Permalänk
Medlem

Bapelsin - Orange mITX

Av någon märkvärdig "slump" (läs marknadsföring) så snubblade jag över kampanj efter kampanj på mer eller mindre orangea produkter, och så helt plötsligt så vart lilla Bapelsin ett faktum.

Bitfenix Prodigy mITX
Sapphire R9 290 Trixx
Gigabyte B85N Phoenix mITX
16Gb minne (2 x 8Gb Ballistix)
Antec EA-550 Platinum
Phanteks PH-TC14PE
Processor modell "Placeholder" (I väntan på 4690 eller dyl)
Intel SSD 120GB

Fler bilder utlovas inom kort!

Bapelsin - Orange mITX

Permalänk
Medlem

Läckert bygge

Permalänk
Medlem

riktigt läckert gillar bygget, kul med ngn som vågar ha färg, tycker prodgidyn är rolig i sina pasteller men har själv inte möjlighet att byta chassi för bytandets skull :(, har samma grafikkortskylare på mitt 270, den varvar aldrig ens upp så det hörs!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Moddat moderkortsplåt?

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Moddat moderkortsplåt?

Helt original faktiskt, enda som är gjort är att 5.25 och övre hårddiskvaggan är bortplockad. Om det var ledsen du tänkte på så sitter dessa på undersidan av moderkortet och kan åstadkomma diverse effekter man sköter i bios.

Skrivet av Kel:

riktigt läckert gillar bygget, kul med ngn som vågar ha färg, tycker prodgidyn är rolig i sina pasteller men har själv inte möjlighet att byta chassi för bytandets skull :(, har samma grafikkortskylare på mitt 270, den varvar aldrig ens upp så det hörs!

Tack!
Prodigyn är lite rolig, enda nackdelen, utöver skruvkvaliteten, som jag ser det är ju att färgen ter sig lite annorlunda på plasten kontra metallen, men det kan man leva med! Och kylaren, ja den är verkligen knäpptyst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Moddat moderkortsplåt?

Syftar du på det orangea ljuset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sondmat:

Tack!
Prodigyn är lite rolig, enda nackdelen, utöver skruvkvaliteten, som jag ser det är ju att färgen ter sig lite annorlunda på plasten kontra metallen, men det kan man leva med! Och kylaren, ja den är verkligen knäpptyst!

Kan tänka mig att mycket av färgskillnaden består av att metallen är hårdare och slätare, har hittills aldrig haft ett chassi som har exakt samma kulör på plast och plåt :/

vet du någon som har byggt i ett prodgidy för m atx? ifall nätagget blir i vägen för såpass stor gpukylare? (för det sitter väl i framkant på den?)

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sondmat:

Helt original faktiskt, enda som är gjort är att 5.25 och övre hårddiskvaggan är bortplockad. Om det var ledsen du tänkte på så sitter dessa på undersidan av moderkortet och kan åstadkomma diverse effekter man sköter i bios.

Tack!
Prodigyn är lite rolig, enda nackdelen, utöver skruvkvaliteten, som jag ser det är ju att färgen ter sig lite annorlunda på plasten kontra metallen, men det kan man leva med! Och kylaren, ja den är verkligen knäpptyst!

Tänkte faktiskt inte på ljusen utan där grafikkorts kablarna kommer ut från buren. Kan även vara 24pin, osäker vars den går. "Normalt så ska ju det vara en hel plåt med ett till hål för kabeldragning men verkar inte vara det där.

Det jag har inringat har inte du i ditt om jag inte ser helt fel, första gången jag har sett det i ett Prodigy så blev lite förvånad!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Tänkte faktiskt inte på ljusen utan där grafikkorts kablarna kommer ut från buren. Kan även vara 24pin, osäker vars den går. "Normalt så ska ju det vara en hel plåt med ett till hål för kabeldragning men verkar inte vara det där.

Det jag har inringat har inte du i ditt om jag inte ser helt fel, första gången jag har sett det i ett Prodigy så blev lite förvånad!
http://i.imgur.com/cv0FThF.jpg

Reagerade faktiskt på det också när jag packade upp den, vet dock inte om denna plåt endast fanns på de modeller som hade "öppen" front eller dyl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sondmat:

Reagerade faktiskt på det också när jag packade upp den, vet dock inte om denna plåt endast fanns på de modeller som hade "öppen" front eller dyl?

Såg ju sjukt mycket bättre ut, inte lika kantigt och tråkigt!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk

"Bapelsin gubbjävel"

Inget snack, 5/5

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

Riktigt snyggt vad mer kan man säga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

5/5 Pga Bapelsin

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt.. tänker lite på det kort du tog med M..kort ljusen.. det ser ut lite som om det *dansar' , stämmer det att det rör sig ljuset och är det isf i ett mönster som gör så att det ser ut så.. stort tack för du visade detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helge200:

sjukt snyggt.. tänker lite på det kort du tog med M..kort ljusen.. det ser ut lite som om det *dansar' , stämmer det att det rör sig ljuset och är det isf i ett mönster som gör så att det ser ut så.. stort tack för du visade detta..

Njae,
Det rör sig inte mellan dioderna, utan är statiskt men dimmas upp/ned, eller lyser fast, dansen skyller jag på skakig fotografhand

Permalänk
Medlem

Inte ens sleevade kablar. Snyggt tema men ett sånt här enkelt bygge där man bara monterar det man köpt imponerar inte.

1/5

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaZe.eXe:

Inte ens sleevade kablar. Snyggt tema men ett sånt här enkelt bygge där man bara monterar det man köpt imponerar inte.

1/5

Tack för den uppfriskande ärligheten i ditt svar.
Smaken är ju som baken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

Kan tänka mig att mycket av färgskillnaden består av att metallen är hårdare och slätare, har hittills aldrig haft ett chassi som har exakt samma kulör på plast och plåt :/

vet du någon som har byggt i ett prodgidy för m atx? ifall nätagget blir i vägen för såpass stor gpukylare? (för det sitter väl i framkant på den?)

Allt beror på vad man har för nätagg. Sitter med ett prodigy M, och mitt hx750 blockerar för längre grafikkort. Köper man däremot nätagg som följer atx standarden så finns inte det problemet.

Mvh
Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaZe.eXe:

Inte ens sleevade kablar. Snyggt tema men ett sånt här enkelt bygge där man bara monterar det man köpt imponerar inte.

1/5

haha, 1/5 på ett schysst bygge, snacka om höga krav Du fick 4/5 från mig, ett snyggt bygge som är snäppet över ett standardbygge som ser tråkigt ut, vilket inte ditt gör, I like it!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

haha, 1/5 på ett schysst bygge, snacka om höga krav Du fick 4/5 från mig, ett snyggt bygge som är snäppet över ett standardbygge som ser tråkigt ut, vilket inte ditt gör, I like it!

Sa aldrig att bygget var fult men kom igen? Vem som helst kan leta efter delar som matchar och sen bara bygga ihop..
Om du jämför många andra byggen där folk faktiskt lagt ner otrolig tid på dem (som mitt t ex)
Jag anser jag inte att det är rättvist att få så pass högt betyg när man bara satt ihop komponenter man köpt. Handlar inte om att jag är kräsen, utan jag ser hur mkt arbete som lagts ner på datorn. De är min åsikt

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaZe.eXe:

Sa aldrig att bygget var fult men kom igen? Vem som helst kan leta efter delar som matchar och sen bara bygga ihop..
Om du jämför många andra byggen där folk faktiskt lagt ner otrolig tid på dem (som mitt t ex)
Jag anser jag inte att det är rättvist att få så pass högt betyg när man bara satt ihop komponenter man köpt. Handlar inte om att jag är kräsen, utan jag ser hur mkt arbete som lagts ner på datorn. De är min åsikt

Ptja, det är väll som du säger, åsikter. Blev bara så chockad då mina betygskriterier skiljer sig markant från dina. 1-Värdelöst, 2-dåligt/ointressant, 3-varken bra eller dåligt, 4-snyggt/intressant, 5-toppklass.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Vilken intressant diskussion!

För att dra en parallell till min egna filosofi så bör ju resultat premieras före arbetsinsats, men människor är ju olika!

Förstår att man vill ha någon lön för den myriad av timmar man lagt ned på ett projekt så som ditt HaZe.ExE, även om det bara är tummen upp på ett entusiastforum! Du fick 2/5 av mig, då jag personligen inte gillar färgen röd, vare sig i det politiska spektrumet, som kanske framgår från min arbetsfilosofi ovan, eller rent visuellt.

God jul!