Permalänk
Medlem

Jag tänker faktiskt ge alla i tråden ett väldigt ärligt tips.

Så fort ni får känslan "Dethär kommer skita sig!" i ett förhållande, GÖR SLUT MED EN GÅNG. Vänta inte lika länge som jag gjorde! Jag gick och mådde skit i ett helt jävla år, utan anledning!

Så snälla, för er egen skull, gör slut så ni slipper må dåligt. Det är skitjobbigt, jag vet, men vi i forumet finns här som stöd! Och är det någon som vill snacka med mig personligen får ni självklart göra som tcntad och skicka ett PM!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad på off-topic*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

När det var skit mellan mig och exet så hängde jag med några kompisar på konsert.. Det var en välbehövlig avkoppling

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

att göra slut bara för att nykärleken är borta är ju lika logiskt som att sälja bilen bara för att soppan är slut i tanken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

att göra slut bara för att nykärleken är borta är ju lika logiskt som att sälja bilen bara för att soppan är slut i tanken.

HAHA, riktigt fin jämnförelse
Och tack för att man hostade upp kaffe i fel strupe....

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

HAHA, riktigt fin jämnförelse
Och tack för att man hostade upp kaffe i fel strupe....

haha bjuder på den

Permalänk
Medlem

Jag har träffat en tjej som jag träffade genom en kompis, och hon var precis den där tjejen som man har lätt att prata med och jättetrevlig!
Vi satt på bussen och pratade ensamma ett par gånger, och hon är verkligen en sådan där tjej som man gillar "rakt igenom"... och vi kom även in på en del som sa att hon är singel.
Och där till det stora problemet, hon letar absolut inte efter en pojkvän... så jag vet inte om jag vågar lägga en "stöt" eller om man ska hålla sig ifrån det?
Och sen har hon den där utstrålningen som får iallafall mig att få tunghäfta (på det positiva sättet)

Hoppas någon kan ge lite input på mitt lilla problem

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Jag har träffat en tjej som jag träffade genom en kompis, och hon var precis den där tjejen som man har lätt att prata med och jättetrevlig!
Vi satt på bussen och pratade ensamma ett par gånger, och hon är verkligen en sådan där tjej som man gillar "rakt igenom"... och vi kom även in på en del som sa att hon är singel.
Och där till det stora problemet, hon letar absolut inte efter en pojkvän... så jag vet inte om jag vågar lägga en "stöt" eller om man ska hålla sig ifrån det?
Och sen har hon den där utstrålningen som får iallafall mig att få tunghäfta (på det positiva sättet)

Hoppas någon kan ge lite input på mitt lilla problem

Om du gillar henne, vad är det för fel att ha henne som kompis?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Om du gillar henne, vad är det för fel att ha henne som kompis?

jag vill gärna ha henne som kompis, men om det är värt försöket att ta det "ett steg längre" eller är jag ute o cyklar? (jag är trött så tänker inte speciellt klart).

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

jag vill gärna ha henne som kompis, men om det är värt försöket att ta det "ett steg längre" eller är jag ute o cyklar? (jag är trött så tänker inte speciellt klart).

Är det inte bättre att börja där då?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Är det inte bättre att börja där då?

joo... nu när du säger det så kanske det är bäst att börja där!

Ursäkta min trötthet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag är intresserad av en tjej som är 10 år äldre än mig, vi tränar samma pass (typ aerobics/dans och liknande), hon har åkt med mig en gång till träningen och ska kanske åka med mig igen på onsdag.

Hon är 37, jag 27, tidigare har jag alltid haft tjejer några år yngre än mig, då har det varit lätt att stöta på dom då jag känt mig mer självsäker, nu är jag som sagt sugen på den här tjejen istället men jag har absolut ingen aning hur jag ska gå till väga för att inte framstå som en idiot.

Hon brukar ibland fälla kommentarer som tolkas som att hon har någon typ av åldersnoja då hon säger t.ex "när man är så gammal som mig" osv osv. Risken finns ju att hon inte vill ha mig alls pga min låga ålder och jag känner att om jag stöter på henne och hon faktiskt inte är intresserad så är det kört med vänskap också

Skrivet av SueCia:

Hon erbjöd mig att komma över på fika i veckan, plus att hon tyckte vi skulle åka och handla kläder ihop på tisdag, friendzoned eller intresse, det är frågan.

Skrivet av SueCia:

Kom precis hem från en kvälls handlande i Kupolen följt av en kväll hemma hos henne, dock hände ingenting utan vi satt bara o småprata fram till typ 02:00, lär inte bli nå mer med henne än en god vän, menmen, det räcker långt det med, har inte många tjejkompisar.

Skrivet av SueCia:

Det hela tog en ganska oväntad vändning efter träningen igår, hon följde med mig hem på lite film o det ena ledde till det andra så hon sov över

Tänkte uppdatera lite
Jag köpte en lägenhet i början av året, men när jag var på gång o flytta dit så diskuterade vi o vi tyckte det kändes onödigt att flytta dit eftersom vi båda tyckte vi skulle bo ihop, så jag flytta ihop med henne i hennes hus, renoverade lägenheten lite o sen sålde jag av den igen.

Vi har umgåtts varje dag sen mitt senaste inlägg (förutom 2 dagar). Nu ska vi förlova oss på torsdag och allt känns kanon Det går fort fram men jag bryr mig inte, för oss känns det helt rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Tänkte uppdatera lite
Jag köpte en lägenhet i början av året, men när jag var på gång o flytta dit så diskuterade vi o vi tyckte det kändes onödigt att flytta dit eftersom vi båda tyckte vi skulle bo ihop, så jag flytta ihop med henne i hennes hus, renoverade lägenheten lite o sen sålde jag av den igen.

Vi har umgåtts varje dag sen mitt senaste inlägg (förutom 2 dagar). Nu ska vi förlova oss på torsdag och allt känns kanon Det går fort fram men jag bryr mig inte, för oss känns det helt rätt.

fan så det ska va!

Flyttade 35 mil efter 3 månader jag träffade min tjej, förlovade oss efter 4 mån och nu iår firar vid 2 år bröllop, hållit ihop i 7år snart

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Säger en sak, självförtroende.

Funkade asbra för mig

Dold text
Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha en utomståendes åsikt i min nuvarande situation.

I slutet av Augusti träffade jag en utbytesstudent på universitetet, en tjej från Singapore, som jag kom väl överens med, började umgås mer och mer med, och det fanns liksom alltid något där. Jag bjöd med henne hem över jul innan hon åkte hem, kändes liksom som en självklar grej att göra. Vi bestämde oss då för att köra långdistansförhållande, liksom att det vi hade och kände nu efter fyra månader var motivation nog att inte ge upp bara för att det blir lite långt och jobbigt.

Det gör vi nu. Skype i alla fall en timme varje kväll, även om 3 timmar inte är ovanligt. Det är lite drygt två månader sedan jag såg henne sist, och jag flyger dit om knappt 4 veckor och spenderar 2,5 veckor med henne, sedan tillbaka hem till Sverige.

Hon pluggar, jag pluggar. Jag har möjligheten att dra dit under sommaren och bo med henne, och vi pratat på att resa runt lite i sydostasien under sommaren. Så tanken jag har nu är att efter sista tentan för sommaren hoppar jag återigen på ett plan till Singapore, och sedan kommer jag hem någon vecka efter skolstarten till hösten. Detta blir självklart inte gratis, men jag har råd genom att lägga undan det mesta av CSN varje månad och leva lite ekonomiskt nu. Visst, jag missar att jobba i sommar, men jag anser att när man hittat en sådan fantastisk kvinna får man prioritera lite.

Jag tycker oerhört mycket om henne, och hon säger samma sak. Vi båda inser att det inte är en optimal situation, men vi båda anser att vi kan klara av det och att det är värt det ändå, även om vi bara kommer kunna ses 2-3 veckor var 2:a eller 3:e månad, plus 3 månader under sommrarna och några veckor kring jul. Självklart är målet att vi flyttar till varandra. Till nästa sommar kommer jag kunna flytta till henne i 7 månader p.g.a utbytesår, sommar etc, och till sommaren därefter kommer jag permanent kunna flytta dit.

Men det rör sig alltså om en hel del pengar på en studentekonomi, men det kommer att fungera, och en hel del tid isär och väldigt mycket jobbigt. Jag anser att det är värt varenda sekund. Men det vore kul att veta om någon utomstående tycker jag är en total idiot eller att jag faktiskt gör något riktigt bra som planerar och verkligen försöker.

