Spotify "Can't play the current track"

Permalänk

Spotify "Can't play the current track"

Hejsan, har nu på senaste tiden fått problem med spotify då vissa låtar inte vill spelas upp, det är då låtar som jag har haft innan samt varit nedladdade på min mobil.

Några exempel är låtar som jag vill spela upp som finns i antingen min lista eller andras listor, tar tex ena låter ur deras lista som ej är "mörkare" eller liknande, kommer upp felmeddelandet och kommer inte något ljud, går sedan in via artisten och lyssnar på låten därifrån och det funkar hur bra som helst. och detta är låtar som har fungerat hur bra som helst innan.

Har provat att installera om hela Spotify utan några framsteg...

Har försökt lite olika saker med en kompis och vi har märkt att han kan lyssna på låtarna men jag kan inte, dock så får han ny album cover på sina låtar men det kan tex inte jag.

Som sagt så är det på både min mobil och dator, Android på mobilen och Windows 8.1 på datorn samt operatören är Telia ADSL.

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Hejsan, har nu på senaste tiden fått problem med spotify då vissa låtar inte vill spelas upp, det är då låtar som jag har haft innan samt varit nedladdade på min mobil.

Några exempel är låtar som jag vill spela upp som finns i antingen min lista eller andras listor, tar tex ena låter ur deras lista som ej är "mörkare" eller liknande, kommer upp felmeddelandet och kommer inte något ljud, går sedan in via artisten och lyssnar på låten därifrån och det funkar hur bra som helst. och detta är låtar som har fungerat hur bra som helst innan.

Har provat att installera om hela Spotify utan några framsteg...

Har försökt lite olika saker med en kompis och vi har märkt att han kan lyssna på låtarna men jag kan inte, dock så får han ny album cover på sina låtar men det kan tex inte jag.

Som sagt så är det på både min mobil och dator, Android på mobilen och Windows 8.1 på datorn samt operatören är Telia ADSL.

Jag fick detta en gång för kanske 30 minuter sedan, vet inte vilken låt för jag hade tagit en lista och tryckt Play bara. Det låter ju rätt konstigt, skriv till deras support och se vad de säger.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Har fått samma problem också, tror att det bara är att vänta på nästa patch som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tömt cachen?

Permalänk
Medlem

Fick precis samma fel igår på tre låtar i rad.

Letade upp "nya" kopior av låtarna så fungerade dem igen. Känns som att just den versionen som man får meddelandet av har tagits bort ur Spotifys bibliotek. Kanske pga. att rättigheterna för just det albumet gått ut, vad vet jag..

Puzz

Permalänk
Skrivet av aluser:

Tömt cachen?

Den är tömd samt så har jag installerat om hela spotify.

Skrivet av Santrik:

Fick precis samma fel igår på tre låtar i rad.

Letade upp "nya" kopior av låtarna så fungerade dem igen. Känns som att just den versionen som man får meddelandet av har tagits bort ur Spotifys bibliotek. Kanske pga. att rättigheterna för just det albumet gått ut, vad vet jag..

Puzz

hm tror inte att de är borta ur biblioteket för de funkar på webläsarspelaren samt för andra som jag har sagt åt och prova. har iaf skickat iväg till spotify nu och får se när de svarar, detta börjar bli otroligt segt då listan pausas helt om en av de låtarna kommer.

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk

Uppdatering: Märkte nu när jag åkte från huset och spotify på datorn var avstängt så laddades låtarna ner som jag innan inte kunde lyssna på men det konstiga är att de på datorn fortsätter som tidigare, kan det ha något med min internetleverantör och göra? ni andra som har problemet vad har ni för leverantörer? själv så kör jag med Telia ADSL Från Eskilstuna.

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Medlem

Fick exakt samma problem igår - funkar på datorn, men inte under iOS. Funkade om jag tog bort dem ur playlisten, letade upp dem hos artisten, och lade till dem igen.
Skönt att det inte bara var hos mig ^^

Låter ju som ett generellt fel, så det löses nog snart.

Derbi_QuiZ: Jag har Bredbandsbolaget, och jag tror inte att det har något med ISP'n direkt att göra.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Sista uppdatering: nu funkar det för mig! är det samma för er eller funkar det nu?

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig. Vissa låtar vill inte spela upp på min mobil eller surfplatta. Funkar dock utmärkt på datorn.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux