem!
Det verkar omöjligt att installera Widevine plugin i Chrome och behöver nu professionell hjälp!
På exvis TV4Play Premium så behövs på vissa program DRM / Widevine vara installerad för att man ska kunna starta programmet.
När man laddar hem Widevine kan man ju tro att det bara ska vara att installera, men det är det inte.
I Firefox och IE, ja.
Men inte i Chrome.
Men det enda som händer efter man hämtat installationen är att programmet laddas ner, man trycker på Kör och accepterar som administratör. Innan dess har jag stängt av både UAC, brandvägg och antivirus!
Skärmen blinkar till och efter det händer inte ett skit mer med installationen. Nada.
Ibland kommer felkod 0 x80040905, ibland händer inget mer alls.
Har också testat att hämta hem och sparat programmet via Firefox och testat att föra (dra) över det till Chrome Tillägg (som man gör med andra icke chrome-program ibland).
Det som händer då är att hela Chrome fryser och det står "Släpp för att installera".
Släpper man här Widevine plugin så händer inget mer utan Chrome bara fryser och det fortsätter i grått stå "Släpp för att installera". Det är som att Chrome inte känner av Widevine och kan aktivera det!?
Har avinstallerat Chrome, rensat i registret, rensat med CCleaner och ominstallerat.
Andra plugin fungerar att dra-o-släppa men inte Widevine och det är ett program jag verkligen behöver.
Kan nån hjälpa mig?