Speldator för 10000 [synpunkter uppskattas /mod]

Permalänk
Medlem

Speldator för 10000 [synpunkter uppskattas /mod]

Hej jag har bestämt mig för att köpa en speldator för max 10000 och bestämde mig för att komma hit för hjälp eftersom min kunskap om datorer är ganska låg.

Ingen skärm eller tangentbord/mus behövs, det har jag redan.
Windows 8.1 skall ingå.
Ska köpas på Inet.
Budget: 10000 kronor.
Tacksam för all hjälp!

Uppdatering!

Jag har en budget på 10000 som jag hade tänkt att köpa en dator med.
Jag följde efter en guide på reddit eftersom jag kan noll om datorer http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/wiki/builds(den längst ner)

så gjorde jag lite ändringar och la till saker.

jag undrar om det finns något jag kan ändra för jag har absolut ingen aning om vad jag har på listan. http://www.inet.se/kundvagn/visa/7252018/2014-10-12

som ni ser så har jag inget chassi eller operativsystem så ni kan lägga till det(hittade inte operativsystem och jag vet inte hur man väljer chassi.
jag har också ingen aning om jag har lämnat något viktigt.

Tack på förhand!

Förtydligad rubrik efter sammanfogning
Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/1517095/taurus-gtx-780-limited-bor...

Den här bör uppfylla dina krav. Tyvärr ingår dock ingen sekundär lagringsdisk men om en 250GB SSD räcker så är den ju toppen. (Y)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar/trådstart sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar enligt §3.3, det går alldeles utmärkt att uppdatera/ändra både trådstarten och rubriken i efterhand.
Välkommen till Sweclockers och lycka till med nya datorn
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

tips om datorn

Hej jag har hittat delar till dator på netonnet.
1x Fractal Design Define R4 Black889:-
1x CoolerMaster Hyper 212 Evo299:-
1x ASUS DRW-24F1ST249:-
1x Intel i5-4690K+Z97X+8GB C3 549:-
1x EVGA GeForce GTX770 2GB SC ACX1 999:-
1x Seagate Desktop HDD 1TB 7200RPM590:-
1x Intel 530 Series 120GB799:-

Min budget ligger på 9000 och det verkar som att jag har fått allting bra.
Speciellt grafikkortet. Fast det verkar lite för bra för att vara sant, e det något särskilt med evga kortet som gör att den är så billig?

Det ända jag kunde tänka mig dra ner på är chassit o kanske få ett bättre grafikkort men allt verkar perfekt
Och jag kommer att precis ligga under budgeten när jag har köpt windows med student rabbat.
Så det jag egentligen behöver är bekräftelse.

Jag vill oxå säga att ram, processor och moder kort kom som ett paket

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Återigen har jag sammanfogat dina trådar. Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma ämne. Korspostning resulterar i att andras trådar trycks undan, vilket inte är fair. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...