Permalänk
Medlem

En trådigt skoj!

Eftersom jag inte haft så tur med de nyare processorena så satsade jag lite på att skaffa mer poäng på HWbot genom att bencha gamla grejer. Började med några celeron 450 för att de ger bra poäng i HWbotPrime. Jag köpte 7st på ebay för några hundringar. Som vanligt började jag på luft för att se vilken som presterade bäst och tråkigt nog stannade alla mellan 310 och 333fsb vilket inte borgade för att de skulle gå högre med kyla. Eftersom jag är för lat för att skaffa kväve så kör jag mest med en gammal kaskadkylning.

Nå ja, här kommer resultatet med den bästa:

Helt OK resultat 17e plats är jag ganska nöjd med.

Sen köpte jag en Sempron 150 som presterar bättre i wPrime och Cinebench.

Eftersom jag bara hade en så skippade jag luft och gick direkt på kaskad.
I början så hade jag problem att komma över 5ghz stabilt ens i Windows men efter nån timme med tragglande så verkade hela brädan ha kommit ner i temp och det lossnade ganska rejält. Efter ca 9 timmars bench så hamnade jag på 5.5ghz i alla bench vilket jag är väldigt nöjd med eftersom jag inte har den bästa brädan för fsb klockning.

Resultat:

Wprime 32M och 1024M:

Cinebench R11.5 och R15:

Det finns många roliga sätt att skaffa HWbot poäng och främst billigt(förutom kaskad och moderkort )

Permalänk
Medlem

Hoppas orka göra nåt liknande, men har en förmåga att inte avbryta i tid sitter och lägger en massa tid för ingenting.
Det är ju bara att titta på dina Hwbot poäng helt galet, kommer aldrig upp på den nivån.

Men ett billigt och bra sätt att dra på sig poäng speciellt för Nya Hwbotare.

Visa signatur

7700k maximus IX Apex, 1600X Crosshair IV Hero

Permalänk
Medlem

Hehe, jag har samma problem. Ofta så ger det inget att sitta i timmar för att leta inställningar men denna gång gav det utdelning.

Permalänk

Tack för att du delar med dig!

Själv har jag lagt S775 på is för närvarande och prioriterat annat. Men om/när jag hittar en bra bräda så ska jag dra igång med det. Skulle inte vara fel med en rampage extreme..

Permalänk
Medlem

Kul detta.

Har det inte blivit något mer?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.