Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jerseph:

Tycker headsets överhuvudtaget kan få byta till en egen tipstråd, tråkigare "fynd" får man ju leta efter. De flesta affärer höjer och sänker priset på dem hela tiden så att det ska se ut som att är det bra rabatt.

+1 håller med till fullo

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

R9 290 tri-x för 2249kr just nu!

På Webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Nu kliar det i fingrarna!

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tippen:

Nu kliar det i fingrarna!

Samma här !
Frågan är om det är större skillnad mot 2st 6970....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Samma här !
Frågan är om det är större skillnad mot 2st 6970....

Skickades från m.sweclockers.com

290 såg ut att vara runt 20% snabbare vad jag kunde se i swec's gamla prestandatester. Sen slipper du ju crossfire-problem.
Köpa är alltid kul Tror jag ändå försöker skaffa ett till 280x istället, men priset är lockande..

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bulan75:

Samma här !
Frågan är om det är större skillnad mot 2st 6970....

Skickades från m.sweclockers.com

Nu vet jag inte hur dina kort skalar i CF idag men titta på exempelvis http://www.sweclockers.com/recension/18345-radeon-r9-290x-med... för att se hur ett HD6970 ligger mot ett R9 290. Med tanke på andra nyheter och förbättringar och speciellt med tanke på priset så är det nästan bara att slå till.

Lite sugen själv på ett till för att köra Crossfire. Men får nog försöka låta bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

LG 60 tummare för 8589 kr hos dustin home. Siba har samma pris men den finns inte på lager. Billigast efter dustin och siba är ca 10000 kr.

60 tum
LCD
1920x1080
Smart TV
WiFi

https://www.dustinhome.se/product/5010798865/60lb580v?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146652

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2564556

För mig står det iallafall att produkten har utgått och inte går att beställa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kreel:

För mig står det iallafall att produkten har utgått och inte går att beställa

Jag beställde en till mitt kontor på jobbet, antar att där inte var många kvar!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Toshiba Extern Hårddisk StorE Basics 2.5" 750GB (USB 3.0)
349 kr, ordinariepris är 549.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/205152-toshib...

Perfekt timing, tittade just efter precis en 2.5" USB3-disk att plocka upp i någon butik lite lagom halvakut inför helgen...

Permalänk
Skrivet av BennyZ:

är det värt att handla eller ska man vänta till dreamhack och handla där och få en bättre deal ? :/

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Perfekt timing, tittade just efter precis en 2.5" USB3-disk att plocka upp i någon butik lite lagom halvakut inför helgen...

Håller med, köpte två! Letar bra pris på 2.5" till en miniserver och hoppas dessa går att plocka ut. Annars är det bra i vilket fall som externa också.
Sedan att köpa lite fynd samma dag som när man fyller jämt är ju inte fel det heller. födelsedagspresent till sig själv.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkreaver:

är det värt att handla eller ska man vänta till dreamhack och handla där och få en bättre deal ? :/

Bättre deal än 3k? Tror du på det själv...😄

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Bättre deal än 3k? Tror du på det själv...😄

jag vet ju bevisligen inte eftersom jag frågar..
Är det mer värt med ett 970 än att köpa ett http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190345-sapphi...
Specs osv framgår ju inte hur mycket mer prestanda 970 ger. Är det värt dom pengarna ?

Trevlig Helg
// Mange

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem

Beror på hur rik man är, mer värme, lite långsammare, men det billigaste 970 kortet är 33% dyrare. I fps/kr lär inte 970 ens vara nära.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Darkreaver:

jag vet ju bevisligen inte eftersom jag frågar..
Är det mer värt med ett 970 än att köpa ett http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190345-sapphi...
Specs osv framgår ju inte hur mycket mer prestanda 970 ger. Är det värt dom pengarna ?

Trevlig Helg
// Mange

Det är lätt att se i SweC:s egna prestandaindex: http://www.sweclockers.com/artikel/18402-sweclockers-prestand...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Känns inte allt för safe...

"Humble Bundle begär om tillstånd att få tillgång till följande:

Lös in och aktivera CD-nycklar på ditt konto"

Det är helt safe. Har använt det ett par år nu. Dom får bara tillstånd att lösa in nycklar och inget annat.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Liten Public Service Announcement om denna ratt:

Den fungerar oväntat bra, och gör t ex att man kan köra bilsimulatorer även om man inte har möjlighet att montera ratt eller plats för pedaler vid sitt skrivbord, och man blir dessutom helt mobil om man vill lira på laptop.

MEN...

Den går sönder jösses så himla lätt! Jag är inne på min tredje ratt nu. Den första var totalt stendöd när den kom (alla lampor bara lyste hela tiden) och på den andra så slutade knappen man växlade upp med att fungera helt plötsligt en dag (och jag förvarar den med de knapparna uppåt). Jag har dessutom läst på internationella forum att fjädringarna på dessa knappar också har en tendens att gå sönder väldigt lätt (men det går att trycka dit nya fjädringar själv).

Dock så är Cdon supporten väldigt bra och jag har fått byta utan problem med frakten betald båda gångerna.

Äger ni ingen ratt så är det här ett suveränt bra första köp!

Permalänk
Medlem

Vet någon vad skillnaden mellan http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2820784 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809955 är förutom back plate och högre frabriksöverklockning? Sugen att slå till på den under 3k

Hur mycket hjälper det egentligen att ha en back plate?

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Vet någon vad skillnaden mellan http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2820784 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809955 är förutom back plate och högre frabriksöverklockning? Sugen att slå till på den under 3k

Hur mycket hjälper det egentligen att ha en back plate?

Det kortet för 3590:- har en handplockad GPU som har högre boost från fabrik samt "ska" den klocka högre jämt emot det för 2990:-.

Men eftersom typ alla 970/980 kort gör 1400-1500mhz på kärnan i boost så förstår jag inte varför man skulle köpa det dyrare. Det skulle ju kunna vara för att man vill ha en backplate.

Permalänk
Medlem

Har sett Humblebundle-erbjudandet bli postat 3ggr nu, varav 2 ggr har det tagits bort

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Har sett Humblebundle-erbjudandet bli postat 3ggr nu, varav 2 ggr har det tagits bort

Vad är det för något med det erbjudandet? Fejk?

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Vad är det för något med det erbjudandet? Fejk?

Det är inte fejk, men hör inte hemma i tråden.

Permalänk
Medlem

Det får ej tipsas om digitala spel i tipstråden, därav tas den bort hela tiden. Folk har svårt för att läsa regler.
Bra erbjudande dock och har själv nyttjat det så det tåls att upprepas men fördelaktigt inte i den tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Det får ej tipsas om digitala spel i tipstråden, därav tas den bort hela tiden. Folk har svårt för att läsa regler.
Bra erbjudande dock och har själv nyttjat det så det tåls att upprepas men fördelaktigt inte i den tråden

Står att det finns tid kvar men får ingen kod. Verkar inte fungera längre.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Står att det finns tid kvar men får ingen kod. Verkar inte fungera längre.

Fungerade för mig, om du vill kan jag hämta en kod åt dig

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frozy:

Det är ju dock inte redux vilket är troligen varför de gav ut orginal spelet eftersom alla köper bara metro 2033 redux nuförtiden.

Skrivet av YamahaDGX630:

Är det bara jag som inte fattar vad "Redux" innebär? Finns det några som helst skillnader på Redux och Original?

För i helv... kan ni sluta snacka massa skit i fel tråd?
Fått säkert 20 mail om detta värdelösa spel nu, suck.

Ja man ska bara rapportera men för f.., man tröttnar på folket här ibland.

Permalänk
Medlem

Man börjar tröttna på alla spel och headsets... och nu även folk som inte kan läsa eller tänka!
Efterlyser hårdare tag i just denna tråd. Ett 24-timmars ban låter rimligt i mina öron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Man börjar tröttna på alla spel och headsets... och nu även folk som inte kan läsa eller tänka!
Efterlyser hårdare tag i just denna tråd. Ett 24-timmars ban låter rimligt i mina öron.

Själv tycker jag det kommer för mycket högtalare och hörlurar Ser dock knappt headsets i tråden (utom när qpad qh-90/ kingston hyper-x reas ut). Spel är ju förbjudna så ser inte de heller

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Usbminne 8 Gbyte för 9 kr
Kingston DataTraveler 100 G3 - 8 GB Hi-Speed USB
http://www.ink66.com/datatraveler-100-g3-8-gb-hispeed-usb-max...

Tänk på att frakt kostar 48:- så totalpris är 57 kr. Det minnet finns på webhallen för 49:- så om man har en butik nära sig är det billigare där.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TroubleBaker:

Tänk på att frakt kostar 48:- så totalpris är 57 kr. Det minnet finns på webhallen för 49:- så om man har en butik nära sig är det billigare där. Samma gäller dustinhome om man har studentrabatt, så att frakten blir gratis, 49:- även där.

Synd, tänkte väl att det var för bra för att vara sant...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av TroubleBaker:

Tänk på att frakt kostar 48:- så totalpris är 57 kr. Det minnet finns på webhallen för 49:- så om man har en butik nära sig är det billigare där. Samma gäller dustinhome om man har studentrabatt, så att frakten blir gratis, 49:- även där.

Rätta mig gärna om jag har fel, men var det inte ganska länge sedan som Dustinhome tog bort gratis frakt för studenter?
Det finns då inte kvar på mitt konto längre iaf.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM