Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Dags för ny uppdatering, vi har nu en dotter på 4 månader och funderar på att köpa nytt hus! Lite roligt att hitta den här tråden o läsa sina tidigare inlägg, men historien lär ju följas upp

Grattis
Själv så är man evig singel. Trivs helt enkelt bäst med det. Skulle aldrig orka med familj och ungar.
Ungar är gulliga men det räcker jag träffar brorsans ungar då och då

Permalänk
Medlem

då känns det som det var dax för en uppdatering för mig då... första gången jag nog kan skriva något positivare ang mig själv i denna tråd

Men var på en "dejt" idag med en tjej, och hon var verkligen hur trevlig som helst (för att inte tala om söt ), och fick verkligen tyckte för den här tjejen direkt och allt flyter på efteråt också, trodde ett tag att jag aldrig skulle ha den turen
Och nu pratade hon om att hon ville komma och träffa mig, hos mig (jag var hos hon, hon bor ca 5 mil ifrån mig), så det ska verkligen bli skitskoj!!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Jag sökte efter tejer för nått årsen, var helt omöjligt trodde jag. Självkänslan var verkligen i botten och man höll på att trilla ner i drogträsket.

fick nog en för ett halvårsen och försökte ta mitt liv(kul historia) och efter ett par vändor inne på vård så mår jag skitbra! beslutade mig för att totalt strunta i tjejer då dom jag träffat lite kort under den perioden drog ner mig något otroligt. vidgade min kompiskrets med bra folk som jag känt lite sådär förut och det har nog varit det bästa jag gjort!

Nu så har jag bestämt sig för att om jag nu skulle träffa någon så går jag därifrån.

Nu när jag inte sökt efter flickvän så har jag träffat en hel del tjejer, tjejer som inte vill ha en relation men vill ha en bra vän! lite som jag själv velat ha oavsett kön(tjejer är dock enklare att prata lite mer djupt med har märkt på båda håll så att säga)

Lite lustiga är att när man inte söker så verkar dom komma till en. har tackat nej till tre tjejer, den ena mitt ex som jag skrivit lite om i en annan tråd(kanske denna?) det är lite jobbigt att försöka ha en relation i min skor som det är nu..

Kul ivf att läsa i denna tråden om folk som söker! ett tips är inte försöka så hårt från egen erfarenhet. man blir blind på ett eller annat håll och missar det viktiga.

Skrivet av Xenoz:

Måste bara fråga en sak, ni som har tjejer..vad fan gör man liksom..ni kan ju inte spela om tjejen inte spelar själv, ni måste göra SAKER..alltså jag tycker ju fan bara mer synd om er..(16årings ord nu) men iaf, alltså ni tappar ju friheten ! , inte kan ni sitta som mig o spela 150-200 timmar per 2 veckor, jaja ni får väl vissa godsaker som jag inte behöver nämna, men för i helvete resten av tiden så blir ni väl bara plågade ?

Haha, 16 år bodde i mor och fars källare, spela dator smyg söp/röka och va med fruntimmer blev påkommen med allt!

När man rökade: mor kom in och fråga vad i helvete man höll på med!
När man söp: MIN SPRIT ger du FAN i sa far
När man låg i sängen med bruden och hade lite halv kul: Morfar stiger in och pratar på den grötigaste skånskan om några vatten ledningar ser mig och hon och stormar ut och ryter något om vatten tanken behöver bytas, röd som en jordgubbe i huvudet.

Fy fan vad kul man hade! så så problem fritt har man nog aldrig haft det!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Har uppkommit en knepig situation..

Ska hyra ut ett rum i min lägenhet, har en 3:a och bor själv så ett rum står tomt. Var en tjej och kollade på rummet i slutet av juni sen har hon varit här ytterligare en gång för att titta igen och ställt lite frågor. Hur som helst så har jag lyckats bli förtjust i den här tjejen. Jag brukar ha väldigt svårt för att falla för tjejer så hon är verkligen speciell. Lite komiskt för jag hade ingen aning om hur hon såg ut innan hon kom hit, slumpen är bra ibland?

Som ni säkert förstår är situationen minst sagt knepig. Funderade ett tag på om jag skulle hitta på nån dålig ursäkt till varför jag inte kan hyra ut och försöka få till en fika eller nått vid sidan av. Men det blev så att hon kommer flytta in här om typ en vecka... ett plus är väl att jag iallafall kommer lära känna henne nu. Undra hur det här slutar...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Har uppkommit en knepig situation..

