Permalänk

Vissa hemsidor hackar vid scrollning

Har en dator som jag byggde ihop för några år sedan, med tiden har det blivit allt jobbigare att surfa med. På vissa sidor flyter det liksom inte när man scrollar utan hackar/laddar helatiden. Värst är typ facebook, aftonbladet och blocket mm.

Specen är:
AMD Athlon X2 4600+
RAM = 4 GB
Grafikkort Radeon X1650
Operativ W7

Jag har senaste drivrutinerna för grafikkortet som släpptes 2010 (finns inga nyare). Har testat med olika webbläsare firefox, explorer och opera men inge skillnad.

Är det grafikkortet som flaskar? Resten borde väl räcka till för enbart surfning.

Permalänk
Skrivet av snakeplisken:

...
På vissa sidor flyter det liksom inte när man scrollar utan hackar/laddar helatiden. Värst är typ facebook, aftonbladet och blocket mm.

Har du koll på att du inte får slut på RAM så det är läsningar/ skrivningar till hårddisken som är problemet.
Det andra som jag direkt tänker på är de sidor du nämner kan kräva en hel del datatrafik, vad har du för anslutning?

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Processorn. Du kan avinstallera/blockera flash. Då kommer det flyta på bättre.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Installera adblock, så du slipper en massa grafik och reklam
Största problemet är väl att grafikkortet inte stöder någon hårdvaruaccelering.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Skrivet av Wyver:

Installera adblock, så du slipper en massa grafik och reklam
Största problemet är väl att grafikkortet inte stöder någon hårdvaruaccelering.

Tack så jäkla mycket för tipset, detta löste mitt problem. Adblock rules

Permalänk
Medlem

Precis därför jag alltid installerar Adblock på bekantas datorer om dom har låg prestanda.