Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Har man någon nytta av en One utan kinect om man inte spelar så mkt? Har poäng som snart brinner inne på kreditkortet och kan plocka ut en. Spelar dock på dator så det är inte så intressant. Ev. kinect, men det ingår tyvärr inte.

Finns tex Viaplay, Hbo? Är tv-funktionerna nåt att ha här?

Permalänk

Hej och hallå i Xbox tråden , köpte för ett tag sedan en Xbox one för att enkelt kunna streama netflix och använda som mediabox , till min förvåning har jag upptäckt att flera tv-serier och filmer saknas eller verkar vara bortplockade , det känns lite som om XB one:s version av netflix är någon slags "netflix lite" , har jämfört med andra plattformar , och t.e.x kan jag utan problem kolla på en viss serie på android-surfplattan men de saknas sedan på Xboxen?. Jag har även testat att ändra DNS och regionsinställningar för att få det amerikanska utbudet ,dock utan framgång , någon som lyckats med att kolla på amerikanskt netflix utbud på denna maskin?
Exempel på serier som verkar saknas
Dirty Jobs
Deadliest Catch och en hel del andra Discoveryproducerade ting.

Youtube appen fungerar dock klockrent ,man kan ju dock undra varför "smartglass keyboard" funktionen togs bort..
Som tur är kan man ju koppla in ett USB-tangentbord och skriva med vilket gör handhavandet lite mer smidigare

Någon som vet när Xboxen får stöd för Windows 10 appar t.e.x Spotify osv?

/toxicwaste2014

Permalänk
Medlem

Annan fråga, konsollen som finns tillgänglig är tillsammans med Fifa (tyvärr ingen kinect doc)
Har dock noll intressei fotboll, kan man sälja/byta den koden, eller är den på nåt sätt låst till maskinen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av toxicwaste2014:

Hej och hallå i Xbox tråden , köpte för ett tag sedan en Xbox one för att enkelt kunna streama netflix och använda som mediabox , till min förvåning har jag upptäckt att flera tv-serier och filmer saknas eller verkar vara bortplockade , det känns lite som om XB one:s version av netflix är någon slags "netflix lite" , har jämfört med andra plattformar , och t.e.x kan jag utan problem kolla på en viss serie på android-surfplattan men de saknas sedan på Xboxen?. Jag har även testat att ändra DNS och regionsinställningar för att få det amerikanska utbudet ,dock utan framgång , någon som lyckats med att kolla på amerikanskt netflix utbud på denna maskin?
Exempel på serier som verkar saknas
Dirty Jobs
Deadliest Catch och en hel del andra Discoveryproducerade ting.

Youtube appen fungerar dock klockrent ,man kan ju dock undra varför "smartglass keyboard" funktionen togs bort..
Som tur är kan man ju koppla in ett USB-tangentbord och skriva med vilket gör handhavandet lite mer smidigare

Någon som vet när Xboxen får stöd för Windows 10 appar t.e.x Spotify osv?

/toxicwaste2014

Varken Dirty Jobs eller Deadliest Catch finns på svenska netflix oavsett vilken enhet, så det är ingen light netflix i xbox one. Varför det inte går att komma åt det amerikanska netflix genom dns-inställningar som jag tolkar dig fungerar med andra enheter kan jag inte svara på då.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Annan fråga, konsollen som finns tillgänglig är tillsammans med Fifa (tyvärr ingen kinect doc)
Har dock noll intressei fotboll, kan man sälja/byta den koden, eller är den på nåt sätt låst till maskinen?

Du kan sälja koden om du vill det.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Kommer den digitala TV tunern ut i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tweepey:

Kommer den digitala TV tunern ut i Sverige?

Ställer en följdfråga. Kommer denna att fungera med "vanliga" sändningar i lägenheten?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Ställer en följdfråga. Kommer denna att fungera med "vanliga" sändningar i lägenheten?

Såg nu att den inte kommer ut i Sverige i första hand. Vill verkligen ha den

Permalänk

Är det någon mer än jag är som har bokat GTA V till Xbox One?
Jag är as taggad

Permalänk
Medlem
Skrivet av H2O iBlue:

Är det någon mer än jag är som har bokat GTA V till Xbox One?
Jag är as taggad

Det blir definitivt köp, så fort det går via Store. Unity, Halo och GTA är de spelen som bli inköp i november.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Ser fram emot följande
Dragon Age
D4 (episode 2)

Spelar just nu Forza Horizon 2 och Sherlock Holmes men har kört fast lite på sherlock i case #3

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Ser fram emot följande
Dragon Age
D4 (episode 2)

Spelar just nu Forza Horizon 2 och Sherlock Holmes men har kört fast lite på sherlock i case #3

Vill du sälja ditt Sherlock holmes till bra pris sen om du har skivan så är jag sugen.
Eller nån annan som vill bli av med sitt Sherlock på skiva.

Funderar på GTA V. Spelade några timmar på 360. Kan man fortsätta där man slutade eller måste jag börja om?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Vill du sälja ditt Sherlock holmes till bra pris sen om du har skivan så är jag sugen.
Eller nån annan som vill bli av med sitt Sherlock på skiva.

Funderar på GTA V. Spelade några timmar på 360. Kan man fortsätta där man slutade eller måste jag börja om?