Ska hyra ut ett rum i min lägenhet, har en 3:a och bor själv så ett rum står tomt. Var en tjej och kollade på rummet i slutet av juni sen har hon varit här ytterligare en gång för att titta igen och ställt lite frågor. Hur som helst så har jag lyckats bli förtjust i den här tjejen. Jag brukar ha väldigt svårt för att falla för tjejer så hon är verkligen speciell. Lite komiskt för jag hade ingen aning om hur hon såg ut innan hon kom hit, slumpen är bra ibland?

Som ni säkert förstår är situationen minst sagt knepig. Funderade ett tag på om jag skulle hitta på nån dålig ursäkt till varför jag inte kan hyra ut och försöka få till en fika eller nått vid sidan av. Men det blev så att hon kommer flytta in här om typ en vecka... ett plus är väl att jag iallafall kommer lära känna henne nu. Undra hur det här slutar...

Undvik att ta det vidare, du sätter henne i en beroendesituation och stressar henne, var glad att du inte blev stämplad direkt som "creepet som försöktelåtsas hyra ut lägenhet men i stället bara raggar fikadejter".

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Skrivet av sphr:

Undvik att ta det vidare, du sätter henne i en beroendesituation och stressar henne, var glad att du inte blev stämplad direkt som "creepet som försöktelåtsas hyra ut lägenhet men i stället bara raggar fikadejter".

Det var bara den första tanken i den totala paniken. Vi rullar vidare så får vi se. Och nej, givetvis skulle jag aldrig ragga på henne, då hade hon knappast kommit tillbaka en andra gång och än mindre bestämt sig för att hyra.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Inaktiv

Det här är lite relaterat till ämnet.

Jag som tjej, och jag har enbart haft förhållanden med tjejer, finner det lite ironiskt när killar vill lära känna mig. Man kan sitta och snacka jättemycket allmänt om spel, jobb o.s.v. på nätet och de vet inte om min läggning till en början, och sen när man kommer in på ämnet med förhållande och när killen har fått en bild: "Vänta nu, är du lesbisk?!" Och då slutar han skriva. Tycker det är lite lol Det första jag gör när någon börjar skriva till mig, är ju inte att säga "Bara så du vet så är jag lesbisk".

Är man desperat som tjej, så upplever jag att det är lättare för tjejer. Då är lättare att välja och vraka. Men nu råkar jag inte vara åt att vraka bland killar. Men som tjej när man söker efter en tjej, är faktiskt inte lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Det här är lite relaterat till ämnet.

Jag som tjej, och jag har enbart haft förhållanden med tjejer, finner det lite ironiskt när killar vill lära känna mig. Man kan sitta och snacka jättemycket allmänt om spel, jobb o.s.v. på nätet och de vet inte om min läggning till en början, och sen när man kommer in på ämnet med förhållande och när killen har fått en bild: "Vänta nu, är du lesbisk?!" Och då slutar han skriva. Tycker det är lite lol Det första jag gör när någon börjar skriva till mig, är ju inte att säga "Bara så du vet så är jag lesbisk".

Är man desperat som tjej, så kan man få i stort sett vilken kille som helst. Då är det i stort sett bara att välja och vraka. Men nu råkar jag inte vara åt att vraka bland killar. Men som tjej när man söker efter en tjej, är faktiskt inte lätt.

Kan verkligen relatera till det där, vissa lesbiska verkar dessutom undvika tjejer som har varit eller är bi har jag lärt mig, vilket gör det än svårare.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sphr:

Kan verkligen relatera till det där, vissa lesbiska verkar dessutom undvika tjejer som har varit eller är bi har jag lärt mig, vilket gör det än svårare.

Ja, det har jag också märkt. Det blir lite av en gambling med personer som är "bi". Vet flertalet personer som påstår sig vara bi, och sen något år senare så får man höra från personerna: "Nä, jag är inte bi, som jag trodde då".

Men visst, man kan dras mot tjejer mest, och kanske ev. vara med en kille om det skulle klicka. Men man är mest ute efter en tjej. Eller tvärtom.

Permalänk
Medlem

Hur lyckan hittade mig.

I somras hände det en helt fantastiskt grej. En vän ifrån gymnasietiden skrev till mig. Hon ville ut och titta på stjärnorna en kväll. Pang bom så gick vi från vänner till något mer.

Det är den korta versionen i alla fall. Minns hur jag tänkte på gymnasiet om henne. Hon verkade smart, rolig, attraktiv och trevlig. Vi pratade en del under luncherna men det blev aldrig något mer än det. 'Okej', gick min tonårshjärna, 'det är väl inget mer med det'. Men oj så fel jag hade. Ju mer vi pratade under kvällen i somras ju mer insåg jag hur fantastisk hon är. Det visade sig senare att hon haft en förälskelse i mig i ett bra tag. Idag finner jag mig mer förälskad i henne var gång vi träffas. Vår kärlek hade aldrig kunnat blomma om inte hon hade skrivit till en blåögd nörd mitt i sommaren.

Min uppmaning till alla er som är förälskade, lev ut den! Ni kanske inte bara förvandlar ett liv, utan två. Kanske så påverkar ni ett tredje.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Kanske fel tråd men skulle behöva lite tips.

Har varit ihop med min tjej sedan sent 2010, och sedan 2012 har det varit distansförhållande. Helt underbar tjej på alla sätt och vis, vi båda klickar med respektive familjer vi har aldrig tråkigt med varandra, och några större bråk har det inte varit under de här åren.

Problemet är distansen. Det funkade innan, då kom jag iallafall hem var 3dje månad, hon kom och hälsa på. Då var visserligen ekonomin ett större problem, tillskilland från idag där tid är ett problem. Tanken var att hon skulle flytta till mig nu i höst, men då hon fick ett erbjudande som inte gick att tacka nej till(som jag dessutom pushade allt jag kunde för att hon skulle acceptera erbjudandet).

För hennes framtid var det mycket bättre, än att lära sig det lokala språket och undervisa i engelska(även ifall jag hade fått till ett jobberbjudande till henne).

Samtidig som hon har sitt erbjudande, så är mitt jobb samtidigt en"once in a life time" chans, som dessutom börjades planeras för ca 6-7 år sedan, som hon visste om(Så det var inte som att jag bara packa väskan och sa nu åker jag).

Nu känns det som att vi glider mer och mer i från varandra, ses mindre och mindre, pratar mindre och mindre. Innan i semestern i Augusti var vi i England 5 dagar, och hon var hos mig 1 vecka. Innan dess så var det nyår i Sverige som vi sågs sist.

Att bryta upp känns så långt borta, men jag måste få tips på hur vi ska hantera distansen bättre. Tyvärr bor jag på ett ställe med taskiga flygtider så att resa hem över en helg fungerar inte. Dessutom kostar det fan för en weekend resa(3000-7000kr för ToR biljett).

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är för lite att bara träffas en gång i veckan. Har avslutat förhållanden med kvinnor som bara vill träffas på helgerna. Det räcker inte för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag tycker det är för lite att bara träffas en gång i veckan. Har avslutat förhållanden med kvinnor som bara vill träffas på helgerna. Det räcker inte för mig

Samma här, en gång i veckan är på tok för lite.. Jag och mitt ex avslutade vårt 3års förhållande för ca 3 veckor sen då vi bara träffades en gång i veckan. Man liksom tappar bort varandra tycker jag. Det hade pågått i ca 1år, sen kände vi båda att det här inte funkade, tyvärr.

Permalänk

efter 3 dåliga förhållanden på raken, så har man bestämt sig för att vara singel, orkar fan inte med kvinnor och vad kan de egentligen erbjuda jämfört med det man kan göra när man är singel? gosigt i början, men sedan när deras mask åker av, så tänker man fan "det är skönare att vara singel".
ja, jag vet, jag låter bitter och det är jag också just nu tack vare att folk inte kan uppföra sig som människor.
samtidigt så känns det som att jag inte riktigt kan gå vidare, alltså glömma mitt senaste ex, känslor och så är totalt borta, men att hon har stulit saker från mig som jag gärna vill ha tillbaka, det hindrar mig från att gå vidare med singel livet och ju mer jag tänker på hur jag ska få tillbaka sakerna desto mer förbannad blir man och jävligt ledsen på samma gång då tankarna för en tillbaka till hur hon var då och inser att allt bara var falskhet.
för att få bort bitterheten så krävs det att jag får tillbaka mina saker så jag kan glömma häxan, men vet inte hur, har försökt allt.
vänner och familj säger att jag ska se mina saker och mina pengar som blåsta, stulna och att jag ska försöka att gå vidare trotts allt, men jag kan inte, vill ha tillbaks allt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av gynszd0:

Samma här, en gång i veckan är på tok för lite.. Jag och mitt ex avslutade vårt 3års förhållande för ca 3 veckor sen då vi bara träffades en gång i veckan. Man liksom tappar bort varandra tycker jag. Det hade pågått i ca 1år, sen kände vi båda att det här inte funkade, tyvärr.

En gång i veckan? Testa 1 gång var fjärde månad

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Carlj:

En gång i veckan? Testa 1 gång var fjärde månad

Distansförhållande, en gång om året i ca en månad. Try it! I double dare you hehe.

Förhållanden kan ibland vara rent skit, totalt skräp men det kan det vara värt ibland så att man vet var båda står i ens förhållande.
Viktigt att alltid komma överens.

Permalänk
Medlem

Distansförhållanden vägrar jag direkt. Bor de inte i samma stad så är det ointressant.

Well jag ska nog hålla käft. Aldrig haft ngt som hållit mer än 3-4 veckor. Kvinnor kan fan aldrig bestämma sig och tar aldrig ngnsin initiativ till nånting. Aldrig träffat på ngn som vet hur man knullar heller. Tråkigt när man får göra allt jobb själv hela tiden. Man blir less för mindre Kanske borde bli bög istället. Grabbar är roligare att umgås med iaf haha.

Har iofs en kvinna på gång nu igen men hon verkar lika velig som alla andra. Får se hur det går.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av ozo64:

Distansförhållanden vägrar jag direkt. Bor de inte i samma stad så är det ointressant.

Well jag ska nog hålla käft. Aldrig haft ngt som hållit mer än 3-4 veckor. Kvinnor kan fan aldrig bestämma sig och tar aldrig ngnsin initiativ till nånting. Aldrig träffat på ngn som vet hur man knullar heller. Tråkigt när man får göra allt jobb själv hela tiden. Man blir less för mindre Kanske borde bli bög istället. Grabbar är roligare att umgås med iaf haha.

Har iofs en kvinna på gång nu igen men hon verkar lika velig som alla andra. Får se hur det går.

Den gemensamma nämnaren i alla dina förhållanden är du själv. Sug på den en stund.

Distansförhållanden tror jag däremot inte heller på. Jag skulle kunna stå ut med att man är ifrån varandra i några månader åt gången efter att man varit tillsammans en längre period, men att börja i den änden känns fel.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Distansförhållande, en gång om året i ca en månad. Try it! I double dare you hehe.

Förhållanden kan ibland vara rent skit, totalt skräp men det kan det vara värt ibland så att man vet var båda står i ens förhållande.
Viktigt att alltid komma överens.

Tried it! Sedan nyår har vi träffats totalt 1 månad. på 10 månader. 5 dagar i april, 3 veckor i Augusti. Skulle flyga till henne nu första veckan i november men det blev skit av det. Innan dess under 2012 träffades vi var fjärde månad, i början av 2013 varannan och efter Juni så träffades vi 1 gång. (Men innan det så har vi bott tillsammans i 2 år)

Sedan att vi hade ett stort bråk om en punkt som vi är ganska oense om igår hjälper inte. Kort och gott så är hon redo för giftemål, och det är väl jag också i Teorin. Men i praktiken är jag så långt ifrån det. Jag jobbar på års kontrakt, med noll säkerhet(omvärldsfaktorer osv spelar in), och hon har 2,5 år kvar att plugga. För att inte nämna att vi bor i olika länder. Verkligen tid att gifta sig? Känns inte så.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Den gemensamma nämnaren i alla dina förhållanden är du själv. Sug på den en stund.

Distansförhållanden tror jag däremot inte heller på. Jag skulle kunna stå ut med att man är ifrån varandra i några månader åt gången efter att man varit tillsammans en längre period, men att börja i den änden känns fel.

Visst är det så. Har en förmåga att bara träffa kvinnor som inte är så värst intresserade. Det är rätt drygt. De tröttnar efter ett par veckor.
Har iofs bara träffat kvinnor på onlinedating-siter. Verkar vara mycket trasiga människor som hänger där som mest är ute efter en gratis middag sen inte mycket mer. Ragga på krogen funkar inte för jag är för gammal och ful för det.
Jaja ett par försök till sen lägger jag nog ner det här projektet. Det kostar för mycket tid, pengar och är väldigt frustrerande. Det är mycket lättare att hålla sig till att vara singel. Billigare också.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Carlj:

Tried it! Sedan nyår har vi träffats totalt 1 månad. på 10 månader. 5 dagar i april, 3 veckor i Augusti. Skulle flyga till henne nu första veckan i november men det blev skit av det. Innan dess under 2012 träffades vi var fjärde månad, i början av 2013 varannan och efter Juni så träffades vi 1 gång. (Men innan det så har vi bott tillsammans i 2 år)

Sedan att vi hade ett stort bråk om en punkt som vi är ganska oense om igår hjälper inte. Kort och gott så är hon redo för giftemål, och det är väl jag också i Teorin. Men i praktiken är jag så långt ifrån det. Jag jobbar på års kontrakt, med noll säkerhet(omvärldsfaktorer osv spelar in), och hon har 2,5 år kvar att plugga. För att inte nämna att vi bor i olika länder. Verkligen tid att gifta sig? Känns inte så.

Verkligen inte! Plugga klart och jobb känns bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Verkligen inte! Plugga klart och jobb känns bättre

Förklara det för henne är du snäll, utan att sätta tvivel i huvudet och låta som ett arsle

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Carlj:

Förklara det för henne är du snäll, utan att sätta tvivel i huvudet och låta som ett arsle

Det kan bli ett problem, liknar det jag har hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det kan bli ett problem, liknar det jag har hemma

Hahaha, det visade sig att det var hormonerna som spelade ett spratt. Hon bad om ursäkt för hur hon betedde sig igår. Helvetet har alltså fryst till is.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Då ska man väl dela med sig här på SweC.

Var på en dejt nyligen klickade rätt bra kändes naturligt men lite nervös och pirrigt såklart var ett tag sedan och så kommer det där avsluta dejten båda bara fnissar och skrattar ögonkontakt typ som come on get to the choppa Nyayaya känner sig som en tonåring igen blir dubbel kram som om man ska rebound pussas på den andra men pussy out.
Hur som haver blir det en andra träff iaf och då med en mer avspänd stämning.

Dopamine one helluva drug!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Föredetting

Jag festade till det med att bli singel efter 4.5 år för ett par veckor sedan. Känns ju inte sådär jätteskoj, kan man väl säga, även om jag inte direkt kan påstå att det är några svårigheter att hitta tjejer i Taiwan som viting som inte ser inavlad ut och kan bete sig. En del har däremot lite svårt för långt hår, det är inte direkt det mest progressiva och accepterande samhället, på så sätt.

Nu är jag ju inte ute efter någonting alls på ett tag, men jag har ett gigantiskt problem med situationen, om jag ska vara helt ärlig... Problemet är att jag är en vit man, i Asien. Jag hatar hela konceptet. Jag åkte inte hit för att ragga, men snart sitter man i Sverige under sin nästa resa hem med en Taiwanesisk flickvän under armen och får menande blickar av folk som tror att man har hittat någon Thai-kärring som man släpat med hem efter att ha blivit biten av gula febern.

*Ryser*

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Meantek:

Jag festade till det med att bli singel efter 4.5 år för ett par veckor sedan. Känns ju inte sådär jätteskoj, kan man väl säga, även om jag inte direkt kan påstå att det är några svårigheter att hitta tjejer i Taiwan som viting som inte ser inavlad ut och kan bete sig. En del har däremot lite svårt för långt hår, det är inte direkt det mest progressiva och accepterande samhället, på så sätt.

Nu är jag ju inte ute efter någonting alls på ett tag, men jag har ett gigantiskt problem med situationen, om jag ska vara helt ärlig... Problemet är att jag är en vit man, i Asien. Jag hatar hela konceptet. Jag åkte inte hit för att ragga, men snart sitter man i Sverige under sin nästa resa hem med en Taiwanesisk flickvän under armen och får menande blickar av folk som tror att man har hittat någon Thai-kärring som man släpat med hem efter att ha blivit biten av gula febern.

*Ryser*

Hahaha välkommen till min värld!
Var inte meningen själv men några år efter så flyttade hon hit (Från kaohsiung) och stack för några månader sen.... Lagom kul menmen.

Vet själv hur "svårt" det är att ragga i Taiwan. Man ryser faktiskt lite i kroppen när man ser alla blickar men å andra sidan, undrar hur snygga tjejer känner sig^^

Permalänk
Medlem

Så det är alltså Taiwan man ska satsa på...

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Så det är alltså Taiwan man ska satsa på...

I Ryssland är det rätt lätt med..

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Xellofan:

Så det är alltså Taiwan man ska satsa på...

Japp. Alltid!