Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuu Tora:

Den där sista med gåsen var riktigt snygg!

tack! dina bilder var rätt snygga också. Och Passes! Faktiskt hög standard i dessa trådar, vilket gör att man återkommer, riktigt kul ju! Keep on shooting!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuu Tora:

Den där sista med gåsen var riktigt snygg!

Besservisser som man är måste jag kommentera att motivet är en and av domesticerad ras.

Sedan skulle jag vilja anmärka att dina bilder ser lite mörka ut på min skärm. Bilderna skulle ,enligt mig, må bra av att ljusas upp en aning:) Men det kan ju vara ett medvetet drag från din sida och det respekterar jag i så fall. Bilderna jag tänker på är främst nr 2,3 och 4 i din post.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Besservisser som man är måste jag kommentera att motivet är en and av domesticerad ras.

Sedan skulle jag vilja anmärka att dina bilder ser lite mörka ut på min skärm. Bilderna skulle ,enligt mig, må bra av att ljusas upp en aning:) Men det kan ju vara ett medvetet drag från din sida och det respekterar jag i så fall. Bilderna jag tänker på är främst nr 2,3 och 4 i din post.

En and alltså, där ser man. Man lär så länge man lever som de brukar säga. Till mitt förvar var titeln på bilden "Slottsskogen gås"

Beträffande bild 2, 3 och 4 är det nog en kombination av medveten redigering och skärminställningar. Jag har kikat på bilderna hemma och på jobbet och de ser ut ungefär så som jag vill ha dem. Samtliga av de skärmarna är kalibrerade, dock har jag precis börjat med det här med kalibrering så det är fullt möjligt att det inte sitter helt hundra än. Dock börjar jag nu fundera på om inte sista bilden, den på Stamfrändemonumentet är lite mörk...

Men det är lugnt, jag välkomnar alltid konstruktiv kritik

Permalänk
Medlem

Flikar in min för året ensamma höstbild: "light reading"

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuu Tora:

En and alltså, där ser man. Man lär så länge man lever som de brukar säga. Till mitt förvar var titeln på bilden "Slottsskogen gås"

Beträffande bild 2, 3 och 4 är det nog en kombination av medveten redigering och skärminställningar. Jag har kikat på bilderna hemma och på jobbet och de ser ut ungefär så som jag vill ha dem. Samtliga av de skärmarna är kalibrerade, dock har jag precis börjat med det här med kalibrering så det är fullt möjligt att det inte sitter helt hundra än. Dock börjar jag nu fundera på om inte sista bilden, den på Stamfrändemonumentet är lite mörk...

Men det är lugnt, jag välkomnar alltid konstruktiv kritik

Du uppfattar mig rätt! Det är inte alltid lätt att ge konstruktiv kritik, men det var det jag försökte mig på

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slackr:

Flikar in min för året ensamma höstbild: "light reading"

Fyndigt! Häftig ljussättning och mysig höstkänsla

kan irritera mig lite på att löven och barken har lite för mättade färger för min smak.

Detta är kritik från en amatör, så ta det med en nypa salt:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Fyndigt! Häftig ljussättning och mysig höstkänsla

kan irritera mig lite på att löven och barken har lite för mättade färger för min smak.

Detta är kritik från en amatör, så ta det med en nypa salt:)

Inget salt nödvändigt! Det är väl uppskruvat för att förstärka känslan, var man sedan föredrar nivåerna är individuellt!

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Sky-Watcher AllView och va ute idag i blåsten, stog stabilt och fint fastän det blåste ganska redigt.

1200 bilder resulterade i detta.

http://vimeo.com/110286728

Permalänk
Medlem

Denna blir nog en bakgrundsbild på lilla Mac datorn.
Mycket bra tagen bild måste jag säga

Permalänk
Medlem

Då det va klar fin himmel igår, utan några vindar jagade jag lite på stjärnhimmeln.

Taget med Sigma 50mm F1.4 Art på min canon 70D. Monterat på Sky-Watcher AllView stativet.

Den ljusa fläcken strax utanför centrum till höger är M34
http://en.wikipedia.org/wiki/Messier_34

50mm F1.4 30 sek och ISO 400.

Full upplösning om någon är intresserad.

Nu ska teleskopet ut och se om jag lyckas med det istället, nästa gång det är väder till det vill säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beangan:

Då det va klar fin himmel igår, utan några vindar jagade jag lite på stjärnhimmeln.

Taget med Sigma 50mm F1.4 Art på min canon 70D. Monterat på Sky-Watcher AllView stativet.

Den ljusa fläcken strax utanför centrum till höger är M34
http://en.wikipedia.org/wiki/Messier_34

50mm F1.4 30 sek och ISO 400.
http://www.beangan.nu/Astro/70D/IMG_6956.jpg

Full upplösning om någon är intresserad.

Nu ska teleskopet ut och se om jag lyckas med det istället, nästa gång det är väder till det vill säga.

Sjukt coolt! Är du nöjd med stativet? Vad kostade det om man får fråga? känns som att potentialen i ett sådant stativ är oänlig

Permalänk
Medlem

Det köptes på astrosweden, jag har 1 timmas bilkörning till deras butik.

http://www.astrosweden.se/skywatcher-allview-multifunktionsmo...

Jag köpte ett "beggagnat" stativ till lite bättre pris, va tydligen en kund som köpte ett och kom tillbaka "funkar inte". Efter 3e stativet kom tillbaka "funkar inte" så förstår nog vem som hellst att det är inget fel på grejerna. Vi ställde upp stativet i butik och testade allt, inga bekymmer alls. Så är ni intresserade, maila och fråga. Dom säljer dom nog gärna.

Stativet i sig verkar funka prima, efter man klurat ut hur det funkar, vilka stjärnor som är vilka så jag kunde kalibrera in det på kvällen osv. Rekomenderar dock att man köper till annan strömförsörjning istället för att använda dom AA batterier, det är lite strömhungrigt. Jag har ett 12V 7Ah batteri med kabel till stativet. AA batterierna duger till ett par timmars lekande, men tex hålla koll på stjärnhimmel märks tydligt att det suger ur dom med den konstanta korrigering som behövs.

En sådan här kommer dock att inhandlas för att förenkla det hela lite.
http://www.astrosweden.se/powertank-7ah/19788-0

Permalänk
Medlem

Lite bilder från hummerfiske på västkusten. Ingen hummer i burarna dessvärre.

JAX_2958 by Bomanson, on Flickr

JAX_2954 by Bomanson, on Flickr

JAX_2900 by Bomanson, on Flickr

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Inför Helloween, hittade bara en pumpaöl dock.

Nödinge supply by Zarako, on Flickr

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

DSC_1971 by Felix Nevhage, on Flickr

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk

Två till bilder från förra helgens finväder.

Autumn tree by Ryuu Tora, on Flickr

Sailboats in the Harbour by Ryuu Tora, on Flickr

Och två från i morse.

An early morning by the Stone Bridge by Ryuu Tora, on Flickr

Sunrise outside the office by Ryuu Tora, on Flickr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Var nere en sväng i Grebbestad nu i eftermiddags och fick med mig dessa hem.

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fotade lite vid en ödeskrot, är dock amatör och fotade med telefonen men är ett så häftigt ställe så vill dela bilderna endå. Bilarna har stått i 50+ år.. Ligger ca 2 mil mitt i skogen utanför töckfors. 4 mil från norska gränsen. Måste vara minst 200 bilar som står där. Mycket har blivit plundrat, mest VW grejor. Framförallt split.

Rak 6:a

Testade panorama också för att man ska få bättre uppfattning om hur många bilar som står där mitt ute i skogen.

Bjuder på några extra ;). Dessa skyltarna sitter på ett hus där och ägaren verkar minst sagt förbannad.. Läs dem gröna så förstår ni,

Dold text
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core I7 3770K, Gigabyte Z77X-UP 5 TH, CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1600MHZ, Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5

Permalänk
Medlem

Jättefina foton alla! Jag bidrar med ett foto jag vart ganska nöjd med

Bild

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Nej, det blir till att öva en del innan man laddar upp något här, fantastiskt fina foton allihopa, grymt bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Bra bild, men skulle nog bli ännu bättre om du rätade upp huset
Ett lättanvänt program är t.ex DxO View Point.

Dold text
Permalänk
Medlem

20141027 by jimmy.westerberg, on Flickr

Höst i Inviken, Jämtland!

På stugan:

20141027_1 by jimmy.westerberg, on Flickr

Lite fusk kanske att jag laddar upp bilder med snö, men eftersom jag tog dem nu i höst så tycker jag ändå det räknas! ;p

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk

Är nybörjare, tar gärna emot tips!

23:00 by isaksjobacka, on Flickr

Autumn. by isaksjobacka, on Flickr

Visa signatur

AMD FX-8320 | 32 GB | AMD R9 285 | Asus M5A97 R2.0 | Corsair VS650

Permalänk

Blev lite bro-tema under gårdagens promenad.

Wooden Bridges in the Evening by Ryuu Tora, on Flickr

The Stone Bridge by Night by Ryuu Tora, on Flickr

Klarälven by Night by Ryuu Tora, on Flickr

Permalänk
Medlem

Jag har mest fotat människor sista tiden..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Brukar inte vara den som.. Men översta bilden är faktiskt inte okej.

Det är olagligt att gå på järnvägsspår i Sverige och att sen låta ett barn gå där..

Absolut ett snyggt motiv, men säg det till den förälder vars barn som blev inspirerad av bilden och sedan överkört....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Brukar inte vara den som.. Men översta bilden är faktiskt inte okej.

Det är olagligt att gå på järnvägsspår i Sverige och att sen låta ett barn gå där..

Absolut ett snyggt motiv, men säg det till den förälder vars barn som blev inspirerad av bilden och sedan överkört....

Det är inte riktigt sant att man inte får gå på något spår alls, finns massor med gamla järnvägsspår som det går dressin på tex. Detta spår har det inte gått tåg på på mer än tio år, jag ringde Trafikverket och kollade om det var ok att vistas där.

Och vad inspiration för unga beträffar så går det just nu en barn/ungdomsfilm på bio som heter Pojken med guldbyxorna. I den filmen går det 2 barn utefter ett spår, sen hoppar de på ett passerande tåg. Så jag är knappast ensam om att inspirera till spårvandringar. För övrigt kan man som fotograf aldrig ha ansvar för vad folk gör bara för att de sett något på en bild.

Visa signatur