Apple lanserar Imac med 5K-skärm

Permalänk

Kanske dags att byta ut sin iMac 24" från 2009 nu då 5 ½ år utan ETT ENDA PROBLEM... Hoppas denna levererar lika bra!

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Tycker Apple glömmer en viktigt sak.. jag finner ingenstans vad skärmen har för HZ.. Det är rätt bra att veta, för 5K i all ära, men på kanske 30hz, nej nej och åter nej.

Varför skulle de vara begränsad till 30hz? Detta var en begränsning för anslutningen på de första 4K-skärmarna, inte panelerna i sig själv. Apple har givetvis haft möjlighet att anpassa den biten till fullo eftersom det är en intern lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pear4Life:

Kanske dags att byta ut sin iMac 24" från 2009 nu då 5 ½ år utan ETT ENDA PROBLEM... Hoppas denna levererar lika bra!

Då har jag bara ½år kvar innan min burk kommer dit, dock har jag mer än 7år gamla "konsument" hdd.
UTAN ETT ENDA PROBLEM... hoppas ni är nöjd med överprisade komponenter.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Visst, men har väldigt svårt att se var 5k är objektivt bättre än 4k. Som arbetsdator, visst, men för gemene man så är nog 5k bara möda och värk för lite upplevelse. UI och GUI scale över 2560 är i stort sett obefintligt mig veterligen (inom PC, antar att det finns för mac), och det blir nog svårt att hitta filmer i 5k upplösning bortom demoskivor med regnskogsteman. Ska du sedan spela spel... ja, antar att du vet vad som händer där. Försök att driva någonting i 4k med ett 7850 (om man är pessimistisk, 7870 om man är jätteoptimistisk).

TN-panelen kostar lika mycket som Dells IPS-panel, och går utmärkt att byta ut. Ska även passa på att tillägga att jag tycker att det verkar vara en mycket lyckad produkt för Apples målgrupp, dock tillhör inte jag denna målgrupp.

Att redigera video i 4K på en dator med 5K display gör ju att man t.ex. kan ha alla redigeringsverktyg uppe och fortfarande köra videoklippet i nativeupplösning. Att du sen väljer en skärm som är halva upplösningen och säger att du byggt ihop en bättre dator för samma pengar är ju lite pinsamt bara... Huruvda man har nytta av den extra upplösningen eller inte är ju inte relevant i frågan eftersom det handlade om att det skulle vara en dator med bättre specar för samma pengar, vilket du ju då totalt misslyckas med.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB | Apple Certified Mac & iOS Technician

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _MmattiasS_:

En svensk som tjänar ~41000 / mån tillhör de 1% rikaste. Tror målgruppen är ännu lite högre

Kan det stämma? Jag måste vara rik som fan då

EDIT: Vill inte skryta så hata inte på mig tack

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant om den hade bättre grafikkrets. Annars är man ändå nöjd med sin Retina Macbook, den har högre ppi.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av =ezco=:

Hur tänkte dom med instegsmodellen? 2gb videoram, core i5 och 8gb DDR3... och 5k. Har man inte brådis när man skyfflar pixlar så varför inte.

Jag vill helt klart ha den, men vad ska jag ha den till? Använda itues och läsa reddit? ( Reddit ser säkert supernice ut i 5k )

Är det någon som vet vad det är för uppdateringsfrekvens på skärmen? Du orkar ju inte dra runt nära 60hz i något lite mer grafikkrävande.. inte ens på värstingmodellen

Är du seriös? Uppdateringsfrekvensen på skärmen har inget med datorns prestanda att göra - självklart körs den i 60 Hz!

Vad som däremot återstår att se är huruvida prestandan räcker för att få en 100 % mjuk upplevelse när man t ex scrollar tunga webbsidor, något som första generationens rMBP:s inte klarade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ni som spyr galla över Apple i nyhet efter nyhet, blir ni inte trötta på er själva?

Datorn är inte designad som nån gamingrigg med häftiga färger och plexiglas. Den är riktad för professionella användare. Man får en fantastiskt bra fabrikskalibrerad skärm, ett smidigt AIO-format, ett operativsystem som innehåller mjukvara som man till en PC skulle behöva köpa till för tusentals kronor och i övrigt ett betydligt trevligare operativsystem att jobba i än Windows och en kundsupport som är värd namnet.