Visst, oddsen är inte riktigt med en (även om de flesta distansförhållanden oftast fungerar), rent allmänt kommer vi kunna ses lite drygt var tredje natt per år, visserligen väldigt ojämt fördelat, och jag tycker fruktansvärt mycket om henne och är inte villig att ge upp bara för att det blir lite tufft under större delen av det kommande året.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Skrivet av Make.Sense:

Mitt tips är att inte tänka så mycket. Alltså koppla av och ha roligt, med att ha roligt så menar jag att du ska göra det du känner för. Att vara extremt sparsam för att kunna träffa henne, visst om du känner för just detta. Annars så låt förhållandet gå som det går och du själv kommer må bäst av detta.'

Använder du detta tankesätt på resor och eventuellt flytta dig så går det nog bra för dig.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Hej, jag är en grabb som fortfarande är oskuld, aldrig kommit nära en tjej på 6 år och jag är Forever Alone.
Mitt face ser ut som en svinstia, mina tänder är snea då jag är rädd för tandläkarn, och mina näsa är sne sen någon av sveriges kulturberikare gav mig en rak höger.
Jag är dessutom hundra procent otränad, men har all kraft för att springa ifrån 50 kulturberikare som försöker råna mig i min hemort där jag är den ende som ser svensk ut. XD

Nån som har tips på vad man kan göra?
Finns ju några snygga ligg i orten, men de är tyvärr upptagna, eller bor granne med folk som gärna vill se mig död. XD

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Jag tänker faktiskt ge alla i tråden ett väldigt ärligt tips.

Så fort ni får känslan "Dethär kommer skita sig!" i ett förhållande, GÖR SLUT MED EN GÅNG. Vänta inte lika länge som jag gjorde! Jag gick och mådde skit i ett helt jävla år, utan anledning!

Så snälla, för er egen skull, gör slut så ni slipper må dåligt. Det är skitjobbigt, jag vet, men vi i forumet finns här som stöd! Och är det någon som vill snacka med mig personligen får ni självklart göra som tcntad och skicka ett PM!

och det var ett jävligt bra tips med.
håller helt med.
i mitt tidigare förhållande så ljög tjejen redan från början(då förhållandet bara var nån vecka gammalt),
dock så började jag inse att hon hade ljugit efter 1 års tid ihop och när jag väl började inse det så gjorde jag det största misstaget ever i vårat förhållande, istället för att göra slut där och då, så tjurade jag på och gick omkring och väntade på en ursäkt eller åtminstånde en förklaring till varför hon ljög(vilket aldrig kom) och jag visste redan då att detta kommer inte att hålla och ju mer tiden gick desto mer irriterad blev jag och irritationen gick över till att jag blev arg och bitter/sur(vilket jag hatar att vara).
så, efter 2½ års förhållande så fick jag äntligen tummen ur där bak och gjorde slut då jag fick reda på en lögn till.
2½ miserabla år där jag bara mådde dåligt innerst inne.
men så fort jag hade flyttat ifrån henne, så mådde jag mycket mycket bättre, men kunde ändå inte låta bli att känna en liten sorg och ångest över att jag hade kastat bort 2½ års tid då jag simpelt hade kunnat göra slut mycket tidigare.

så, som det redan är sagt, känner ni att det hela inte kommer att hålla, känner ni tvivel eller är less redan från början, gör slut DÄR OCH DÅ, att gå runt med hoppet om att det en dag ska kunna bli bra eller att ni bara kan igga, det är som att gå över en mycket mycket tunn is, ni kommer att må allt sämre och sämre.
som seinfled sa: "just like a bandaid, one motion, right off", det smärtar väl en del, men ni kommer må så mycket bättre.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Make.Sense:

Skulle vilja ha en utomståendes åsikt i min nuvarande situation.

I slutet av Augusti träffade jag en utbytesstudent på universitetet, en tjej från Singapore, som jag kom väl överens med, började umgås mer och mer med, och det fanns liksom alltid något där. Jag bjöd med henne hem över jul innan hon åkte hem, kändes liksom som en självklar grej att göra. Vi bestämde oss då för att köra långdistansförhållande, liksom att det vi hade och kände nu efter fyra månader var motivation nog att inte ge upp bara för att det blir lite långt och jobbigt.

Det gör vi nu. Skype i alla fall en timme varje kväll, även om 3 timmar inte är ovanligt. Det är lite drygt två månader sedan jag såg henne sist, och jag flyger dit om knappt 4 veckor och spenderar 2,5 veckor med henne, sedan tillbaka hem till Sverige.

Hon pluggar, jag pluggar. Jag har möjligheten att dra dit under sommaren och bo med henne, och vi pratat på att resa runt lite i sydostasien under sommaren. Så tanken jag har nu är att efter sista tentan för sommaren hoppar jag återigen på ett plan till Singapore, och sedan kommer jag hem någon vecka efter skolstarten till hösten. Detta blir självklart inte gratis, men jag har råd genom att lägga undan det mesta av CSN varje månad och leva lite ekonomiskt nu. Visst, jag missar att jobba i sommar, men jag anser att när man hittat en sådan fantastisk kvinna får man prioritera lite.

Jag tycker oerhört mycket om henne, och hon säger samma sak. Vi båda inser att det inte är en optimal situation, men vi båda anser att vi kan klara av det och att det är värt det ändå, även om vi bara kommer kunna ses 2-3 veckor var 2:a eller 3:e månad, plus 3 månader under sommrarna och några veckor kring jul. Självklart är målet att vi flyttar till varandra. Till nästa sommar kommer jag kunna flytta till henne i 7 månader p.g.a utbytesår, sommar etc, och till sommaren därefter kommer jag permanent kunna flytta dit.

Men det rör sig alltså om en hel del pengar på en studentekonomi, men det kommer att fungera, och en hel del tid isär och väldigt mycket jobbigt. Jag anser att det är värt varenda sekund. Men det vore kul att veta om någon utomstående tycker jag är en total idiot eller att jag faktiskt gör något riktigt bra som planerar och verkligen försöker.

Visst, oddsen är inte riktigt med en (även om de flesta distansförhållanden oftast fungerar), rent allmänt kommer vi kunna ses lite drygt var tredje natt per år, visserligen väldigt ojämt fördelat, och jag tycker fruktansvärt mycket om henne och är inte villig att ge upp bara för att det blir lite tufft under större delen av det kommande året.

SOm bundy skrev..

Koppla av och njut av semestern, kör på! Själv inne på ett snart femte år med tjejen som började med 2 års distansförhållande.
Skit i det ekonomiska och ha kul!:) Ge inte upp om ni funkar så bra tillsammans.

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga en sak, ni som har tjejer..vad fan gör man liksom..ni kan ju inte spela om tjejen inte spelar själv, ni måste göra SAKER..alltså jag tycker ju fan bara mer synd om er..(16årings ord nu) men iaf, alltså ni tappar ju friheten ! , inte kan ni sitta som mig o spela 150-200 timmar per 2 veckor, jaja ni får väl vissa godsaker som jag inte behöver nämna, men för i helvete resten av tiden så blir ni väl bara plågade ?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Xenoz:

Måste bara fråga en sak, ni som har tjejer..vad fan gör man liksom..ni kan ju inte spela om tjejen inte spelar själv, ni måste göra SAKER..alltså jag tycker ju fan bara mer synd om er..(16årings ord nu) men iaf, alltså ni tappar ju friheten ! , inte kan ni sitta som mig o spela 150-200 timmar per 2 veckor, jaja ni får väl vissa godsaker som jag inte behöver nämna, men för i helvete resten av tiden så blir ni väl bara plågade ?

Finns mer i livet än att spela (trodde aldrig jag skulle säga det)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Xenoz:

Den här tråden är uppenbart riktad mot någon annan än just dig.
(Och det är kul läsning!)

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

tappar man friheten så har man nog hittat helt fel tjej;), en tjej ska man träffa utan att det ska kännas som något besvär, typ "äh, nu måste jag spendera tid med henne och då går jag miste om annat jag kan göra", känns det så får man nog ta och tänka ett varv till.
tjejen jag är ihop med nu kunde inte bry sig mindre om jag sitter och spelar, vare sig hon är här eller inte, hon tycker det är trevligt att sitta och titta på eller så hittar hon på något annat medans, så jag har då iaf inte några problem med att kunna göra sånt som ja vill då hon är här.
likaså med träningen, får ut maximalt där, både på tid och på vila utan att tjejen börjar att rynka på näsan åt det hela.
visst hittar man på saker osv, men inte där heller känner man något besvär, lite kan man ju slita sig från datorn, dock inte träningen, men datorn iaf.
så nej min gode 16 åring:), hittar man rätt tjej, så blir man ej plågad:).

de tjejer som kräver och kräver och kräver, tar ens frihet och håller en under deras skor, ska man, enligt min erfarenhet, hålla sig så långt borta ifrån som möjligt, spelar ingen som helst roll om de är as läckra till utseendet, det är inte värt plågan att bli ihop med dem.
dessa små damer brukar oftast vara i din ålder, den åldern då de inte har kommit ned på jorden än och insett att de inte är ett dugg speciella och är inte värda något/någon speciell, finns fullt med sådana tjejer i högre ålder med, men de är mest tragiska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Haha, att få vara 16 igen...

Permalänk
Föredetting

Det är mycket erfarenheter som delas, jag läste något inlägg någon sida bak om att "inte leta" tjejer, utan det händer av sig självt, mer eller mindre. Jag delar nog den synen, även jag.

Själv har jag en flickvän som jag först pratade lite med på högstadiet, kan väl inte säga att jag kände henne, men hon var väl bekant. En sån där trevlig tjej som dessutom råkar vara snygg, framförallt inte som alla andra. Sedan blev det off till gymnasiet, där hon två år senare började för att gå i några månader, på sin höjd hälsade vi väl på varandra några gånger. Därefter försvann hon mer eller mindre, skolan var hon inte i, åtminstone. Jag ville på något sätt gärna vara hennes vän, men jag hade ingen kontakt med henne på säkert ett år, tills jag helt at random satt och klickade runt på ett visst community och råkade hitta henne och skrev några rader.

Telefonnummer utbyttes (eller något i den stilen), och jag bjöd över henne på middag och film ett par gånger. Antingen var det min matlagning som inte dög, eller så var det faktumet att jag faktiskt hade en annan flickvän (:P), men det blev inte så mycket mer än lite sporadisk kontakt på ett vänskapligt plan ett tag framöver.

Sedan tog det slut mellan mig och den dåvarande flickvännen, i ungefär samma härva hade jag lyckats kvala mig in i europafinalen av MOA 2010, men mina backup-flickvänner elmor och ME4ME teamade redan (och hade vunnit föregående års final, så de behövde inte kvala, så det var inte mycket till motstånd i kvalet). Jag var helt enkelt tvungen att hitta någon teammate till tävlingen (EU-finalen var på Disneyland i Paris 2010). Under ett par veckors tid satt jag och svor över att det inte fanns någon bra överklockare att teama med, och till slut kläckte Ryba (polsk överklockare) att jag skulle ta med en tjej istället. Några dagar senare fick det bli ett samtal till tjejen i fråga som gick något i stil med "Tja, vad gör du i midsommar? Ingenting? Men vad fint, då kan du ju hänga med en helg till Disneyland med mig. Det ska förvisso överklockas, men jag kan sköta den biten." Svaret blev konstigt nog "ja".

EU-finalen i sig gick "ganska" hyfsat, en andraplats, trots att vi försov oss till dag 2 i tävlingen och diverse näsblod från min sida (brutalt torr luft). Bara elmor och ME4ME spöade oss. De goda nyheterna var att top-5 fick platser i WW-finalen i Taipei i... September, om jag minns rätt. Vi gjorde dock ingenting speciellt på plats (förutom att kicka röv i överklockning, obviously), lite skedande på sin höjd.

Väl hemma igen hängde vi mest hela tiden därefter, hela tiden med en känsla av att allting var helt rätt. Det tog väl några veckor innan jag vågade mig fram till att pussa lite på fröken (det var faktiskt under VM-finalen i fotboll som vi låg och slötittade på, förmodligen var jag väl så uttråkad att jag var tvungen att göra någonting), sedan åkte vi ut till hennes landställe någon dag efteråt och det liksom eskalerade. Någonstans därikring bestämde vi oss för att vi var tillsammans, och det är vi än idag. Det är mycket konstig skit som kan hända vid överklockning.

Det är en jävla tur att jag inte kände Calathea på den tiden, för då hade jag bjudit med honom till EU-finalen istället, och trots att även han är långhårig hyser jag ingen större attraktion. Nu slutade det hela med en betald honeymoon i Taiwan istället, och så småningom för egen del, jobb på MSI.

Så det är egentligen MSI:s fel att jag blev tillsammans med min flickvän. Och att jag har råd att betala räkningarna. Jag gillar mitt jobb.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

jovisst, one night stands är ju alltid nått....då man var yngre;), det har man erfarat, men man kommer till en period i livet(iaf jag) då man vill ha ut något mer än bara sex, barn tex och någon att bli gammal med, det kan man tyvärr inte få ut utav one night stands.
i ung ålder så tänker man inte riktigt i de banorna, då vill man ha kul, ha så mycket egen tid som möjligt samtidigt som man vill ha sex, inget som helst fel i det tycker jag, det är ju då man ska ha kul och "leka runt":).
när du blir uppåt 25-30, så kommer du nog också att vilja stadga dig;), kanske låter som rena vansinnet i dina öron just nu, men du kommer nog att hinna ändra dig:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jovisst, one night stands är ju alltid nått....då man var yngre;), det har man erfarat, men man kommer till en period i livet(iaf jag) då man vill ha ut något mer än bara sex, barn tex och någon att bli gammal med, det kan man tyvärr inte få ut utav one night stands.
i ung ålder så tänker man inte riktigt i de banorna, då vill man ha kul, ha så mycket egen tid som möjligt samtidigt som man vill ha sex, inget som helst fel i det tycker jag, det är ju då man ska ha kul och "leka runt":).
när du blir uppåt 25-30, så kommer du nog också att vilja stadga dig;), kanske låter som rena vansinnet i dina öron just nu, men du kommer nog att hinna ändra dig:)

hehe, ja låter väl rätt, får väl se

Skrivet av Meantek:

Det är mycket erfarenheter som delas, jag läste något inlägg någon sida bak om att "inte leta" tjejer, utan det händer av sig självt, mer eller mindre. Jag delar nog den synen, även jag.

Själv har jag en flickvän som jag först pratade lite med på högstadiet, kan väl inte säga att jag kände henne, men hon var väl bekant. En sån där trevlig tjej som dessutom råkar vara snygg, framförallt inte som alla andra. Sedan blev det off till gymnasiet, där hon två år senare började för att gå i några månader, på sin höjd hälsade vi väl på varandra några gånger. Därefter försvann hon mer eller mindre, skolan var hon inte i, åtminstone. Jag ville på något sätt gärna vara hennes vän, men jag hade ingen kontakt med henne på säkert ett år, tills jag helt at random satt och klickade runt på ett visst community och råkade hitta henne och skrev några rader.

Telefonnummer utbyttes (eller något i den stilen), och jag bjöd över henne på middag och film ett par gånger. Antingen var det min matlagning som inte dög, eller så var det faktumet att jag faktiskt hade en annan flickvän (:P), men det blev inte så mycket mer än lite sporadisk kontakt på ett vänskapligt plan ett tag framöver.

Sedan tog det slut mellan mig och den dåvarande flickvännen, i ungefär samma härva hade jag lyckats kvala mig in i europafinalen av MOA 2010, men mina backup-flickvänner elmor och ME4ME teamade redan (och hade vunnit föregående års final, så de behövde inte kvala, så det var inte mycket till motstånd i kvalet). Jag var helt enkelt tvungen att hitta någon teammate till tävlingen (EU-finalen var på Disneyland i Paris 2010). Under ett par veckors tid satt jag och svor över att det inte fanns någon bra överklockare att teama med, och till slut kläckte Ryba (polsk överklockare) att jag skulle ta med en tjej istället. Några dagar senare fick det bli ett samtal till tjejen i fråga som gick något i stil med "Tja, vad gör du i midsommar? Ingenting? Men vad fint, då kan du ju hänga med en helg till Disneyland med mig. Det ska förvisso överklockas, men jag kan sköta den biten." Svaret blev konstigt nog "ja".

EU-finalen i sig gick "ganska" hyfsat, en andraplats, trots att vi försov oss till dag 2 i tävlingen och diverse näsblod från min sida (brutalt torr luft). Bara elmor och ME4ME spöade oss. De goda nyheterna var att top-5 fick platser i WW-finalen i Taipei i... September, om jag minns rätt. Vi gjorde dock ingenting speciellt på plats (förutom att kicka röv i överklockning, obviously), lite skedande på sin höjd.

Väl hemma igen hängde vi mest hela tiden därefter, hela tiden med en känsla av att allting var helt rätt. Det tog väl några veckor innan jag vågade mig fram till att pussa lite på fröken (det var faktiskt under VM-finalen i fotboll som vi låg och slötittade på, förmodligen var jag väl så uttråkad att jag var tvungen att göra någonting), sedan åkte vi ut till hennes landställe någon dag efteråt och det liksom eskalerade. Någonstans därikring bestämde vi oss för att vi var tillsammans, och det är vi än idag. Det är mycket konstig skit som kan hända vid överklockning.

Det är en jävla tur att jag inte kände Calathea på den tiden, för då hade jag bjudit med honom till EU-finalen istället, och trots att även han är långhårig hyser jag ingen större attraktion. Nu slutade det hela med en betald honeymoon i Taiwan istället, och så småningom för egen del, jobb på MSI.

Så det är egentligen MSI:s fel att jag blev tillsammans med min flickvän. Och att jag har råd att betala räkningarna. Jag gillar mitt jobb.

jojo , läste ett liknande jag med, din historia var ganska fin faktiskt , och fick mig ett gott skratt vid calathea , men jaja vi får se..kanske är för ung för att ha åsikter om det här ännu! , och sen får man brudar igenom överklockning..*psst fixa mig ett jobb på MSI då!!

Skrivet av FribBe:

Haha, att få vara 16 igen...

hahaha, vad menas med det då ! , måste ju vara bättre att vara vuxen!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

varför bara inte hänga på krogen liksom o göra så kallade "one night stands" istället för att binda

Jasså det är bara så enkelt att gå till krogen och bara välja och vraka bland alla tjejer som finns där och plocka hem henne. Jag och 99,999999% av alla killar måste göra något ordentligt fel när vi inte får ligga varje gång vi är på krogen. Kan du inte berätta vad vi gör för fel så vi får en ny tjej för varje dag?

Någon annan som har problem med att man inte inte tänder på tjejen efter att man satt på henne några gånger? Har träffat en tjej ett tag nu och hon är asnice att hänga med men tänder inte alls på henne längre, hon är inte ful men inte någon prinsessa heller så medel typ.
Vad skulle ni ha gjort? Tror inte det går att konvertera henne till vän men vill gärna hänga med henne. Skickade ett sms till en vän och frågade om hon ville ligga och vi ska träffas i helgen (har inte haft sex med henne innan), tror ni det blir bättre av att man ligger runt ett tag eller eller kommer man känna likadant?
Har dock aldrig saknat att ligga med någon av mina ex efter att jag haft sex med dem några gånger förutom en, ingen aning om varför hon är speciell eller varför jag vill ligga med henne igen.

En annan sak. Är snart uppehåll från plugget och då ska man hem till familjen. Har en polare där som är otroligt het men har ingen aning om hur man ska få henne i säng. Hon gillar killar men verkar inte ha sex med dem, hon har inte haft sex på över ett år nu. Några tips om hur man ska få henne i säng?
Hon bjöd över mig för att sova över för ett tag sedan men kunde tyvärr inte komma då så det verkar inte helt kört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Jag game'ar mest hela tiden utan att sambon bryr sig faktiskt, ser inte riktigt problemet. 200 timmar på 2 veckor (dvs över 14 timmar per dag) skulle hon nog inte riktigt godkänna i och för sig så vill du spela så mycket så kan det nog bli svårt att kombinera. Jag har dock svårt att se framför mig att det ska gå att kombinera med så mycket annat heller för den delen.

Kan ju säga att jag och tjejen ser på Dreamhackströmmarna av SC2 tillsammans sen vi blev ihop och läskigt nog börjar hon bli bättre än mig på vilka progamers som är heta just nu och inte. Samtidigt har jag fått lära mig en jädra massa om handboll och skidor eftersom det är sporter hon är intresserad av. Jag skulle verkligen inte kalla det för att tappa friheten utan snarare att ömsesidigt vidga sina vyer.

Sen ska det kanske nämnas i och för sig att hon älskar Halo, Fable och konsollspelande i allmänhet och sitter och väntar på att next-gen konsollerna ska komma ut på marknaden. Jag hade kanske tur helt enkelt

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

själv ser jag fram emot den dagen då min tjej skaffar en ny dator så hon kan börja lira wow med mig:D
hon är sugen på att börja lira och när hon väl börjar göra det, ja då har vi en roligt intresse att dela ihop:)

Visa signatur