Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeB:

Det satt en WD40EZRX (WD Green) i den första jag beställde.

Ja, mycket viktigt att ändra till "SEK" annars blir det inte så billigt.

Går inte få 20 procent studentrabatt på denna?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Skrivet av Scalp:

Går inte få 20 procent studentrabatt på denna?

Nope, testade själv

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Vek mig och slog till på ett gäng diskar. Dags att migrera lite gammal data från ett gäng äldre smådiskar som är offline. En disk istället för 8-9 stycken

Permalänk
Medlem

Fick ni ingen leverans bekräftelse på externa WD disken?

Permalänk
Medlem

" Out Of Stock ", attans att man missade. Funderade på att beställa igårkväll men tänkte att jag kunde göra det vid lunch idag, men icke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Fick ni ingen leverans bekräftelse på externa WD disken?

Beställde en igår morse och fick en order comfirmation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Beställde en igår morse och fick en order comfirmation.

Order konfirmationen har jag också fått. Men har inte fått något besked om de har skickat disken ännu. Undrar om man får det överhuvudtaget?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dassh:

Order konfirmationen har jag också fått. Men har inte fått något besked om de har skickat disken ännu. Undrar om man får det överhuvudtaget?

De skickar ut en Order Confirmation när beställningen skickas.

För mig kom den samma dag (beställde på morgonen och paketet hade till och med hunnit byta land innan dygnet var slut).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

De skickar ut en Order Confirmation när beställningen skickas.

För mig kom den samma dag (beställde på morgonen och paketet hade till och med hunnit byta land innan dygnet var slut).

Fick precis mitt leverans mail. Så den är påväg^^

tack för svar !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dassh:

Fick precis mitt leverans mail. Så den är påväg^^

tack för svar !

Härligt!

Antar att det är UPS även i ditt/erat fall? Jag hoppas ni får en snabbare leverans än mig (tog drygt en vecka, tokstopp när paketet kom till Sverige).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härligt!

Antar att det är UPS även i ditt/erat fall? Jag hoppas ni får en snabbare leverans än mig (tog drygt en vecka, tokstopp när paketet kom till Sverige).

Yes för mig stod det att det ska levereras med UPS. Får hoppas det går snabbare än det gick för dig

Permalänk
Medlem

Surface 2 Pro 256GB för 6000:- är väl bra pris?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av holmberg:

Surface 2 Pro 256GB för 6000:- är väl bra pris?

Det tycker iallafall jag, minst en tusenlapp under de övriga: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2242093

Permalänk
Medlem

Bara jag som tröttnar på att folk tipsar om HyperX Cloud-headset lite då och då? 698 är det vanligaste priset de går för. Kolla prisjakts tabell så syns det klart och tydligt... Var tvungen att klaga av mig lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Bara jag som tröttnar på att folk tipsar om HyperX Cloud-headset lite då och då? 698 är det vanligaste priset de går för. Kolla prisjakts tabell så syns det klart och tydligt... Var tvungen att klaga av mig lite

Tycker headsets överhuvudtaget kan få byta till en egen tipstråd, tråkigare "fynd" får man ju leta efter. De flesta affärer höjer och sänker priset på dem hela tiden så att det ska se ut som att är det bra rabatt.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Håller helt med, headset överlag i denna tråd länkas flitigt då någon "wow super cool elit sniper xx dead" modell sänkt från hisnande 1299:- till "enbart" 799:- och således framstår som fynd i någras ögon, men som framstår som rent skräp i mina ögon då samma headset eller snarlika modell från konkurrenterna veckan innan kostade 299.

Varje gång en produkt sjuker i pris betyder inte att det är ett fynd. Vill man ha bevakningar av huruvida en viss specifik produkt går upp eller ner i pris rekomenderas prisjakt. Bara för att en produkt går ner några kronor, eller hundralappar för den delen, behöver det inte vara ett fynd. Det kan till exempel röra sig om produkter med fet marginal, exempelvis hörlurar, som sänks procentuellt ganska mycket. Men det är för den delen inget fynd då det ursprungliga "riktpriset" är satt skyhögt så återförsäljarna konstant 95% av produktens försäljningslivslängd ska kunna ha "super mega wow" rea på allt mellan 30-70% rabatt, utan att det för den delen är ett fynd då detta rabbaterade priset är det reella priset som varan faktiskt säljs till. Återigen använd prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Håller helt med, headset överlag i denna tråd länkas flitigt då någon "wow super cool elit sniper xx dead" modell sänkt från hisnande 1299:- till "enbart" 799:- och således framstår som fynd i någras ögon, men som framstår som rent skräp i mina ögon då samma headset eller snarlika modell från konkurrenterna veckan innan kostade 299.

Varje gång en produkt sjuker i pris betyder inte att det är ett fynd. Vill man ha bevakningar av huruvida en viss specifik produkt går upp eller ner i pris rekomenderas prisjakt. Bara för att en produkt går ner några kronor, eller hundralappar för den delen, behöver det inte vara ett fynd. Det kan till exempel röra sig om produkter med fet marginal, exempelvis hörlurar, som sänks procentuellt ganska mycket. Men det är för den delen inget fynd då det ursprungliga "riktpriset" är satt skyhögt så återförsäljarna konstant 95% av produktens försäljningslivslängd ska kunna ha "super mega wow" rea på allt mellan 30-70% rabatt, utan att det för den delen är ett fynd då detta rabbaterade priset är det reella priset som varan faktiskt säljs till. Återigen använd prisjakt.

Varför inte göra en sticky-tråd där det förklaras hur man hittar ett fynd på exempelvis prisjakt? Det finns ju t.ex ett verktyg där som säkert inte många känner till som heter "senaste prisförändringar" som brukar vara bra för att hitta fynd, samt att man bör kolla i prishistoriken innan man deklarerar något som ett fynd. Vi måste försöka få ner antalet dåliga tips tycker jag, det kanske är ett bra sätt att göra det på?

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Avstängd

Microsoft så jävla giriga, säljer den utan typecover. Apple fasoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av guos89:

Håller med fullständigt! Folk som tipsar om dem på tipstråden verkar generellt inte ha någon koll på vad som är bra hörlurar eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Håller med fullständigt! Folk som tipsar om dem på tipstråden verkar generellt inte ha någon koll på vad som är bra hörlurar eller inte.

Och då är det du som ska avgöra det eller inte? Fan ni låter så sjukt jävla giriga. Ni kommer inte få det där headsetet som kostade 1599kr för 199kr, förutsatt att det inte är ett konkurslager som skall säljas av.

Varför inte bara uppskatta att folk verkligen tar sig tiden att tipsa om saker till lägre priser, passar det inte så kan ni ju använda prisjakts bevakningsfunktion. Ser inte problemet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mrqaffe:

Lödset för 50kr på Kjell, borde passa till kablar och lite större saker och för de som vill lära sig att löda.
http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/verktyg/lodni...

Hur långt kommer man med ett sånt här startkit?

Även om jag inte behöver det just nu, så var det ju ett väldigt bra pris ifall man skulle behöva göra någon mindre insats någon gång.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

1449:- som medlemspris och kampanjen på facebook verkar vara nedtagen den med. Var det något speciellt som skulle ge det priset?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dunder:

Hur långt kommer man med ett sånt här startkit?

Även om jag inte behöver det just nu, så var det ju ett väldigt bra pris ifall man skulle behöva göra någon mindre insats någon gång.

Det är prisvärt för du betalar bara för stället... Det är inget att löda ytmonterat med men kablar och kontakter och hålmonterde komponenter, tex nån byggsats borde inte vara nått problem, det funkar även för att lära sig löda med, att gå loss på skrotade saker med 30w utan tempkontroll kan vara nyttigt, så länge man inte ska ge sig på "småsaker" så borde det funka ok.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Kostar definitivt inte 989:- för mig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Kostar definitivt inte 989:- för mig.

deras erbjudande från facebook gäller enbart i ett par timmar. har utgått och är ett steelseries headset nu för 349 tror jag, kolla in deras FB sida vettja

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Netonnet säljer Buffalo LinkStation 220 NAS 6TB till ett bra pris, 1990 kr.

Billigast på prisjakt efter netonnet är dustin på 2899kr

Någon som har en uppfattning om den där NAS:en?

Permalänk
Skrivet av effo:

Någon som har en uppfattning om den där NAS:en?

Undrar detsamma, tunt om information om den. Någon som rentav äger en?

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Lägg till koden: HKA50 för 50% rabatt på Harman Kardon Onyx Studio hos CyberPhoto.

Har för mig att denna har varit på rea hos CDON ganska nyligen för 1490:- eller något liknande med kod. Syns dock inte på prisjakt.
(Edit: Verkar vara ett par månader sedan enligt recensioner på prisjakt)

Har en sådan själv och jag är nöjd. Kan tillägga att jag fick min med ett Norskt mobilabonnemang.

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2 - i7 6700 - RX 580
Microsoft Surface Pro
Google Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

R9 290 tri-x för 2249kr just nu!

På Webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mclelle:

deras erbjudande från facebook gäller enbart i ett par timmar. har utgått och är ett steelseries headset nu för 349 tror jag, kolla in deras FB sida vettja

Förklarar saken hehe

Har ej FB som används så kollar aldrig där hehe