Fortsätt för all del att importera koreaskärmar till era Fast and the furious-inspirerade, överklockade hårtorkar men för en gångs skull - ta ett steg ur bubblan eller rikta åtminstone gallan någon annanstans för det är så tröttsamt med det evinnerliga gnällandet.

Så du menar att du vill läxa upp andra med dina subjektiva åsikter?
Detta är en bråkdel av spydigheter jag ser i Microsoft relaterade kommentarsfält.

Permalänk
Medlem

Den mest prisvärda Macen på länge, kanske någonsin. Jag brukar tycka att Macar är överprisade, men inte den här. Synd att man inte har råd, min 21" 1920*1080-skärm ser riktigt dassig ut nu när man vant sig vid plattor och mobiler där man inte ser pixlarna.

Enda synbara felet är att den fortfarande är väldigt ful, med sin breda aluminiumfärgade kant.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Som håller tills typ hårddisken dör. Och man har ingen garanti kvar på skitet. Good luck byta ut det själv. Ifall man inte vill hosta ut kostnaderna för att låta en av deras service ställen göra det. Som lär kosta en slant.. för ett fucking enkelt HDD byte..

Eller för den delen SSD.. ifall du inte visste så håller de inte för hur många skrivningar som helst..

Till och med laptops tillåter enkelt byte av diskarna. Då just är dessa komponenter som slits ut fortast. Och har i regel högst chans att faila. Och kan ursäkta visa super kompakta laptops som Macbook Air att de inte är lätta att byta ut komponenter på. För en av huvud fokusen är iofs kompakthet. och då kan man till viss del offra lite på reparation och uppgraderings möjligheter.
Men för en desktop så ser jag inte riktigt vettet med detta.

Som iofs mest gör köp av en imac i andrahand som ett fruktansvärt korkat köp.. Kul för dig som lyckas sälja det till en dum fåne som inte fattar bättre.. inte så kul för han som sen får äga skitet. Men hej, du kanske inte bryr dig om andra människor? Så kul för dig!

Jag kan med gott mod sälja en Mac med några år på nacken.

Tror ett hårddiskbyte går på en tusenlapp utan reservdel om jag minns rätt, vilket inte är farligt dyrt med alla garantier som medföljer.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

Grabbar, (jag utgår från fördomar).
Ni ser komponent per krona och skriker er halvtorra över att någon gör en All in one!
Detta paket är inte för er!
Sitter man med 2d grafik (illustrationer, vektorer, cadritningar etc) och jävlar anamma ! hade jag cashen hade jag hade jag gärna suttit med denna pärla.
Men det är kanske konstigt att förstå att skärmen TITTAR man på dygnet runt!
Dator 25kkr
Autocad Architecure 50kkr
Adobe Creative Suite 30kkr
Skecthup + V-ray 8kkr + 2kkr
Ja. en dator för 25kkr är verkligen det värsta som kan hända League of Legends folket.

Wow, costar CAD verkligen 50.000kr?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Tror ett hårddiskbyte går på en tusenlapp utan reservdel om jag minns rätt, vilket inte är farligt dyrt med alla garantier som medföljer.

Japp, jobbar på ett apple serviceställe, vi tar 1195kr för att byta disk på en iMac (plus hårddisken, alla 3.5" diskar passar så du kan sätta i vilken du vill).

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB | Apple Certified Mac & iOS Technician

Permalänk

Personligen hade jag aldrig lagt en spänn på en Apple-produkt men jag älskar att de höjer ribban för vad man kan förvänta sig som konsument.

Dyrt? Ja, kanske. Många som lägger åtskilliga tusenlappar i månaden på en bil. Varför är det inte rimligt att lägga motsvarande summa på teknik om man bor i en större stad utan behov av fyra hjul? 4-5K åt folket (så länge det är 60 Hz)!

Visa signatur

Intel Core i5-3570k || Gigabyte GTX 980 G1 || Corsair Vengeance LP 8GB || Asrock Z77 Extreme4 || Samsung 840 EVO 500 GB|| Seagate 2TB || WD Red 2x3TB || Fractal Design R4 || Fractal Design Kelvin S36 || Be-Quiet L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Någon info om den nya Mac Mini? Är det en seriös konkurrent till Intel NUC? Kör den riktiga OSX?

Ja, den kör ”riktiga” OS X precis som tidigare. Intel NUC kan man nog allt jämföra den med, ja det skulle jag säga.

Trist att den inte finns med fyra kärnor längre. Men det kanske inte finns på denna generation av CPU från Intel i den klassen? Någon sa att det kommer med Broadwell.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Avstängd

Jag brukar normalt inte prisa Apple, men denna var ju helt fantastisk, ren innovation, så sexig.

MVH

Permalänk
Avstängd

Kalla mig bakåtsträvande, men för alldagligt användande av en dator (inte hardcore spelande, proffsredigerande av bilder, ni fattar) så finner jag snarare allt över 2600x1400 jobbigt stort.

Men så sitter jag också för närvarande med en 2006 års 17" för itllfället.

Hade jag däremot haft tid att spela spel 10 timmar om dagen och råd med värstinggrejer, varför inte.

OnT: Skönt att det börjar bli krig på skärmar för datorer och inte bara smartphones.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Tusenlapp för att byta en hårddisk?.. och då räknar vi inte ens överpriset Apple tar för sina diskar... Och du anser det är ok? ***bort/mod***

Om de hade designat skitet bättre, så hade det inte behövt kosta så mycket för att byta en futtig hårddisk.

"Fanboy"
Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av badbolll:

Ja, eller så kretsar kanske inte allting kring spel.

Varför vill Apple att man ska köra med den dyrare varianten? Den där Tonga grafikkretsen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

25k för en hemmadator som man använder för typ Facebook och Youtube?.. nej, nej och åter nej.. Man är ju helt från vettet om man lägger så mycket på en hemmadator... Eller för den delen kontors arbete..

Är det för typ Photoshop och video redigering så skulle jag kunna svälja det mer.. men kontor och hemma bruk?... puleaze..

Skrivet av Daumier:

Läser du ens vad du själv skriver? Så för vanligt kontorsarbete eller hemmadator behöver man en dator för 25'000kr? Det behöver man inte ens för tung gaming.

Nej, helt sjukt prissatt som vanligt av Apple. Men folk kommer ju köpa det ändå eftersom folk tydligen inte har koll på vad hårdvara ska kosta.

Edit: puck2a

Inte ovanligt att en ur övre medelklassen som bor själv eller med partner och ännu inte har barn lägger 25000kr på en dator.
Inte helt ovanligt att man köper dyra prylar när barnen flyttat ut.

Jag har flera vänner i IT-branchen som inte har några problem att lägga ut 40- 50k på en dator så varför skulle övre medelklassen ha problem att lägga ut 25000kr för Apple's senaste iMac?

Alla är inte hardcore gamers, majoriteten spelar inte annat än casual men många vill fortfarande ha en bra, snygg och pålitlig dator.
Precis vad en iMac är!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Tusenlapp för att byta en hårddisk?.. och då räknar vi inte ens överpriset Apple tar för sina diskar... Och du anser det är ok? ***bort/mod***

Om de hade designat skitet bättre, så hade det inte behövt kosta så mycket för att byta en futtig hårddisk.

Som jag skrev ovan, jobbar på en Apple authorized service provider. Arbetskostnaden vi tar för diskbyte är 1195kr (för det priset ingår givetvis att vi installerar senaste operativsystemet på datorn. Pris för en 3.5" HDD tillkommer ju sedan, vi kör på standarddiskar från Seagate, alltså inga Apple "överpris" alls på diskarna... Apple har haft en generation av iMacs som krävde "speciella diskar" men även dessa gick att köpa direkt från seagate och va inte dyrare än några andra.

Kan också vara värt att tillägga att om man vet vad fan man sysslar med så tar det kanske 5 minuter längre tid att byta hårddisk på en iMac jämfört med en "vanlig pc". Det är inte svårt, däremot behöver man ju lite specialverktyg och tejp för att montera tillbaka skärmen. Men den dubbelghäftande tejpen vi köper av Apple är ju knappast något som vi kräver betalt för av slutkunden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaXha:

Japp, jobbar på ett apple serviceställe, vi tar 1195kr för att byta disk på en iMac (plus hårddisken, alla 3.5" diskar passar så du kan sätta i vilken du vill).

En sak jag funderat på. Men alla olika lösningar som Apple haft under åren - kan ni inte någonsin längta efter något så enkelt som en vanlig hederlig lucka att plocka bort innan reparation? Ser vi på t.ex. Powermac G3/G4 så var ju de extremt lättjobbade. De flesta komponenter på en iMac skulle kunna bytas lika enkelt bara man ersatte den hela bakplåten på en iMac med en servicelucka. Skulle till och med gå att göra det till en del av designen. Ibland tänker ju Apple till. Ser vi t.ex. på iMac 24 från 2007(?) tog det ju bara en minut att uppgradera minnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Hur kan den vara "överprisad" om den är först i sitt slag? Det kallas (brist på) konkurrens.

Om ni hade stått bakom en produkt som var totalt överlägsen alla konkurrenters liknande produkter - hade inte ni tagit rejält betalt för den?

Först i sitt slag? Som vanligt tror Apple fans att så fort Apple bajsar ut något med ett äpple på så är det något intuitivt och "out of this world".
Kan du vara god att berätta vad som är "först i sitt slag" med denna iMac? Visst är det lite högre upplösning än 4K men 4K har funnits ett tag nu så det går inte att påstå att 5K skulle vara något direkt imponerande.

Ser fram emot ett svar.

Obs! Är du snäll och inte ger ett flummigt svar som exempelvis "Apples OS är mycket bättre" eller "Det är en dator.. i en fet skärm"?
Tack!

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Hur kan du säga att det är sjukt prissatt?!?! Dell släppte en 5k skärm och bara den kostar 16k. Denna iMac är sjukt prisvärd om något.

Skrivet av RaXha:

Som jag skrev ovan, jobbar på en Apple authorized service provider. Arbetskostnaden vi tar för diskbyte är 1195kr, pris för en 3.5" hdd tillkommer, vi kör på standarddiskar från seagate, alltsåinga apple "överpris" alls...

Inkluderar det flytt av data från gamla till nya disken? Funderar på att smälla i en SSD i vår Macbook Pro.

Nåja, Apples datorer blir faktiskt mer prisvärda år för år. Jag tycker de var jämrigt dyra för en 5-10 år sedan, jämfört med motsvarande PC. När jag satte ihop min "hackintosh" kring år 2010 köpte jag nya komponenter för typ 4000, använde någon HD, tangentbord, DVD-läsare jag hade över, etc, och fick en Mac som motsvarade en Imac för över 20000 (det här var på den tiden 4-kärniga processorer var dyrt extraval på Imac).

Så, 5K-Imac är prisvärd. Sedan är det såklart dyrt att uppgradera minne etc på Apple.se, menmen.

Apple är inte först med "Retina" på stationära datorer, de var inte heller först med det på mobiler, de var inte ens först med "plattor", men de lyckas få folk att köpa produkterna => priserna pressas för oss andra. Tror priserna på 4K-skärmar och 5K-skärmar kommer att dyka fortare nu. Att NASA hade Retinaskärmar för 15 år sedan hade ingen stor inverkan, men att Apple erbjuder det nu, det kommer att göra skillnad.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Jag tycker den verkar någorlunda vettig, dock ifrågasätter jag själva iden med 5K upplösning ? Känns lite som Apple försöker få till det så det får säga saker som typ "innovativ" och liknande. Känns som 4K hade bara varit mer vettigt samt mer kompatibilitet med resten av världen.

Skrivet av ParasiteX:

Och? Varför är Apple köpare så enormt kåta i att ha allt så löjligt tunnt som möjligt? Hur satans lite plats på skrivbordet har man egentligen att man inte kan offra några cm extra utrymme för lite mer praktikalitet. Som typ uppgraderings möjligheter..

Detta håller jag faktiskt med om, brukar undvika att argumentera med Apple-folket. Men tyckte verkligen att detta var en bra kommentar.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaXha:

Att redigera video i 4K på en dator med 5K display gör ju att man t.ex. kan ha alla redigeringsverktyg uppe och fortfarande köra videoklippet i nativeupplösning. Att du sen väljer en skärm som är halva upplösningen och säger att du byggt ihop en bättre dator för samma pengar är ju lite pinsamt bara... Huruvda man har nytta av den extra upplösningen eller inte är ju inte relevant i frågan eftersom det handlade om att det skulle vara en dator med bättre specar för samma pengar, vilket du ju då totalt misslyckas med.
https://9to5mac.files.wordpress.com/2014/09/screenshot-2014-0...

Argumenterar inte emot att det finns en nisch för 5k, argumenterade för att gemene man inte har någon som helst anledning att köpa 5k över 4k. 4k är i min mening alldeles tillräckligt för redigering, att du tycker annorlunda får du stå för. Prestandan i datorn jag byggde är långt över mac:en, men det var för att visa vad man kan få för samma pengar, och inte ett förslag på en "bättre produkt för mindre pengar", eftersom ordet bättre är ganska subjektivt.

Permalänk
Medlem

* iMac

Lär er det!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Varför allt detta jävla gnäll om Apple hela tiden ??, sitter man och håller på med CAD, Photoshop och andra liknande program och man vill ha en jävligt stabil dator så väljer man såklart Mac men vill man ha datorn till att spela sina jävla spel så köper man inte en Mac, men då kan ni ta och stänga eran mun och sluta gnälla så förbannat bara för att ni tycker det är onödigt eller för dyrt.
Och har man nått vett i skallen så klarar man att byta saker även på en Mac också oavsett om det är en Imac eller deras laptops, visst är det svårare på vissa grejjer men dom gör det ochså mer systematiskt vilket ofta gör saker lättare om man som sagt har skruvat på en hel del datorer tidigare.
Sen är ju frågan om ni ens kan hitta en lika snygg och funktionell dator som Imac ?, skulle inte tro det...

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Inkluderar det flytt av data från gamla till nya disken? Funderar på att smälla i en SSD i vår Macbook Pro.

Så, 5K-Imac är prisvärd. Sedan är det såklart dyrt att uppgradera minne etc på Apple.se, menmen.

Tyvärr inte, men det är superenkelt att göra själv med flyttassistenten.

Därför man köper minnen efteråt istället, Apple har alltid varit svindyra på minnessidan. Vi säljer sällan datorer till kunder utan att vi själva sätter i minnen istället för att köpa "färdigt" av Apple.

Skrivet av Efta:

Argumenterar inte emot att det finns en nisch för 5k, argumenterade för att gemene man inte har någon som helst anledning att köpa 5k över 4k. 4k är i min mening alldeles tillräckligt för redigering, att du tycker annorlunda får du stå för. Prestandan i datorn jag byggde är långt över mac:en, men det var för att visa vad man kan få för samma pengar, och inte ett förslag på en "bättre produkt för mindre pengar", eftersom ordet bättre är ganska subjektivt.

Gemene man kommer givetvis inte köpa en dator för 25 000kr heller, och det är det vad jag vet ingen som påstår heller. Det är självklart en nischmarknad, precis som nya Mac Pro och många andra produkter som Apple släppt genom åren, men faktum är ju att det är en tekniskt imponerande produkt, och priset är väldigt bra som många sagt före mig, vissa 25 000kr är mycket för många, inklusive mig själv, men det är ändå prisvärt med tanke på att "konkurenten" Dell har "samma" skärm på gång för $2499 och då tillkommer datorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

Det finns en Dell 27" 5k skärm http://www.sweclockers.com/nyhet/19271-dell-presenterar-ultra...
Och sedan kan du få en så sjukt mycket bättre dator (komponent mässigt) för de resterande pengarna, garanterat!

låt säga att Dells 5k skärm kostar 15k (överrens?)
bygga en dator som är bättre en den för 10k, jag fixar på inet
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7264584/2014-10-16

och för macen är det 25k för den "dåliga" alltså den med i5a och sämre grafikkort.

så ja, den är överprisad som fasen

edit: har sätt att Dell's 5k skärm kostar mycket mer än 15 tusen, ber om ursäkt för detta. MEN man kan ändå få 2 st 4k skärmar för priset av 15 tusen!

Får du en dator med 4k skärm, snygg design som fungerar bra "out of box" samt att den är AIO + en 4k skärm till för det priset?

Du förstår inte att dem som köper denna datorn kommer inte vara intresserade av att ha en låda, en skärm och massa sladdar mellan utan dem vill ha EN skärm.
Detta är enbart en lyxpryl, och kommer inte ersätta 2st 4k skärmar!

Hade jag själv inte spelat så hade jag förmodligen haft en iMac.
Dem fungerar, och det är lätt att arbeta med dem.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Har hälften av alla ni sweclockare missat alla recentioner av 4k skärmar??? dagens moderna grafikkort klarar inte av att leverera särskilt höga framerates på 4k, speciellt inte med ett M290X. Nu så ger Apple sig in på 5K?????? 67% FLER pixlar.. Idioti kallar jag detta.

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10