Tyvärr har jag allt digitalt nedladdat

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Hej. Har säkert varit aktuellt i tråden innan. Det är så att jag köpte diablo 3 på Hong Kong store för ett tagsen, skulle nu in och förbeställa CoD: AW på Hong Kong store men får inte igenom köpet, det säger att denna payment option inte funkar ändå så är det exakt samma som jag handla med innan. Nån som vet vad problemet kan vara?

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Skrivet av mickys:

Vill du sälja ditt Sherlock holmes till bra pris sen om du har skivan så är jag sugen.
Eller nån annan som vill bli av med sitt Sherlock på skiva.

Funderar på GTA V. Spelade några timmar på 360. Kan man fortsätta där man slutade eller måste jag börja om?

Rockstar har sagt att man kommer kunna flytta sin GTA Online karaktär från xbox360/ps3 till xboxone/ps4 och pc (tror jag men är inte helt säker om det går till pc men jag tror det i alla fall).

På Story mode så vet jag inte riktigt hur det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Hej. Har säkert varit aktuellt i tråden innan. Det är så att jag köpte diablo 3 på Hong Kong store för ett tagsen, skulle nu in och förbeställa CoD: AW på Hong Kong store men får inte igenom köpet, det säger att denna payment option inte funkar ändå så är det exakt samma som jag handla med innan. Nån som vet vad problemet kan vara?

testa en hard reset.

håll in knappen på xboxen tills den startas om.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som är bra på ljud och problemlösning så får ni gärna svara
Det är så att jag ska ha min Xbox One med högtalare via digital optisk kabel. Jag vill även kunna ha mitt headset till Xbox, samma headset som jag har till min PC, utan att behöva koppla in & ut till enheter varje gång jag vill byta. Hur ska jag kunna ha hörlurar till PC och Xbox samtidigt? Inte sugen på att köpa ett par till lurar för 1,5k.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Så här gör man sin egna bakgrundsbild till boxen: http://majornelson.com/2014/10/22/heres-make-xbox-one-backgro...

Finns bifogad photoshop-template i länken

Permalänk
Medlem

4 och en halv timme med Halo: MCC goodness.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

https://www.youtube.com/watch?v=Yv9OnjUpPNI

4 och en halv timme med Halo: MCC goodness.

<3<3<3<3<3<3

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Så sjukt taggad på de här spelet! Episk med pistolen i ettan! Tog ner allt på typ 5 skott!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa Halo MCC via Hong Kong Store. Men det funka inte. Use a different payment method. Störigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Någon som köpt en extern USB 3 drive än, vilken köpte ni?

Har funderat på denna http://www.inet.se/produkt/4304455/seagate-expansion-desktop-...
eller alternativt samma modell fast i 3TB

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Doktor_Krall:

Någon som köpt en extern USB 3 drive än, vilken köpte ni?

Har funderat på denna http://www.inet.se/produkt/4304455/seagate-expansion-desktop-...
eller alternativt samma modell fast i 3TB

Kan man lagra spel och appar på en extern hårddisk? Isåfall, hur funkar det med laddningstider osv då?

Permalänk
Skrivet av ReMemberMe:

Kan man lagra spel och appar på en extern hårddisk? Isåfall, hur funkar det med laddningstider osv då?

Den blir något bättre än på den interna, vad jag har förstått.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Jag tänkte köpa Halo MCC via Hong Kong Store. Men det funka inte. Use a different payment method. Störigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beställde precis ifrån US-store utan problem.

någon på reddit har haft liknande problem, kör du med paypal eller kort?

länk till reddit : http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/2ka139/yesterday_was...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Någon som köpt en extern USB 3 drive än, vilken köpte ni?

Har funderat på denna http://www.inet.se/produkt/4304455/seagate-expansion-desktop-...
eller alternativt samma modell fast i 3TB

Inköpte precis en nas, så då köpte jag en HD kabinett 3.5" SATA 6Gb/s till USB 3.0Som jag satte in min WD 2TB black som jag inte hade behov av längre.

Skrivet av ReMemberMe:

Kan man lagra spel och appar på en extern hårddisk? Isåfall, hur funkar det med laddningstider osv då?

Du flyttar över appar och spel. Spel som exempelvis Forza 5 laddar banor ~15 sekunder snabbare.

Permalänk

Hej. Köpte precis Minecraft, är det någon som vet hur jag importerar en world och lägger in så jag kan spela den? T.ex Titan City som en kille har byggt. Har hittat hur man göra för Xbox 360, men det är ju ganska ointressant.

Permalänk
Skrivet av Master Chief:

Hej. Köpte precis Minecraft, är det någon som vet hur jag importerar en world och lägger in så jag kan spela den? T.ex Titan City som en kille har byggt. Har hittat hur man göra för Xbox 360, men det är ju ganska ointressant.

Jag vet inte hur man lägger in en värld på Xbox One men om du lägger in världen på Xbox 360, laddar upp den i molnet och så finns det typ något skicka till xbox one alternativ, sen startar du minecraft på xbox one så ska det stå "receive xbox 360 save", välj det alternativet.

Obs du kan bara skicka över en värld i taget

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Jag beställde precis ifrån US-store utan problem.

någon på reddit har haft liknande problem, kör du med paypal eller kort?

länk till reddit : http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/2ka139/yesterday_was...

Usa är inga problem. Men Hong Kong och Indien verka ha blivit blockerade av MS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz